Autorius
Jeigu reikia išaiškinti ar papasakoti kažką sudėtingo, nėra nieko svarbesnio kaip sklandumas. Tai – esminis tikslas, kurio turite siekti, kad klausydamas (ar skaitydamas) žmogus iš tiesų ar mintyse linksėtų ir sakytų „aha, aha, taip, nu jo – logiška“.
Jeigu tik kažkuriuo momentu jis pasakys „pala, o čia kaip?“ arba „bet čia kažkas ne visai sutampa“, jūs patekote į bėdą.
Vienas didžiausių nustebimų ir netgi nuliūdimų, kuriuos patyriau, tai psichologų atrasti įrodymai, jog visi mes labiau pasitikime sklandžiai pateikta nei teisinga informacija. Forma mums, pasirodo, svarbiau nei turinys.
Taigi, turite problemą, kurią turite iškomunikuoti? Ir ką Jūs darote? Yra labai paprastas, tačiau efektyvus kelias suformuoti legendą, kurios reikšmę tiek komunikatoriai, tiek vadybos žmonės dažnai nuvertina.
Tikslas. Kokią idėją Jūs norite įdiegti žmogui?
Faktai. Kokie faktai/argumentai gali būti tam panaudoti? Ar jų pakaks, kad žmogus patikėtų? Jeigu nepakanka, iš kur gauti naujų?
Pasipriešinimas. Kokie žmogaus turimi įsitikinimai ar informacija gali trukdyti, skatinti žmogų manyti, kad Jūsų pateikti faktai/argumentai nėra įtikinami ar pakankamai svarūs? Kaip mes juos įveiksime? Naujais faktais/argumentais ar kitokiu turimų išdėstymu?
Testavimas. Šioje stadijoje prasideda tam tikras intelektualinis žaidimas – faktų/argumentų atsparumo tikrinimas:
Legenda. Jeigu testavimo metu turimi faktai/argumentai iš esmės įveikė pasipriešinimą arba bent jau tragiškai nepralošė, galime formuoti sklandžią legendą: „mes tai padarėme dėl to, kad…“ ir t.t.
Žinoma, Jūs galite neformuoti legendos, tačiau tuomet rizikuojate, kad Jūsų komunikacija bus pabira ir nepaveiki. Jūs blaškysitės ir Jūsų veiksmai prieštaraus vieni kitiems – o tai Jums tik dar labiau pakenks nei padės.