Barbora Gedvilaitė-Liukė

Autorius

CEO mirė – tegyvuoja įmonės darbuotojai, arba kaip pasirinkti įvaizdžio advokatą?

Visi komunikacijos ir viešųjų ryšių žmonės puikiai žino, kad įmonė be jai žiniasklaidoje, renginiuose ir viešojoje erdvėje atstovaujančio žmogaus – dažniausiai vadovo – sunkiai galėtų išgyventi.

Na, išgyventi gal ir galėtų, bet komunikuoti išorėje sunkiai. Tačiau ar neužmigome ant mums įprastų taisyklių ir nepamiršome, kad įmonės atstovas nebūtinai (arba ne vien tik) turi būti jos vadovas, rinkodaros arba komunikacijos žmogus?

CEO: duotybė ar nebūtinai?

Renkantis įmonės įvaizdžio advokatą arba atstovą žiniasklaidai (angl. spokesperson), dažniausiai pasirenkama duotybė, t. y. įmonės vadovas, net jeigu jis atitinka tik vieną auksinę taisyklę – yra aukštas ar aukščiausias pareigas užimantis žmogus. Vis dėlto norint ne tik cituoti, bet iš tiesų turėti įmonės įvaizdžio ambasadorių, reikėtų atlikti daugiau namų darbų ir tik tada įsivertinti, ar įmonės vadovas tikrai yra geriausias pasirinkimas. Pasikartokime, kokiomis savybėmis turėtų pasižymėti viešojoje erdvėje įmonei atstovaujantis žmogus:

  • Charizma. Tai daugiau nei pasitikėjimas savimi – tai slaptas ingredientas, kurio neįmanoma apibrėžti, bet lengva pajusti. Ypač kai klausome gyvai kalbančio įmonės atstovo reginyje, radijuje ar televizijoje.
  • Scenos nebaimė. Įmonei atstovaujantis žmogus turi patogiai jaustis prieš kamerą ar objektyvą, taip pat patekęs į įtemptą krizinę situaciją, kai pasiruošimo trūkumą gali dar labiau išryškinti drebantis balsas ar „balto lapo“ efektas galvoje.
  • Žinios ir kompetencija. Šis žmogus neprivalo būti visko specialistas, bet puikiai išmanyti įmonės veiklos sritį – kone privaloma. Be abejo, viską galima išmokti ir viskam pasiruošti, bet prireikus sudalyvauti gyvoje diskusijoje ar joje tinkamai atstovauti įmonei žinios yra svarbios. Tokiais atvejais auditorijų akyse įmonė verta tiek, kiek vertas jai atstovaujantis įvaizdžio advokatas.
  • Entuziazmas. Kai žmogus nuoširdžiai tiki tuo, ką kalba, visiems – nuo klientų iki žiniasklaidos – juo patikėti lengviau. Tai ne prigimtinė, o išugdoma savybė, kuri itin svarbi komunikuojant su tikslinėmis auditorijomis.

Jei kažkurios iš auksinių taisyklių jūsų įmonei atstovaujantis žmogus neatitinka, ne bėda. Viešojo kalbėjimo ir bendravimo su žiniasklaida mokymai gali padėti. Tačiau jei įmonės vadovas ar kitas atstovas labiau linkęs dirbti tiesioginį savo darbą ir išbąla pamatęs mikrofoną, laikas pasidairyti įmonės viduje. Tiesa, pasidairyti verta net ir tuo atveju, jei įmonės vadovas atitinka visus reikalavimus.

Įmonės darbuotojus – į eterį!

Net ir ilgus metus veikiančias įmones apėmus startuolių kultūrai, kai auditorijos – nuo darbuotojų iki klientų ir žiniasklaidos – ėmė itin vertinti autentiškumą, betarpiškumą, empatiją ir savumą, atsirado poreikis „į eterį“ išleisti kuo labiau tikslines auditorijas atitinkančius atstovus. Čia ir atsiranda galimybė praplėsti įvaizdžio advokatų ar įmonės atstovų atsirinkimo kriterijus. Kaip tai padaryti?
Priartėti prie savo auditorijos. Pandemijos laikais, kai visi darbuotojai vis stipriau ima kvestionuoti darbo prasmę ir kelti dar aukštesnius kriterijus darbdaviui, gali būti pats tinkamiausias metas stiprinti HR komandos darbą ir darbdavio komunikacijos liniją. Šiuo atveju įmonės viduje verta pasidairyti komunikabilaus, empatiško žmogaus, kuris galėtų atstovauti įmonei tiek išorėje, tiek viduje, ir tapti naujuoju įvaizdžio advokatu, pristatančiu popandeminę įmonės HR strategiją ir jos vertę darbuotojams. Tam gali būti sukurta netgi speciali pareigybė, kuri suponuotų, jog tai – naujoves diegiantis ir pats jas išbandantis darbuotojų atstovas.
Taip pat šis sprendimas tinka tuomet, jei siūlote savo paslaugas ar prekes tam tikrai auditorijai ir norite, kad ji jumis patikėtų ir taip pelnytumėte jos palankumą. Pavyzdžiui, jei jums reikalingos jaunos mamos, auginančios mažus vaikus, luktelėkite ir neatiduokite viso atstovavimo influencerėms mamoms – gal būtent toks žmogus jau yra jūsų įmonėje ir gali tapti pagrindiniu įvaizdžio advokatu, kuris lengvai įtikintų paslaugos verte kitus, nes pats tuo tikėtų.
Papildomi atributai. Šie specialieji ambasadoriai turi turėti ir įtikinančius atributus. Priklausomai nuo pozicijos ir atstovaujamos srities, pasirūpinkite jų aprangos kodu ir reprezentatyviomis nuotraukomis, kuriose būtų reikalinga simbolika. Taip pat ne mažiau svarbi ir lokacija, kurioje duodamas interviu ar gyvas komentaras žiniasklaidai – tai taip pat siunčia reikiamą komunikacinę žinutę.
Tiksliniai kanalai. Siekiant ilgalaikių įmonės tikslų ir įtvirtinti reikiamą įvaizdį, vertėtų pagalvoti apie visus tikslinius kanalus, kuriuose šie specialieji įmonės atstovai galėtų veikti kaip įmonės ambasadoriai – nuo vidinių kanalų, įmonės tinklaraščio iki apgalvotos strategijos socialiniuose tinkluose, kur būtų kuriamas jų kaip nuomonės formuotojų įvaizdis tam tikroje jūsų pasirinktoje srityje.
Elgtis ne pagal nusistovėjusias taisykles arba skolintis jas iš kitų sričių gali būti nedrąsu, tačiau naujų įmonės įvaizdžio advokatų pastebėjimas, atradimas ir ugdymas įmonės viduje gali prisidėti ne tik prie įmonės tikslų siekimo, bet ir tapti viena iš patrauklių darbdavio suteikiamų verčių.

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.