10 komunikacijos patarimų: subalansuota politikams, bet tinka ir verslui

„Tai čia jis norėjo pasipiarinti“, „manau, kad prieš mane buvo panaudoti juodieji viešieji ryšiai“, „dabar negaliu sakyti, bet pamatysite – čia suinteresuotų jėgų darbas“…

Tokias ir panašias frazes dažnai girdime iš žydrųjų ekranų, kai jomis apsišarvuoja į keblią padėtį patekę politikos atstovai. Iš tiesų vadinamasis piaras (iš angl. PR – public relations)arba ryšių su visuomene sąvoka mūsų visuomenėje tapo kiek nuvalkiota ir net įgijo neigiamą konotaciją. Ir čia nemenkai prisidėjo būtent ir mūsų politikai, kurie, patekę į bėdą, patogumo sumetimais dažnai kaltina piarą būtais ir nebūtais dalykais, pateikia kaip tam tikrą sąmokslo teorijų kalvę. O tiesa paprasta – dažniausiai pasikonsultavus su komunikacijos specialistais jiems net nereikėtų raudonuoti prieš kameras ir fotoobjektyvus, kai kažkas nutinka ne pagal planą. 
Deja, įprastai politikai ryšių su visuomene konsultantus prisimena tik patekę į bėdą ar prieš pat rinkimus. Ir dažniausiai ne tam, kad nuoširdžiai įsiklausytų į įžvalgas ir patarimus, o tiesiog – „įdėkite mane į „Delfi“. Paprastai išgirdus tokią ar panašią frazę akimirksniu supranti, kiek šis politikas turi perspektyvos ne tik laimėti rinkimus, bet ir apskritai gyvuoti politinėje arenoje. Dažnai mintyse pajuokaudamas pamąstau: leiskite komunikacijos ekspertams padirbėti, paruošti jums komunikacijos strategiją ir politinės komunikacijos įžvalgas, o į „Delfi“ jūs ir be piarčikų pagalbos pateksite…
Manau, kad visos didžiosios partijos ir jų lyderiai privalėtų kur kas daugiau dėmesio skirti savo komunikacijai ir, žinoma, turėti tinkamus ryšių su visuomene konsultantus. Būtina sąlyga – kad specialistai būtų iš išorės, o ne partiniai. Kita sąlyga – konsultuotis reguliariai. Tuomet bus išvengta didesnių krizių ir mažiau reikės kartoti „mane ne taip suprato“ arba „žurnalistas ne taip parašė“. 

Kadangi ne už kalnų virtinė rinkimų – keli nemokami komunikacijos patarimai, subalansuoti mūsų politikams, tačiau tinkantys ir verslui:

  • Kiekviena kampanija yra unikali – ta pati strategija, atnešusi pergalę vienuose rinkimuose, kituose gali tapti pralaimėjimo priežastimi. Net jei žmonių pagrindiniai poreikiai dažnai lieka panašūs, keičiasi kontekstas ir lūkesčiai.
  • Rinkimai yra lyg žvejyba, tačiau masalas turi patikti ne žvejui, o žuviai. Rinkimų dalyviams rekomenduojama to nepamiršti, nes jeigu ir atrodote patys sau „faini ir pūkuoti“, dažnai rinkėjui gali atrodyti visai kitaip. Išgryninkite idėjas ir pateikite jas taip, kad suprantama ir patrauklu būtų rinkėjui.
  • Auditorijos skirtingos ir su kiekviena reikia kalbėti tik jai rūpimais klausimais: su mokytojais kalbėti apie švietimo politiką, su pensininkais – apie pensijas ir pan.
  • Jeigu vykstate į susitikimą su rinkėjais, privalote būti pasirengę ir turėti tai auditorijai svarbios informacijos, statistikos, naujienų, įdomių istorijų. Reikia būti pasiruošus ir galimiems nemaloniems klausimams, nebijokite jų, nes visada privalu į juos atsakyti – taip parodysite, kad esate sąžiningas ir vertas pasitikėjimo. Esate toks pats žmogus kaip ir rinkėjas. 
  • Suasmeninkite santykius su savo auditorija. Jei kalbate su medikais, prisiminkite, kad dažnai esate jų pacientas, padėkokite, jei buvote tinkamai aptarnautas, papasakokite su savimi susijusią „pacientišką“ istoriją.
  • Užmegzkite dialogą. Dažnai nutinka taip, kad politikai daug kalba, tačiau pamiršta, jog žmonės taip pat turi ką pasakyti. Dialogas visada leis rinkėjui geriau pažinti jus, o jums rinkėją. Galima kalbėti net ir apie orą ar kaip prasidėjo rinkėjo diena, tačiau patartina stengtis užmegzti rimtesnį dialogą.
  • Valdykite susitikimų ar sakomų kalbų laiką. Per ilgos kalbos ir ilgi susitikimai vargina, todėl neužmirškite žvilgtelėti į laikrodį pradėdami, nes kalbant laikas bėga greičiau nei klausant. 
  • Jūsų kalboje dažnai svarbiausia bus pradžia ir pabaiga. Gera pradžia gausite visą rinkėjo dėmesį, o finalinis akcentas paprastai bus tai, kas išliks rinkėjui po pasakytos kalbos. Nevenkite lengvų temų ar linksmų istorijų, tai sukurs lengvesnę ir jaukesnę atmosferą.  
  • Tradiciška, kad visi nori žinoti, kodėl einate į didžiąją politiką? Kokia jūsų motyvacija? Atsakykite sau į tą klausimą ir užsirašykite atsakymą. Rinkėjai to tikrai paklaus. 
  • Nevenkite daugiau komunikuoti apie save, savo šeimą, pomėgius, profesiją. Žmonės dažnai balsuoja ne už partiją, o už žmogų; už ateitį, ne praeitį; už žmogų-legendą, o ne vidutinybę; už gerą idėją, o ne ideologiją. 

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.