Metų dvikova: ekspertas prieš komunikatorių

Vis pasitaiko susidurti su klausimu: „O kas gi geriau – kurios nors konkrečios srities ekspertas ar komunikatorius, dažnai galintis kalbėti įvairiausiomis temomis?“ Ir kurį iš jų verčiau pasirinkti? Ir kuo labiau pasitikės visuomenė bei žiniasklaida? Tai klausimai, į kuriuos kiekvienu atveju atsakymas būtų individualus, bet bendri ekspertų ir komunikatorių privalumai yra gana aiškūs. 

Kiekviena įmonė turi žmonių, puikiai išmanančių savo sritį ir galinčių visuomenei bei žiniasklaidai pateikti būtent tą informaciją, kuri svarbi įmonei. Tai – ekspertai. Tačiau lyg ir tą patį daro ir komunikatoriai. Bet nors iš pažiūros jie įmonėje atlieka tą pačią funkciją, ekspertai ir komunikatoriai skiriasi it diena nuo nakties. 

Ekspertai gerai, nes:

  • Jie puikiai išmano savo sritį, tad be abejonių pateiks tiksliausią informaciją įmonei rūpima tema.
  • Žiniasklaida ir visuomenė labiau į juos įsiklausys, nes jie – savo srities specialistai, kurie vertinami pagarbiau (pvz., daktaro, mokslininko efektas).
  • Eksperto nuomonė gali atrodyti tikresnė ir nuoširdesnė, tarsi iš pirmų lūpų. 

Komunikatoriai gerai, nes:

  • Komunikatoriai visada žino daugiau nei vieną kontekstą, todėl gali palyginti ir atskirti, ar komunikuoti kuria nors tema saugu ir neverta.
  • Patirtis, kurią galima pasitelkti rengiant komentarą – neįkainojama ir tam tikrais atvejais leidžia priimti tinkamus sprendimus.
  • Sulaukus kritikos, priešiškos visuomenės ar garsaus žmogaus reakcijos, komunikatorius visada žinos, kaip tinkamai sureaguoti ir kokį atsaką parengti. 

Akivaizdu, kad niekas niekada žiniomis neprilygs ekspertui, tad svarbiausią ar jautriausią informaciją bet kokiu atveju turėtų skelbti jis. Kita vertus, komunikatorius puikiai išmano komunikacijos virtuvę ir nepadarys „naujoko klaidos“ rengdamas atsakymą oponuojančioms pusėms ar nepaklius į kontekstą, kuris bus nepalankus jo aptariamai temai. Tad, jeigu neišvengiamai reikia rinktis tarp eksperto ir komunikatoriaus, būtina atsižvelgti tiek į vieno, tiek į kito stipriąsias puses ir susitaikyti su visa potencialia rizika. Vis dėlto galimas dar vienas variantas, kuris, vertinant objektyviai, yra pats sėkmingiausias, nors ne visada darniai pavyksta. Koks?

Eksperto ir komunikatoriaus tandemas, kuris garantuoja geriausią rezultatą iš visų galimų. Nes:

  • Ekspertas atrenka informaciją, jį rimčiau vertina žiniasklaida ir visuomenė, o komunikatorius parenka reikalingą kanalą, apsaugo nuo potencialių grėsmių.
  • Eksperto žodžiais nusakyta tema kartais gali būti per sudėtinga visuomenei, todėl komunikatorius svarbią ir reikalingą informaciją dažnai paverčia patogia skaitytojams suprasti.
  • Prireikus veltis į diskusiją, atsakyti į kritiką ar maldyti kilusią krizę, komunikatorius lengvai patars ekspertui, kaip atsakyti, neleis šiam prarasti savitvardos ir t. t. 

Suprantama, kad kartais norisi sutaupyti ar kad du žmonės, dirbantys prie vieno komentaro, kvepia neadekvačiomis išlaidomis, tačiau toks tandemas leis išvengti nereikalingos rizikos ir kartu suteiks norimą rezultatą. Išvada: užuot sprendus, kas nugalės šioje dvikovoje, verta paskelbti lygiąsias ir suvienyti ekspertų bei komunikatorių jėgas, nes pergalę šiuo atveju švęs įmonė. 

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.