Vaizdas nužudė radijo žvaigždę – bet ar tikrai?

Kai 8-ojo dešimtmečio pabaigoje Bruce’as Woolley garsiai pareiškė, kad „vaizdas nužudė radijo žvaigždę“, atrodė, kad šis procesas yra galutinis ir negrįžtamas.

Vaizdinis turinys, atrodė, įsitvirtins kartą ir visiems laikams. Tačiau pastaruoju metu matome, kad vyksta priešingas procesas ir garsinis turinys vis tvirčiau žengia į mūsų kasdienybę.
Garso asistentai mobiliuosiuose telefonuose ar kituose išmaniuosiuose įrenginiuose šiandien yra tiesiog būtini. Naujienų portalai tiek užsienyje, tiek Lietuvoje vis stipriau ir aktyviau pradeda investuoti į garsinį turinį, o viena neabejotinų dabartinių madų yra tinklalaidės (ang. k. Podcast).
Angliškas pavadinimas podcast sudarytas iš dviejų žodžių: pirmasis siejamas su muzikos grotuvu iPod, o antrasis – broadcast, reiškiantis transliavimą. Kompanija „Statista“ prognozuoja, kad iki 2021 m. vien JAV tinklalaidžių klausytojų auditorija išaugs iki 100 mln. vartotojų. Šio reiškinio tikrai nebegalime ignoruoti ir apie jį reikėtų pakalbėti plačiau.

Kodėl podcastai tokie populiarūs?

Viena pagrindinių priežasčių – jie puikiai atliepia mūsų greitą gyvenimo tempą ir nuolatinį užimtumą. Šiuolaikinis miestietis dažnai stokoja laiko, visada nusiteikęs multitaskinti, tad garso turinys yra idealus informacijos šaltinis, nes iš esmės neatitraukia nuo kitų darbų. Visai nesvarbu, ar laisvalaikiu bėgioji parke, dirbi biure, lauki autobuso stotelėje – visada gali pasiklausyti įdomių temų ir naujienų.
Ir iš tiesų – seniau garsinio turinio būdavo sąlyginai nedaug, o ir tinklalaidės būdavo gana mėgėjiškos, bet šiais laikais gali rasti informacijos bet kokiomis temomis. Naujienos, sportas, politika, mokslas, fantastika – rasi visko. Visai nesvarbu, ar turi tik 10 minučių, ar visą valandą.
Būtent pakilusi podcastų kokybė ir didelė pasiūla yra antras svarbus faktorius, kodėl ši informacijos skleidimo forma tampa vis populiaresnė. Aukštos kokybės turinys reikalauja gana daug planavimo, tyrimų ir informacijos paieškų, tad tie, kurie į tinklalaidžių kūrimą žiūri gana atmestinai, greitai lieka užmarštyje.
Taip pat svarbu, kad šis turinys yra tęstinis ir įprastai podcastų rengėjai jį kuria reguliariai ir interaktyviai. Dažnai patinkantiems autoriams galima parašyti komentarą ar laišką, kuriame galima išsakyti ne tik savo nuomonę, bet ir teikti pasiūlymų, klausimų ir kt. Taip esi įtraukiamas į mėgstamos laidos turinio kūrimą ir tampi aktyviu dalyviu.

Neišnaudota niša verslui

Tai, kad podcastų jau klauso milijonai žmonių (turint omenyje, kad šie skaičiai tik dar augs), rodo, jog tinklalaidės tampa perspektyviu ir aktualiu rinkodaros kanalu verslui. Kadangi dauguma žmonių naudoja išmaniuosius įrenginius, klausytis šių laidų online ar parsisiųsti į savo telefoną kaip niekad paprasta.
Niekam nebe paslaptis, kad paieškos sistemos keičia savo algoritmus, kad suteiktų mobiliesiems įrenginiams daugiau pirmenybės, todėl verslui aktualu sutelkti dėmesį į turinį, kuris dažniausiai vartojamas naudojant mobiliuosius. Ir podcastai yra vienas iš tų idealių kanalų.

Kuo tinklalaidės gali būti naudingos verslui?

