Autorius
Renkantis komunikacijos partnerius vis dažniau į kandidatų sąrašą įtraukiamos ne tik agentūros, bet ir laisvai samdomi specialistai.
Pastaruosius kiek dažniau renkasi mažesnės įmonės, tačiau ir didieji rinkos žaidėjai vis drąsiau išbando šį bendradarbiavimo modelį. Pasitaiko atvejų, kai įmonės derina abu būdus – agentūrą renkasi „rimtesniems“ darbams, o „freelancerį“ – paprastesnėms užduotimis. Na, ir menka paslaptis, kad pačios agentūros kai kuriuos darbus patiki tiems patiems laisvai samdomiems specialistams.
Toks modelis tampa itin patrauklus finansiškai sudėtingesniu laikotarpiu, kai karpomi komunikacijos biudžetai ir reikia rasti būdų, kur dar sutaupyti, mat vienas pagrindinių laisvai samdomo specialisto privalumų – mažesnė kaina. Bet ar visada ji atsiperka? Ir apie ką reikėtų pagalvoti, jeigu atsiduriate kryžkelėje ir tenka pasirinkti tarp agentūros ir „freelancerio“?
Reikia pripažinti, kad pirma mintis, kuri šauna į galvą apie darbą su laisvai samdomu ekspertu, – bus pigiau. Ir iš tiesų, vieno žmogaus paslaugos tikriausiai visada kainuos mažiau nei agentūros, nes jo išlaikymo kaštai mažesni. Bet yra ir kita pusė – jeigu jis susirgs? Jei norės išeiti atostogų? Jei atsiras kitų aplinkybių, dėl kurių jis negalės pagelbėti tada, kai reikės labiausiai?
Šiuo atveju agentūra pranašesnė – dažniausiai joje dirba visa komanda, kuri yra pasiruošusi pakeisti „iškritusį“ kolegą. Tad tuo atveju, jeigu pagalba reikalinga nuolat, jeigu verslo sritis reikalauja daugiau žinių, kurias greitai perduoti sudėtinga, didesnė komanda visada apsimoka labiau.
Viena dažniausių priežasčių, dėl kurios verslai renkasi bendradarbiavimą su laisvai samdomais darbuotojais, – pastangos įsigilinti į kliento verslo sritį ir atsidavimas darbui. Tačiau reikia pripažinti, kad be to sunkiai įsivaizduojamas ir agentūros darbas. Nesuvokiant kliento verslo srities, nepažįstant tikslinės auditorijos, nesekant verslo tikslų, apskritai gan sudėtinga teikti paslaugas. Tad jeigu jūsų agentūra nesigilina į tai, kuo gyvenate, nesupranta jūsų verslo iššūkių, nesidomi verslo (o ne tik komunikacijos) rezultatais, tada tikrai metas keisti agentūrą. Žinoma, nebūtinai į „freelancerį“.
Dar vienas agentūros privalumas – skirtingų sričių išmanymas, o laisvai samdomas žmogus dažniau yra vienos srities specialistas. Agentūroje su klientu įprastai dirba komanda, kurios nariai išmano įvairias sritis, tad gali pasiūlyti ir įgyvendinti gerokai kompleksiškesnes idėjas, o laisvai samdomas specialistas, tikėtina, dažniau koncentruosis į tą sritį, kurią išmano geriausiai. Jeigu jo arkliukas – ryšiai su žiniasklaida, turbūt didesnį dėmesį jis ir skirs tradicinei komunikacijai, o jeigu geriau išmano socialinius tinklus – rekomenduos koncentruotis į juos ir t. t.
Štai agentūra, turėdama kompleksinės patirties, parinks tinkamiausius kanalus ir priemones, kurios padės siekti nustatytų tikslų.
Laisvai samdomas specialistas gali tapti labai naudinga pagalba tuomet, kai įmonės komunikacijos žmonės nespėja patys aprėpti visų darbų. Tokiam žmogui, kaip papildomam komandos nariui, galima tiesiog deleguoti užduotį. Kitaip tariant, kai jau aišku, kaip ir kur reikia nueiti, tereikia tai padaryti. O agentūra gali ne tik nueiti, bet ir kartu padėti rasti tinkamiausią kryptį.
Pirmu atveju dažnai gali tekti ir palydėti, antruoju – labiau tikėtina, kad galėsite atsipalaiduoti ir laukti ataskaitos apie tai, ką pamatėme kelio gale, su įžvalgomis, kaip kitą kartą nueiti greičiau.
Agentūroje nuolat stebime rinkos tendencijas, dalinamės atradimais, eksperimentuojame, gilinamės į klientų iššūkius – iš to kyla naujos idėjos, kaip kartu su klientais galime siekti pergalių. Tam reikia skirti laiko, kaip ir bet kuriam kitam darbui, bei turėti galimybių, t. y. klientų, su kuriais galima tas naujoves išbandyti. Ir nebūtinai tikėtis iš to uždirbti. Laisvai samdomi specialistai dažniau orientuojasi į konkrečius užsakymus, kurie neša greitą uždarbį.
Pradėję bendradarbiauti su klientu, įprastai apsibrėžiame, kokių rezultatų sieksime. Kartais jų pasiekiame labai lengvai, kartais reikia daugiau padirbėti, bet esame sutarę pagrindinę taisyklę – nesislepiame, jei rezultatai būna ne tokie, kokių tikėjomės. Labiau galvojame apie tai, ką dar galime padaryti, kad juos pasiektume, kokių būdų dar galime atrasti, kad priartėtume prie siekiamybės. Kitaip tariant, prisiimame atsakomybę už savo darbo rezultatus.
Tai daryti įpareigoja ne tik sutartis su klientu, bet ir siekis išlaikyti teigiamą agentūros įvaizdį. Nepasisekus negalime tiesiog išjungti telefono ir pradingti – tokių istorijų apie laisvai samdomus specialistus teko girdėti.
Vieno teisingo atsakymo, kurį partnerį pasirinkti, nėra. Neabejoju, kad tiek su agentūromis, tiek kartu su laisvai samdomais specialistais ar derinant abu modelius galima pasiekti neblogų rezultatų. Ir tai patvirtina pasaulinė patirtis.
Vis dėlto prieš renkantis partnerius rekomenduočiau labai aiškiai išsigryninti poreikius – kokios pagalbos labiausiai reikia: ar tikitės aktyvumo, ar pagalbos įgyvendinant suplanuotus veiksmus, ar žinote kryptį, kur einate, ar reikia pagalbos ją surasti, norisi plaukti pasroviui ar atrasti naujas kryptis, ar svarbu, kad partneris prisiimtų atsakomybę už rezultatus? Atsakę į šiuos klausimus, galėsite lengviau apsispręsti, su kuo jums pakeliui.