Autorius
Nuo pat metų pradžios visuomenę drebina itin spartus įvairių Dirbtinio Intelekto (DI) įrankių tobulėjimas. Vos ne kasdien išgirstame apie naujas jų panaudojimo galimybes ir apie profesijas, kurioms jis kelia didžiausią grėsmę. Užgniaužę kvapą stebime ar jis jau ateina į mūsų kiemą ir pradeda purtyti grafikos dizainerių kėdes
Natūralu, kad iškilus tokiems svarbiems klausimams pirmiausia kreipiausi į „ChatGPT“ paklausti ką jis apie tai mano. Gavau labai aiškų atsakymą: „Dirbtinis intelektas gali turėti įtakos grafikos dizainerių profesijai, tačiau mažai tikėtina, kad jis visiškai ją pakeis. DI gali padėti grafikos dizaineriams atlikti tam tiktas uždavinius ir automatizuoti tam tikrus procesus, tačiau kūrybiškas požiūris, intuityvus dizaino suvokimas ir kokybinis žmogiškas sprendimas vis dar yra nepakeičiamas žmogiško kūrybingumo aspektas“.
Atsakymas kaip ir paprastas, bet ar nuo jo pasidarė bent kažkiek ramiau dėl grafikos dizainerių? Dar prieš porą metų į DI galimybes grafiniame dizaine buvo žvelgiama labai skeptiškai, tačiau dabar vykstant nesustabdomai jo evoliucijai tiesiausias kelias – dizaineriams kuo skubiau pradėti naudotis DI funkcijomis, nes jo atėjimas į mūsų profesiją jau yra neišvengiamas.
Galvojant apie pagrindines priežastis kodėl žmonija sukuria vis naujus įrankius, darosi aišku, kad pagrindinė visų jų funkcija yra efektyvumas. Lygiai taip pat veikia ir Dirbtinis Intelektas. Jis padės mums dirbti efektyviau, kitu atveju – DI galimybių neišnaudojantis dizaineris tampa ir per lėtas, ir per brangus.
DI pagalba suteikiamas efektyvumas bus jaučiamas ir kasdienybėje. Klientui staiga prireikia socialinių tinklų maketo, laiko surengti fotosesijos, deja, nebėra, o kampanija jau turi būti paleista tuoj pat. DI įrankiai čia ištiesia pagalbos ranką ir maketą sugeneruoja pagal atitinkamus raktažodžius. O atlaisvėjusį laiką bus galima panaudoti atliekant sudėtingesnes projektavimo užduotis bei dalyvauti kūrybiniuose procesuose.
DI už grafikos dizainerius padarys tai, ką darydami anksčiau jie užtukdavo gana ilgą laiką. Tai padaryti padės dizaino automatizavimas. DI pagrįsta programinė įranga gali automatiškai generuoti logotipus, internetinių puslapių dizainus, vizualus, koreguoti nuotraukas ir atlikti kitus panašius darbus, o visa tai padeda sukurti dizainą efektyviai ir greitai.
Svarbiausia parinkti gerus raktažodžius ir tavo kuriamo dizaino spalva, išdėstymas, stilistika ir elementų įvairovė padės sutaupyti labai daug laiko, o dizaineriai galės koncentruotis į sudėtingesnes užduotis. Taip bus išspręstas ir dar vienas kertinis dizainerių darbo elementas – bus lengviau laikytis užduoties atlikimo terminų.
DI integravimas į grafinį dizainą taip pat leidžia dizaineriams drąsiau eksperimentuoti su naujais stiliais ir technikomis. Anksčiau daug laiko praleisdavome bandydami pritaikyti išskirtinį meną ar unikalią grafiką, atrasti moderniausią tipografiką ir išbandydami įvairias stilistikas. Dabar, atsiradus DI pagalbai, keli raktažodžiais padės eksperimentuoti kaip tik širdis geidžia.
Naudojantis šiais įrankiai galima lengviau testuoti ir greičiau pamatyti kas veikia, o kas – nelabai. Tad pasąmonėje sukurti vaizdiniai gali dar lengviau išvysti dienos šviesą.
Dar vienas DI intelekto privalumas – kokybiškesnis tikslinės auditorijos pasiekimas. DI valdoma programinė įranga gali analizuoti duomenis, taip padėdama dizaineriams sukurti tikslius asmeninius dizainus savo klientams. Tai susideda iš tikslinės auditorijos, jos demografinių rodiklių ir kitos svarbios informacijos nustatymo.
Turėdami šią informaciją, dizaineriai gali sukurti dizainus, kurie turi poveikį tikslinei auditorijai, o tai – padidina sėkmingų rinkodaros kampanijų kūrimo tikimybę. DI taip pat suteikia galimybę dizaineriams išbandyti ir optimizuoti dizainus, remiantis vartotojų atsiliepimais ir metrika dar prieš juos išleidžiant.
Kitaip tariant, kiekvienas DI pagalba sukurtas maketas jau bus ištestuotas ir dar prieš išleidžiant jį į viešumą bus galima sužinoti jo pasiekiamumo galimybes.
Taigi Dirbtinis Intelektas dar tikrai nejudina tų dizainerių kėdžių, kurie seka tendencijas ir nuolat pritaiko naujausias technologijas savo dizaino procesuose. O tiems, kurie dar to nedaro – laikas suklusti ir norint išlikti konkurencingais, savo darbo procesus pradėti keisti jau dabar. Jeigu per metus DI situacija pasikeitė taip drastiška, dar net sunku įsivaizduoti kaip mūsų darbo kasdienybė atrodys dar po kelių metų.