Prekės ženklo įvaizdį sudaro ne tik reklama, tai daugiasluoksnis darinys. Įvaizdis tikrai gali kisti, tačiau turi būti vientisas. Jis apibrėžia, kaip vartotojai mato jūsų prekės ženklą rinkoje, jo pasiūlymą ir vertę, taip pat vertybes, misiją ir viziją, dėl ko egzistuojate. Įvaizdis sutinkamas kiekviename vartotojo kelio etape, todėl turite garantuoti, kad tai bus vienalytė patirtis.
Ar žinote savo prekės ženklo asmenybę?
Įvaizdžio kelionė prasideda nuo Karlo Jungo Archetipų žodynėlio. Archetipas – tai prekės ženklo asmenybės prototipas, kuris jau turi apibrėžimą, simbolius, į kokias savybes bus linkęs prekės ženklas, kokį charakterį jis turės. Tai labai prisideda prie prekės ženklo suvokimo ir jo identiteto vystymo.
Stiprus prekės ženklo identitetas lemia įsimintinumą ir potencialiai didina ryšį, kuria bendruomenę, ambasadorystę tarp prekės ženklo ir žmonių.
Žinoma, archetipai tik paremia jūsų verslo viziją ir žinutę tikslinei auditorijai, tai nėra atsitiktinai parenkamas konceptas.
Į ką vertėtų atkreipti dėmesį gryninantis archetipą? Įsitikinti, kad tai galėsite garantuoti visuose savo prekės ženklo sluoksniuose – nuo produkto ar paslaugos pateikimo iki jos įgyvendinimo, pardavimo ar aptarnavimo.
Prekės ženklo balsas ir manieros
Prekės ženklo įvaizdžio kelionę toliau tęsiame su prekės ženklo balso išgryninimu. Prekės ženklas kalba visur: POS komunikacijoje, reklamoje, sąskaitose, PR komunikacijoje, interneto svetainėje, savitarnoje, skambučių centre, socialiniuose tinkluose, el. laiškų rinkodaroje…
Kreipiamės TU ar JŪS? Sakome „Tuoj išspręsime šį iššūkį“ ar „Dėkojame už pastabą. Problema pasirūpins kokybės specialistas“? Dėti šauktuką ar tašką, dėti ryškų emoji ar susilaikyti? Būtent į tokius klausimus atsakymus galime rasti prekės ženklo balso knygoje.
Susikuriame žodynėlį, emoji biblioteką, kurią galime personalizuoti net pagal prekės ženklo spalvas, susikuriame tekstų šablonus, kuriuos galėsime naudoti skambučių centre ar atsakinėdami į soc. tinklų komentarus, laiškus. Susikuriame sistemą, kurią naudosime, kai prekės ženklui reikės šnekėti bet kokia forma.
Balsas turi visur būti vienodas ir atliepiantis prekės ženklo archetipą, asmenybės savybes, pažadą. Jei, pavyzdžiui, prekės ženklo archetipas yra Jester (liet. linksmintojas), jis niekad nekalbės rimtai, šaltai ar oficialiai.
Prekės ženklo vizualinis gidas
Trečias prekės ženklo įvaizdžio įprasminimo žingsnis – brandbook, kuris užtikrins prekės ženklo vizualinį vientisumą.
Dažnai nauji prekės ženklai savo kelionės pradžioje turi tik logobook (logotipo panaudojimo gaires) ir su tuo viskas yra gerai. Tačiau ilgainiui reikia pagalvoti apie išdirbtą vizualinį gidą, vadinamąjį brandbook, vizualinę prekės ženklo sistemą, kurią sudaro: grafiniai elementai, spalvų paletė, tipografija, ikonografija, nuotraukų pateikimo sprendimas, socialinių tinklų šablonų sukūrimas, PPT šablonai, emoji biblioteka ir t. t.
Taip pat dažna situacija su vyresniais prekės ženklais – jų įvaizdis nusidėvi ar tampa nebetinkamas skaitmeninėje komunikacijoje dėl greit besikeičiančių gerųjų praktikų. Todėl ir pradedame matyti, kaip pamėgti prekių ženklai atsinaujina logotipą, šriftą, spalvas, o gal net ir visą asmenybę.
Tačiau vizualinis identitetas turi atliepti prekės ženklo archetipą ir visur būti vienodas. Nenuolaidžiaukite net maketuose, kurie atrodo mažiau svarbūs ar skirti vidinei įmonės komunikacijai.
Tad kurkite įspūdį ir atpažįstamumą. Nepamirškite, kad prekės ženklas nėra tik apie nuolaidas ar specialius pasiūlymus. Prekės ženklas neša istoriją ir patirtį. Žiūrėkite į jį kaip į superherojų ir leiskite žmonėms matyti jį skraidantį danguje ar vaikščiojantį Žeme, tačiau visada atpažįstamą iš raudonos skraistės ar spalvotos kaukės. Žinojimas, apie ką yra prekės ženklas, ir įrankiai tai realizuoti, komunikuoti, kuriant aiškią patirtį jūsų vartotojui, yra raktas į sėkmingą prekės ženklo įvaizdžio vystymą ir auginimą.