Gytis Burauskas

Autorius

50 eurų už įrašą „Facebook“, arba efektyvumo beieškant

50 eurų įrašo „Facebooke“ reklamai antradienį ir aukšti įsitraukimo lūkesčiai – dažnai sutinkama socialinių tinklų komunikacijos situacija. 

Visgi tokia praktika greičiau indikuoja neefektyvų planavimą nei sėkmingą rinkodaros kampaniją. Aptarkime penkis dalykus, į kuriuos verta atkreipti dėmesį, norint efektyviai komunikuoti socialiniuose tinkluose.

Įsitraukimo pervertinimas

Anksčiau vienas pagrindinių veiklos rodiklių (KPI) buvo naujų fanų pritraukimas, o šiandienė panacėja – įsitraukimas: pradedant like / share konkursiukais ir baigiant kampanijų optimizavimu įsitraukimui didinti. Tačiau stabtelėkime – ar tikrai etatinių „žaidėjų“ pasidalinimai ir nenuoširdūs komentarai dėl prizo prisideda prie rinkodaros strategijoje keliamų tikslų? Dažnu atveju įsitraukimas pervertinamas, o potenciali auditorija, nors ir mažiau įtrauki, bet apie prekės ženklą taip ir neišgirsta. Tad, siekdami žinomumo, taikykimės į platesnį tikslinės auditorijos pasiekiamumą, o ne tik aktyviausios jos dalies įtraukimą. Ir nepamirškime dažnio ribojimų – tai padės dar plačiau paskleisti žinutę.
50 eurų už įrašą Facebooke

Šaltos auditorijos šildymas

Socialiniai tinklai parduoda: „Facebook“ pixelis, siauras tikslinių auditorijų parinkimas ir pakartotinė rinkodara – veiksmingi performance įrankiai. Jie leidžia pasiekti labiausiai pirkti linkusius vartotojus ir tokiu būdu optimizuoti konversijos kainą. Tačiau fokusuodamiesi vien į konversijos kainos mažinimą, rizikuojame ilgainiui reklamą rodyti tik tiems ištikimiausiems pirkėjams, kurie, tikėtina, ir taip sėkmingai pirktų. Vadinasi, siaurindami ir siaurindami auditoriją ją galų gale išsemsime. Taigi, vertindami performance veiksmų efektyvumą, neapsiribokime vien auditorijos siaurinimu ir konversijos rodiklio gerinimu, lygiagrečiai dirbkime ir su platesnėmis šaltomis, nors ir prasčiau konvertuojančiomis  auditorijomis, jas po truputį šildydami ir galiausiai konvertuodami.

Įvaizdis vs promo

Išlaikykime balansą tarp pardavimus skatinančios promo ir įvaizdinės komunikacijos. Žemas spontaninis atsimenamumas, prastėjantys prekės ženklo vertinimai tyrimuose, mažėjantis tiesioginis srautas į svetainę, krentantys brand’inės paieškos rodikliai ir vis agresyvėjantys konkurentai indikuoja, kad turime problemų su prekės ženklo sveikata ir nepakankamai dėmesio skiriame įvaizdinei komunikacijai. Ir priešingai: jei su prekės ženklo vertinimu viskas gerai, svarstykles galima nusverti pardavimų skatinimo pusėn.

Organikos bedugnė

42 įrašai per mėnesį. Daugiau ar mažiau, bet – aktyvu, smagu, intensyvu, daug darbo visiems. Tik ar nenuskęs šis turinys organikos bedugnėje? Kiek jo pamatys tikslinė auditorija?
Organinis pasiekiamumas daugumoje socialinių tinklų jau senokai susitraukęs iki minimumo.
Tad jei prekės ženklas nekuria internetus sprogdinančio viral turinio, jo greičiausiai niekas organiškai ir nebepamatys. Išeitis paprasta: skelbti turinio tiek, kiek efektyviai galime jo paskleisti. Nereikėtų baimintis neaktyvumo. Tikimybė, kad vartotojas, užklydęs į prekės ženklo profilį, pamanys: „Och, jie nieko nepaskelbė jau ištisą savaitę“, yra dar mažesnė nei įrašo organinis pasiekiamumas.

Tai 50 eurų už postą?

Skirdami fiksuotą biudžetą vieno įrašo reklamai, nepaliekame „Facebook“ nieko kito, kaip tik šiuos pinigus tam būtent ir išleisti. Taigi net jei įrašas prastai važiuoja, tarkim, yra silpnai mėgstamas, „Facebook“ vistiek pasistengs biudžetą įsisavinti, tiesiog paspaudimai bus brangesni. Tokia taktika – neefektyvi.
Tad geriau veiksmus planuoti iš anksto. Nusimatyti ilgesnio laikotarpio įrašų seriją ir biudžetą skirti visai serijai (įrašus juk galima pradėti reklamuoti kaip paslėptus, dar nepaskelbtus). Tegu „Facebook“ algoritmai dirba savo darbą – optimizuoja ir leidžia turinį tokį, koks rodo geriausius rezultatus.

Pabaigoje

Planuodami socialinių tinklų komunikaciją vertinkime, kokią funkciją pardavimų tunelyje ji atlieka, ir pagal tai ją optimizuokime. Nepasiduokime neaktyvumo baimėms ir nešvaistykime turinio organikai – geriau mažiau turinio, bet daugiau tikslingos ir efektyvios sklaidos.

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.