Ar verta „dalyvauti“ kitų įmonių turinio rinkodaros projektuose?

Atvertus kurį nors vieną iš pagrindinių šalies naujienų portalų, nuo turinio rinkodaros projektų pasiūlos gali apsisukti galva.

Smulkus verslas, renovacija, bėgimas, neįgaliųjų integracija, vaistų suderinamumas, neregėta Latvija – tai vos kelios temos iš daugelio, kurias pavyko atrasti naujienų portaluose šią savaitę. 
Kelio per turinį į klientų širdis ieško ir gyvybės draudimo bendrovės, ir sėklų parduotuvės, ir vaistinių tinklai, ir netgi dėvėtų drabužių pardavėjai. Rengti užsakovo pageidaujamam turiniui redakcijose metamos didžiulės pajėgos – steigiami atskiri turinio kūrimo ir dizaino departamentai.
Vien projekto užsakovo noro bei pinigų, naujienų portalo platformos ir profesionalų komandos turinio projektui įgyvendinti nepakanka. Trūksta dar vieno labai svarbaus elemento – gausybės pašnekovų, kurie būtų pasirengę pasisakyti mažiau ar daugiau reklaminio turinio arba užsakovo pageidaujamos tematikos tekstuose. Straipsnius rinkodaros projektams rengiantys žurnalistai tikina vis dažniau sulaukiantys klausimų, ar jų suteikta informacija nebus panaudota reklamuoti kitų įmonių produktus, kelti jų reputaciją ar siekiant kitų verslo tikslų.  
Šiame blogo įraše pabandysiu atsakyti į klausimą, ar verta suteikti komentarą, kuris bus panaudotas turinio rinkodaros projekto straipsniui ar ne.

  1. Verta, jei komunikacijos sėkmę matuojate savo prekinio ženklo ar įmonės atstovo paminėjimų žiniasklaidoje skaičiumi. Tikėtina, kad sulaukęs jūsų operatyviai ir kokybiškai parengto komentaro žurnalistas jus primins dar ne kartą, todėl galimybių pasisakyti viena ar kita tema žiniasklaidoje jums tik daugės. Jei jums aktualus šis KPI, išnaudokite visas progas, kai esate kalbinamas.
  2. Verta, jei norite kurti santykius su žiniasklaidos priemone. Turint omenyje, kad kai kurių portalų įgyvendinamų projektų skaičius per metus perkopia 150, toks abipusiai malonus santykis yra dar ir labai naudingas. Žurnalistai mėgsta lengvai pasiekiamus ir kaprizų nedemonstruojančius pašnekovus. Beje, kartais turinio rinkodaros žurnalistai „išmigruoja“ į kitus skyrius, kitas žiniasklaidos priemones kartu išsinešdami ir savo kontaktų knygelę. Kodėl neužsiėmus vietos joje iš anksto ir netapus lengvai pasiekiamu ekspertu?
  3. Verta, nes tai nieko nekainuoja. Juokaujant galima pasakyti, kad už jūsų eterio laiką sumoka kitos kompanijos buhalterė, todėl tereikia jį tinkamai išnaudoti savo, o ne projekto užsakovo reikmėms. Prieš pradėdami atsakinėti į žurnalisto klausimus įvertinkite, kokią naudą iš to galite išpešti savo įmonei – pavyzdžiui, kokį naują produktą, kokią viešumo vertą vidinę įmonės iniciatyvą galite iškomunikuoti. O gal susiduriate su darbuotojų stygiumi ir savo komentarą galite pasukti šia linkme?
  4. Verta, jei neįžvelgiate interesų konflikto. To išvengti labai paprasta. Prieš suteikdami komentarą išsiaiškinkite, kas turinio projekto užsakovas, kokia jo tema ir tikslas, kokie kiti asmenys bus cituojami tame pačiame tekste. Informacijos iš jūsų norintis gauti žurnalistas neturėtų išsisukinėti nuo atsakymų į šiuos klausimus. Jei kyla įtarimų ar netenkina atsakymai, visada galite neatsakinėti. Jei esate veganiško maisto restorano savininkas, o projekto užsakovas – mėsos perdirbimo įmonė, komentaro suteikti tikrai neprivalu.
  5. Verta, net jei komunikacijoje vengiate užsakomųjų straipsnių ir galvojate, kad jų niekas neskaito. Nors naujienų portaluose stengiamasi aiškiai išskirti ir specialiai pažymėti turinio rinkodaros tekstus (paženklinti įvairiais simboliais, publikuoti tik tam skirtose rubrikose), tačiau tipinis interneto portalo lankytojas surinkęs vieną ar kitą adresą reklaminių ir informacinių tekstų atrankai didelio dėmesio neskiria. Skaitytojas ieško jam aktualios informacijos. Visai nesvarbu, kokioje rubrikoje ji patalpinta. Jei komentarą suteikėte straipsniui visuomenei aktualia tema, dėmesio tikrai sulauksite pakankamai.

Apibendrinant šiuos penkis trumpus patarimus, kratytis komentaro kitos bendrovės turinio projektui tikrai nereikėtų. Tik prieš paspaudžiant mygtuką „Siųsti“ įvertinkite, kokią naudą ir galima žalą galite iš to gauti savo įmonei. Visa kita jau tikrai mokate.
 

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.