Paprastumas
Pirma, kad komunikuotų su savo klientais, daug įmonių investavo į naujienlaiškių ar tinklaraščių kūrimą. Kadangi rašytinis turinys atima daugiau laiko, o ir šiaip ne visi esame geri rašytojai – tokia forma tampa per sudėtinga, reikalaujanti per daug pastangų. Štai parengti garso įrašą reikia daug mažiau laiko nei rašyti straipsnį arba nufilmuoti vaizdo įrašą. Norėdami sukurti tinklalaidę, turite tiesiog įrašyti savo kalbą, kitaip tariant, daryti tai, ką kiekvieną dieną darote natūraliai. Nusipirkite tinkamą mikrofoną ir programą, skirtą garso įrašams įrašyti ir redaguoti, ir turėsite viską, ko reikia garso turiniui sukurti.
Dažnam tokia komunikacijos forma yra paprastesnė ir atima mažiau laiko. Ne veltui sakoma: neduok pavalgyti, duok pašnekėti. Tad su tinklalaidžių įsigalėjimu verslas gali kurti kokybišką turinį kur kas mažesnėmis pastangomis.
Asmeninis ryšys ir pasitikėjimas
Verta atkreipti dėmesį, kad tinklaraštyje dažniau skelbiama nuomonė, ir tai iš dalies vienpusiškas komunikacijos kanalas. Tinklalaidės skatina dialogą, dažnai jose kalba ne vienas žmogus ir tai kur kas dinamiškesnė priemonė. Būtent šį dinamiškumą galite išnaudoti į laidas pasikviesdami įvairius ekspertus, kurie kartu su jumis padės atsakyti į jūsų klausytojų-klientų klausimus. Lengvas pokalbio formatas leidžia auditorijai paprastai ir greitai įsisavinti jūsų ir svečio siunčiamas žinutes. Be to, jei jūsų svečiai nuspręstų pasidalinti įrašu savo socialiniuose tinkluose, nemokamai gaunate ir jų auditoriją.
Podcasto formatas puikiai tinka pasakoti istorijas. Papasakokite savo prekės ženklo istoriją ir vertybes, taip lengviau kursite kliento pasitikėjimą. Jūsų auditorija, skirtingai nuo rašytinių tinklaraščių, visada jus identifikuos ir žinos, kad būtent jūs jiems kalbate, o taip tiesiogiai kuriamas pasitikėjimas ir ryšys su klientu.
Garso turinys yra labai asmeniškas. Kai kas nors girdi balsą, jis girdi jūsų asmenybę ir jaučia jūsų autentiškumą. Klientas gali pastebėti jaudulį balse ar užsidegimą padėti, kai aptariate klientams svarbias temas. Tai leidžia klausytojams lengviau pasitikėti ir kuria įspūdį, lyg jie jau jus pažinotų artimai ir asmeniškai. Be to, kad podcastas būtų įvairesnis, galite įtraukti į pokalbį savo darbuotojus ar net leisti klientams pasakyti savo nuomonę. Taip dar kartą parodysite, kad esate atviri ir arti savo klientų.
Visur ir visada su klientu
Na, ir bene svarbiausias dalykas, nuo kuriuo ir pradėjome kalbėdami apie tinklalaidžių populiarumą – jis lydi jūsų klientą bet kur ir bet kada. Ši komunikacijos priemonė leidžia išnaudoti laiką, kurį klientas tiesiog iššvaistytų automobilių spūstyje, laukdamas eilės pas gydytoją, tvarkydamasis namuose ar plaudamas indus. Patogumas yra tikrasis podcasto raktas į sėkmę.
Be to, kai gyvename griežtų duomenų apsaugos įstatymų amžiuje, garso įrašas yra puiki priemonė skleisti savo turinį, nes vartotojui nereikia įvesti el. pašto adreso ir kitų duomenų. Jis vienu spustelėjimu gali užsakyti jūsų podcastų prenumeratą ir lygiai taip pat lengvai jos atsisakyti.
Tinklalaidžių žanras neabejotinai auga, ir tik laiko klausymas, kada pradėsime investuoti daugiau laiko ir finansų siekdami tiek lengvai prieinamo įdomaus turinio, tiek verslo tikslų.

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.