Tęsiant nesibaigiančią temą apie tai, ką reikia ir ko nereikia daryti, man asmeniškai jau seniai maga parašyti apie „rožinį dramblį“ komunikacijoje.
Dažnai tenka matyti, kaip viešojoje erdvėje susikerta žinomų veidų ar vardų nuomonės, kaip bandoma atkreipti visuomenės dėmesį į vieną ar kitą problemą… Bet kai padidini viso to mastelį, pamatai, kad kartais komunikuojantys asmenys diskutuoja ir kalba apie viską, tik ne apie kambario viduryje pūpsantį „rožinį dramblį“ – didžiausią ir akivaizdžiausią problemą, kurios, tariamai, niekas nemato. Tad kodėl į jį nepaėmus ir neatkreipus dėmesio?..
Aš suprantu, kad kalbėti apie „rožinį dramblį“ gali pasirodyti per daug rizikinga net labai sėkmingiems komunikatoriams, bet taip pat manau, jog priežasčių apie jį nekalbėti yra kur kas mažiau nei priežasčių kalbėti. Pabandykime paskaičiuoti.
Kalbėti apie didžiausią problemą („rožinį dramblį“) paprastai vengiama, nes:
Bet prabilti apie ją ir atvirai atkreipti visų dėmesį į „rožinį dramblį“ gerai, nes:
Bet kokiu atveju, „rožinis dramblys“(arba didžiausia problema, kurios niekas nemato arba nenori pastebėti), tai nėra įvairios kontraversiškos problemos ar temos, kurios visuomet suskaldo visuomenę į dvi ar daugiau stovyklų. Problemos-„rožiniai drambliai“ paprastai būna tai, kas nepatogu. Nors tai akivaizdžiai bado akis.
Kita vertus, apie tai pulti kalbėti negalima stačia galva – būtina pasiruošti, apgalvoti (jei yra galimybė – pasitarti) ir pasakyti nei daug, nei mažai, o tik tiek, kiek reikia (t.y. nepradėti, kalbant apie problemą, naujos problemos).
Hm, manote, kad Jūsų veiklos srityje tikrai nėra „rožinių dramblių“? Tuomet pabandysiu pateikti kelis „rožinio dramblio“ pavyzdžius skirtingose srityse bei kaip galima juo pasinaudoti savo naudai:
Išskirtos situacijos yra nebūtinai tikslios ar vienodai aktualios šiandien, bet jomis noriu parodyti, kad „rožinių dramblių“ galima atrasti beveik visose srityse, tačiau jie gali būti skirtingų dydžių.
Bet kokiu atveju, komunikacijoje informacijos (?) kaita visuomet yra labai didelė ir patekti į jos srautą, ypač galvojant apie plačią, o ne konkrečią auditoriją – labai sunku. Todėl kartais, vietoje intensyvaus komunikavimo apie nuobodžius arba saugius dalykus, verčiau imti ir besti pirštu į „rožinį dramblį“. O dar geriau ne tik besti pirštu, bet ir pasinaudoti „rožiniu drambliu“ tam, kad atskleistumėte savo įmonės ar savo stiprybes (pvz., išspręsti „rožinio dramblio“ problemą). Kas žino, galbūt būtent tokia bus jūsų eilinės komunikacinės pergalės pradžia.