Pasirinkote naują agentūrą. Kas padeda greičiau susikalbėti?

Agentūrose dirbu jau antrą dešimtmetį. Per tą laiką susidūriau su gausybe įvairių sričių klientų – nuo farmacijos iki energetikos. Vieni buvo įdomesni, kiti – mažiau įdomūs, su vienais pavyko užmegzti ryšį, pasiekti puikių rezultatų, su kitais bendradarbiavimas klojosi sunkiau. Bet per tuos metus išmokau turbūt svarbiausią pamoką – blogų ar kvailų klientų nebūna. Būna nesusikalbėjimų, nesuvaldytų lūkesčių, nebūna chemijos arba biudžeto. Tačiau būna dalykų, kurie padeda sėkmingam ir – ne mažiau svarbu – sklandžiam agentūros ir kliento bendradarbiavimui. Tokiam, kuriuo džiaugiasi abi pusės. Ir jis retai priklauso nuo biudžeto.

Taigi pasirinkote agentūrą ir jau tuoj tuoj kartu pradėsite įgyvendinti kampanijas, skaičiuoti rezultatus ir skinti apdovanojimus. O ko svarbu nepamiršti, kad tai iš tiesų virstų realybe?

Supažindinkite su įmone

Nuo ko pradėti? Labai paprasta – papasakokite daugiau apie savo įmonę. Supažindinkite su įmonės veikla, tiksline auditorija, konkurentais, jų stiprybėmis ir silpnybėmis, papasakokite, kaip pritraukiate klientų, pristatykite didžiausius iššūkius, aptarkite, kokius komunikacijos veiksmus jau esate įgyvendinę, kas pasiteisino, o kas ne. Jeigu anksčiau bendradarbiavote su kitomis agentūromis, pasidalinkite, kas patiko, kas trukdė sklandžiam bendradarbiavimui.

Žiūrėkite į agentūros projektų vadovą kaip į naują kolegą – galite netgi suorganizuoti agentūrai jūsų įmonėje įprastą onboarding procesą.

Aptarkite bendradarbiavimo procesus

Atrodytų, tai taip elementaru, bet dažnai pradžioje praleidus šį punktą ateityje iškyla nesklandumų. Kaip bendrausite – telefonu, el. paštu ar per messengerį? Koks apmokėjimo modelis agentūroje taikomas – valandinis, fiksuotas ar kitoks? Kurią dieną turi būti išrašomos sąskaitos? Visa tai padeda užbėgti už akių galimiems nesusipratimams.

Sutarkite tikslus

Pristatykite, kokių tikslų jums padeda pasiekti komunikacija, kaip juos matuojate. Jeigu tokių tikslų nesate išsikėlę, aptarkite tai su agentūra ir išsikelkite tikslus kartu. Jeigu tikslus esate išsikėlę seniai, leiskite agentūrai juos pakvestionuoti, pasiūlyti alternatyvų.

Beje, supažindinkite agentūrą ir su jums asmeniškai keliamais KPI – tai padeda geriau suvokti, kuria kryptimi eiti, nusistatyti prioritetus, ypač tais atvejais, kai komunikacija apima platų veiksmų spektrą. Ir, žinoma, tai užtikrina, kad vienodai suprantame, dėl ko įgyvendiname vienus ar kitus veiksmus, leidžia galvoti plačiau, o pasiekus tikslų – kartu švęsti pergales.

Dalinkitės rezultatais

Ir ne tik komunikacijos. Dalinkitės ir tuo, kaip sekasi verslui, kokių rezultatų pavyksta pasiekti, kur matote didžiausius iššūkius. Žinodami, kur klientui skauda, su kokiais verslo iššūkiais jis susiduria, galime padėti juos spręsti pasitelkdami komunikacijos ir rinkodaros priemones.

