Kas Adidas ir Walmart darbuotojams draudžiama Facebooke?

Grįžote po darbų į namus, susirangėte sofutėje ir leidote sau atsipalaiduoti skrolindami Facebooką.

Čia Jūsų kolegos ką tik publikavo įrašą, kur tame pačiame kabinete, kuriame dirbate ir Jūs, skanauja šeimyninę picą ir užgeria alučiu su puta. Paspaudėte laiką, uždėjote kelis šypsniukus, gal ir pakomentavote, kodėl Jus pamiršo… ir nuskrolinote tolyn. Jums ši istorija pasibaigė.
Ne, Jūsų kolegos greičiausiai nėra žvaigždės, kurios turi tūkstančius sekėjų savo socialinių tinklų paskyrose. Vis dėlto, jų įrašui pavyksta surinkti bent 6 komentarus ir 20, gal net 60 laikų. Jeigu nuotrauka patraukli, o ir draugų kolegoms nestinga – laikai sparčiai kapsi, čia ir draugo draugas netyčia pastebėjo įrašą savo sienoje. O ką pagalvojo? Tikriausia nusiminė, nes 21 valandą vakaro įmonės „Bitutė“ darbuotojai vis dar dirba, nė laiko normaliai pavalgyti neturi. Nuskrolino tolyn, bet atmintyje užfiksavo, kad ieškant darbo „Bitutės“ įmonė tikrai nebus pirmasis pasirinkimas.
Gal darbuotojai buvo taip susidomėję nauju projektu, kad numojo ranka į darbo valandas? Gal dar bent 10 priežasčių, ko ten užsisėdėjo. Jos nėra svarbios, nes ką tik Jūsų įmonę pasmerkė bent 20 žmonių. Nesąmonė? Įsivaizduokite, kad eilinis valstybės tarnautojas, išvyko į egzotišką šalį, nes tai tiesiog būtina vystant vieną iš Lietuvos strateginių programų. Visą dieną sunkiai dirbo, o vakare užsuko į barą, šia akimirka pasidalino. Tikriausia Facebooke šios linksmybės ir pats keliauninkas užkliūtų ne vienam, juk viskas už mokesčių mokėtojų pinigus.
Viešos institucijos, mokslo įstaigos, pieštukų ar lazerių įmonės užsienyje jau seniai suprato, kokia galinga vieno komentaro galia. Dėl to savo žaidimo taisyklių paketą papildė ir soc. medijos punkteliais. Kaip tikimasi, kad darbuotojas ateis 8 val. į darbą, taip ir tikimasi, kad:

  1. Pradėjus dirbti įmonėje, LinkedIn paskyroje tinkamai apibūdins savo darbo poziciją ir joje atliekamas funkcijas (Lietuvos verslo konsultacijų įmonė).
  2. Nenaudos feikinės paskyros burnoti ant konkurentų (Adidas).
  3. Nesivels į ginčus, nekeiksnos, netrolins soc. medijos vartotojų, kurie neigiamai atsiliepia apie įmonę, o atvirkščiai, informuos už tai atsakingą komunikacijos asmenį (Walmart).
  4. Viešai dalindamasis bet kokia informacija iš komandiruočių, nurodys, kokiu tikslu jis ten yra (Rofin).
  5. Komentuojant neperžengs savo veiklos srities, t.y. asistentas netaps įmonės finansininku, kaip finansininkas įmonės žmogiškųjų išteklių ekspertu.
  6. Niekada neatskleis konfidencialių dokumentų, informacijos apie įmonės finansinius rodiklius, ateities planus ir patiriamus sunkumus.
  7. t.t.

Nepamirškite – Facebookas, Google t.t. turi puikią atmintį! Todėl visada pagalvokite, ką ten, visai nieko blogo negalvodami, papasakos Jūsų darbuotojai. Jiems uždrausti, riboti ar pamokslauti apie prekės ženklo panaudojimą savo asmeniniuose soc. medijos kanaluose tikrai nereikėtų. Atvirkščiai, tegul kalba ir kuo daugiau, giria, kviečia prisijungti draugus, rodo įmonės vidų ir teigiamas emocijas. Tam, kad tai pasiektumėte, pats laikas pradėti kalbėtis su darbuotojais ir kelti tinkamus lūkesčius.

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.