2010-aisiais ieškojau draugų ir prižiūrėjau fermas. Šiandien kuriu įvaizdį ir pranešu naujienas

Ką veikei prieš 10 metų? Labai gali būti, kad laukei kino teatruose pasirodysiančios paskutinės „Hario Poterio“ dalies.

Vertinai pirmuosius Dalios Grybauskaitės prezidentavimo metus. Pirmą kartą pamatei geriausią žmogaus reakciją į dvi viena šalia kitos pasirodžiusias vaivorykštes. Žinai, ką tada veikė socialiniai tinklai?
Kūrė choreografiją pasiutpolkei, kurioje dabar gyvename. 2010-uosius, rodos, sutikome dar vakar. Vis dėlto pralėkęs dešimtmetis gerokai pakoregavo mūsų – komunikacijos specialistų, prekės ženklų atstovų ar tiesiog socialinių tinklų vartotojų – kasdienybę. Ir nors artėjant naujiesiems metams madinga prognozuoti ateitį, lygiai tiek pat dėmesio šįkart nusipelnė ir netolima praeitis. O joje – mažų mažiausiai du netikėtumai, užaugę į komunikaciją keičiančius milžinus.

„Instagrame geri filtrai“

Kai savo anūkams pasakosi apie gyvenimą be instagramo, paminėk 2010-ųjų spalį, kada viskas pasikeitė. Amžininkai teigia, kad tąkart vos per kelias valandas „Instagram“ tapo populiariausia programėle parduotuvėje „App store“, po poros mėnesių turėjo milijoną vartotojų, o šiandien (2020-ųjų išvakarėse) – milijardą… ir dar truputį.
Rinkdami filtrą pirmajai savo nuotraukai nenutuokėme, koks perspektyvus ruošiasi būti šis socialinis tinklas. Tiesą pasakius, daugelis instagramą supratome kaip nuotraukų koregavimo programėlę ir asmeninę fotografijų galeriją. Įvaizdžio kūrimo įrankis? Pasaulinių judėjimų sklaidos kanalas? Darbo vietų influenceriams kūrėjas? „Kaip visa tai įmanoma?“ – būtum nusistebėjęs 2010-aisiais.
Tačiau užbaigdami pirmąjį dešimtmetį su „Instagram“, matuojame didžiulį šio socialinio tinklo indėlį į šiandieninę prekės ženklų komunikaciją (ir ne tik):

  • vizualinis turinys šoktelėjo į neregėtas aukštumas;
  • prekės ženklai tapo daug artimesni vartotojui ir save ėmė pristatinėti tarsi asmenybes;
  • kai kurios asmenybės pačios tapo prekės ženklais;
  • estetikos lygį ėmėme matuoti pagal tai, ant kiek instagramiškas yra mūsų vertinamas objektas;
  • mūsų simpatijos ilgoms žinutėms ir kitam daug laiko reikalaujančiam turiniui ėmė silpnėti;
  • maistas tapo itin mėgstamu fotografijos objektu.

Sąrašas pabaigos neturi ir, tikėtina, kurį laiką dar neturės. Instagramas net ir po 10-mečio sėkmingai auga, patenka į populiariausių socialinių tinklų trejetuką ir išlieka patrauklus tiek verslo, tiek asmeninių profilių naudotojams.

„Feisbuke daug žaidimų“

Skaičiuojant paskutines dienas iki 2010-ųjų, pergalę pelnė kitas, keleriais metais vyresnis socialinis tinklas „Facebook“. 2009 m. gruodį jis tapo populiariausia socialine platforma pasaulyje, 2010-aisiais pripažintas trečia didžiausia interneto kompanija JAV, tais pačiais metais taip pat nušluostė nosį „Google“ surinkusi didžiausią per savaitę apsilankiusių vartotojų skaičių.
Ką veikėme toliau, 2010-uosius pasitikę su šiuo internetinius laurus skinančiu milžinu? Atvirumo valandėlė: iš pradžių prižiūrėjome fermas, lyg paieškų tarnyba bandėme surasti senus draugus, kaupėme nuotraukų albumus, o plačias galimybes verslui įžvelgė vos vienas kitas.
Visgi „Facebook“ komanda sumaniai ieškojo būdų uždirbti, o čia labiausiai pravertė sparčiai auganti, milijardą registruotų vartotojų peržengusi auditorija. Pradėjęs primityviais reklaminiais baneriais, socialinis tinklas pamažu ėmė siūlyti įvairius reklamos formatus, auditorijos segmentaciją ir vis patogesnę reklamos valdymo sistemą verslams.
Taigi, uždarėme virtualias fermas, nes supratome, kad „Facebook“ slepia gerokai daugiau. Ėmėme burti bendruomenes, kurti grupes, verslo profilius ir kalbėti ne tik apie save, bet ir apie savo prekės ženklą.
Ar prieš dešimtmetį sužibusi „Facebook“ žvaigždė šiandien vis dar tokia pat ryški? Tarp jaunosios kartos – ne. Tačiau du milijardai vartotojų ir vis dar augantis jų skaičius kalba patys už save. Šiandien feisbuke aktyviai veikia per 60 milijonų verslo profilių, o frazės „Jei tavęs nėra feisbuke…“ tiesiog nebaigsiu, nes ją per dešimtmetį išmoko kiekvienas.

Kas kitas?

Kartu su šiomis sėkmės istorijomis gimė naujos krypties komunikacijos specialistai, išpopuliarėjo skirtingi turinio kūrėjai, radosi nauja priklausomybės forma ir „savaitės be socialinių tinklų“ iššūkiai.
Ką turėtume išmokti iš praėjusio dešimtmečio? Mažų mažiausiai tai, kad viena iš tavo telefone esančių, rečiau naudojamų, neseniai įdiegtų programėlių iki 2030-ųjų gali užaugti iki pasaulio TOP1.
Ko galime tikėtis iš ateinančio dešimtmečio? Tikėtina, dar spartesnių pokyčių ir naujovių komunikacijos pasaulyje. Laukiam nesulaukiam. 🙂

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.