Žiūrėkite kaip į komandos pratęsimą

Pradėję bendradarbiauti su klientu, visuomet siekiame tapti jo komandos dalimi. Dėl to norime suprasti kliento verslą, žinoti tiek verslo, tiek komunikacijos, tiek asmeninius tikslus, aptarti rezultatus – visa tai padeda tapti kliento komandos nariu. Ne mažiau svarbu ir tai, kaip agentūros ir klientai bendrauja. Ar į agentūros projektų vadovą žiūrite kaip į vykdytoją, kuris tiesiog atlieka deleguotas užduotis? Ar tariatės, konsultuojatės, kartu ieškote sprendimų? Iš patirties – antras variantas prideda daugiau komandinių taškų, nes skatina ir projektų vadovą ne tik vykdyti, bet ir galvoti strategiškai, pasverti vieno ar kito veiksmo būtinybę.

Žinoma, labai svarbu nepamiršti neformalaus bendravimo. Jeigu su kolegomis po sunkios darbo savaitės ar švęsdami laimėjimą einate į barą, kodėl nepakvietus ir agentūros projektų vadovo? Užklasinio santykio palaikymas dažniau atrodo kaip agentūros užduotis, tačiau neabejoju, kad dauguma projektų vadovų apsidžiaugtų sulaukę tokio klientų kvietimo.

Dalinkitės tuo, kuo gyvenate

Dažnai dirbant įmonės viduje dauguma įvykių tampa kasdienybe. Ir nors visuomet siekiame tapti kliento komandos dalimi, kasdien nesėdime prie vieno stalo, nematome to, kas vyksta įmonėje. O žvilgsnis į tą kasdienybę iš šalies gali padėti paversti ją įdomiu turiniu žiniasklaidai ar soc. tinklams. Eikite kartu pietauti, aptarkite, kas įmonėje įvyko per savaitinius aptarimus, kartais pakvieskite į juos kolegas iš kitų skyrių – visa tai padeda palaikyti pulsą ir gauti turinio naujoms idėjoms.

Pagirkite, kai pasiseka

Projektų vadovas agentūroje įprastai dirba su keliais klientais. Žinoma, idealiu atveju visi klientai projektų vadovui yra vienodai svarbūs ir dėl visų jis turėtų stengtis vienodai. Bet visuomet egzistuoja ir žmogiškasis faktorius – kai klientas vertina projektų vadovo indėlį, dalijasi grįžtamuoju ryšiu, įvertina atliktus darbus, natūralu, kad jis visuomet stengsis labiau.

Kalbėkitės, kai nesiseka

Būna ir tų sunkesnių pokalbių. Kai nesiseka, kai kampanija nepasiekė tokių rezultatų, kokių tikėtasi, kai makete liko klaida, kai projektų vadovas vėluoja atsiųsti žadėtą darbą, kai sąskaita didesnė, nei tikėtasi. Čia visada yra du pasirinkimai – išsilieti, išsakyti viską, ką galvojate, pagrasinti skundu vadovams (arba negrasinti ir iškart imtis veiksmų), arba… tiesiog aptarti, kas čia įvyko ir ką kiekviena pusė gali padaryti, kad ateityje tai nesikartotų. Patirtis rodo, kad antro varianto rezultatai sutampa su aprašytais ankstesnėje pastraipoje.

 

Vis dėlto kartais pasitaiko atvejų, kai, atrodo, gali uždėti varneles prie visų šių punktų, bet vis tiek kažkas ne taip. Ir dažniausiai tas dalykas yra tarpusavio chemija. Ji – bene vienas svarbiausių dalykų kuriant ryšį su agentūra. Ir čia viskas labai paprasta – ji arba yra, arba nėra, ir dažniausiai net ir labai norėdamas nieko čia nepakeisi.

Bet ir čia turiu gerą žinią. Jeigu dirbdami su agentūros projektų vadovu jaučiate, kad sunkiai susikalbate, visuomet kalbėkitės su vadovais. Dažnai savo kolegų patys pasirinkti negalite, o dirbdami su agentūra turite galimybę projektų vadovą pakeisti. Ir tai visiškai normalu – pasitaiko atvejų, kai abiem pusėms dirbti kartu būna sudėtinga, o pakeitus projektų vadovą situacija pasitaiso į gera.

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.

    Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. „cookies“). Paspaudę mygtuką „sutinku“, patvirtinsite savo sutikimą.