Kęstutis Gečas

Autorius

„Kaip suprasti medijas. Žmogaus tęsiniai“, Marshall McLuhan

Šiai knygai reikia kantrybės.

Jos negalima skaityti greitai, nes tik retas sugebės suvokti, ką autorius turi galvoje.
Apie šią knygą internete rasite labai daug komentarų ir recenzijų, nes ji analizuoja fundamentalius klausimus, susijusius su medijomis. Būtent dėl šio knygos gilumo, kai kurie praktikai bando teigti, kad ji nėra jiems aktuali, nebent skaitiniams prieš miegą.
Reikia pripažinti, kad šioje knygoje nerasite konkrečių pavyzdžių, o juolab patarimų, kaip elgtis ar spręsti konkrečią situaciją. Ji nepasako, kaip parengti pranešimą spaudai ar koks vaizdo klipas suveiks.
Šios knygos pagrindinis tikslas ir misija yra suvokimas. Atidžiai ją perskaitę komunikacijos profesionalai neišvengiamai verčiami mąstyti plačiau ir giliau.
Kai pasiūloma idėja, jog dviratis yra žmogaus kojų tęsinys, o ietis – rankos, ji veda skaitytoją į platesnius vandenis ir padeda medijas pamatyti visoje aplinkoje. Kitąmet šiai knygai sukaks 50 metų, todėl autorius tikrai negalėjo numatyti kompiuterių eros, o juolab socialinių tinklų, tačiau mintis – „Facebook“ kaip realybės tęsinys internete – puikiausiai atitinka minėtą „tęsinių idėją“.
„Karštos ir šaltos medijos“ yra kita puiki idėja, kuri turi sąsajų su psichologų jau atrasta mintimi, kad svetimų idėjų mes neginame taip aršiai kaip savas, jeigu apskritai giname. „Karštos medijos“ įtraukia, vadinasi priverčia žmogų aktyviai dalyvauti informacijos priėmimo procese, t.y. savarankiškai užpildyti trūkstamas informacijos vietas, pasitelkdami vaizduotę ir turimus faktus. Tokiu būdu gauta informacija tampa mielesnė ir artimesnė. Norintiems laimėti komunikacines pergales ši mintis turėtų padėti apginti idėjas, kad kartais komunikaciniai veiksmai ir žinutės turi būti neišbaigtos, nes tik taip geriau suveiks.
Prie knygos kaip pagrindinio patiekalo labai tinka desertas – Vilnius universiteto profesoriaus Žyginto Pečiulio straipsnis Marshallo McLuhano galaktika.

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.