Ilma Nausėdaitė, naujienlaiškių valdymo sistemos „MailerLite“ marketingo vadovė, savo pašto dėžutėje kasdien sulaukia įvairių kompanijų ir iniciatyvų siunčiamų naujienlaiškių.
„Jei kompanija kuria naujienlaiškį, man smalsu jį gauti ir pažiūrėti, kaip jis konstruojamas“, – pasakoja mergina. Jos akys kasdien perskaito šimtus naujienlaiškių, o ir „Mailerlite“ klientams dažnai tenka patarti – kaip sukurti tokį produktą, kurio skaitytojai lauktų ir jo turiniu domėtųsi. Šiandien Ilma dalijasi įžvalgomis, kaip padaryti naujienlaiškį skaitomą.
„Aš kiekvieną mėnesį laukiu čiužinių kompanijos „Casper“ naujienlaiškio, nors dažnas pagalvotų – na, ką gi įdomaus galima rašyti apie čiužinius“, – „Mailerlite“ biuro kavinėje prisėdusi pasakoja Ilma. Pirmiausia, šis naujienlaiškis patraukia dėmesį dėl to, jog kaskart jame pateikiama įdomių faktų apie miegą, jo kokybę. „Ši kompanija parduoda ne čiužinius, o saldų miegą, ir tai atsispindi jų naujienlaiškiuose“, – pasakoja Ilma. Jei nežinote, koks turinys jūsų skaitytojams yra aktualus – imkite ir jų paklauskite. „Pateikite labai taiklią, maksimaliai trumpą ir lengvą anketą“, – pataria pašnekovė.
Naujienlaiškis turi kelti smalsumą. Jei skaitytojas jame ras lygiai tą pačią informaciją, kaip ir kompanijos interneto svetainėje, tai įkritęs laiškas gavėjui gali priminti elektroninę šiukšlę. „Kompanijos viduje mes turime dieną per mėnesį, kai visi dirba ne iš biuro, ir tik naujienlaiškyje šią datą galima sužinoti. Taip pat jame pateikiame pačią svarbiausią įmonės veiklų suvestinę – pranešimus, vaizdo įrašus, pasiektus rezultatus. Naujienlaiškį atidaro 90 % mūsų darbuotojų“, – savą pavyzdį pristato „Mailerlite“ rinkodaros vadovė. Taigi, paslapties, darbuotojui ir klientui aktualios svarbios informacijos pateikimas tik naujienlaiškyje, paskatina jį atsidaryti.
Čia, matyt, niekas nesiginčys, kad žmonėms patinka gražūs ir aiškūs dalykai. Patrauklus naujienlaiškio dizainas toks pats svarbus, kaip ir geras jo turinys. Ilma siūlo pasižvalgyti po „Typeform“ naujienlaiškį, kurį atidaro apie 40 % gavėjų. „Jie sugeba puikiai išlaikyti balansą tarp estetikos, informacijos kiekio ir vizualinių sprendimų“, – privalumus vardija Ilma.
Jei mamos ar geriausio draugo siunčiamus laiškus atidarome visada, tai kodėl kai kuriuos kitus laiškus esame linkę praleisti? Jūsų įmonės reputacija ir komunikaciniai žingsniai iki naujienlaiškio pašto dėžutėje lemia, kaip greitai pavyks užauginti skaitytojų būrį ir jį išlaikyti. Svarbu orientuotis ne tik į skaitytojų gausą, bet pritraukti savo tikslinę auditoriją. Ilmos požiūriu, 100 tikrų ir suinteresuotų skaitytojų yra gerokai geriau nei tūkstančio vartotojų bazė (dažniausiai nusipirkta). Siekiant kurti tvarų santykį su skaitytoju, gražūs, įdomūs laiškai bei įmonės reputacija turi svarią įtaką.
Didžiosios kompanijos jau seniai yra įsivardijusios, jog jų prekės ženklo matomumas ir nuolatinis savo vardo priminimas yra rinkodaros dalis. Pavyzdžiui, Booking.com ar Facebook.com reguliariai siunčiami pranešimai ir perspėjimai siekia paskatinti vartotojų galvose užfiksuoti savo pavadinimus. „Nors Booking.com siunčiamų laiškų neskaitau, ieškodama, kur apsistoti, naudojuosi tik šia platforma“, – pasakoja I. Nausėdaitė. Pasak jos, net ir neatidarytas laiškas, įkritęs į kliento pašto dėžutę, neša vertę. Kadangi kiekvienas akimis permeta gautus laiškus, svarbu išnaudoti laiško temą – kaip galimybę skaitytojui pranešti aktualią informaciją. Tai daugelis pamiršta.