Barbora Gedvilaitė-Liukė

Autorius

5 patarimai norintiems įsidarbinti komunikacijos agentūroje

Pasaulyje (na, gerai, Lietuvoje) galima išskirti dvi kategorijas žmonių, dalyvaujančių atrankose į vieną ar kitą poziciją komunikacijos agentūroje.

Vieni yra patyrę ir puikiai žino darbo agentūroje specifiką, tad eina į atranką tiksliai žinodami, ko iš jų tikimasi ir kokias savo stiprybes verta pademonstruoti. Kitą kategoriją žmonių būtų galima pavadinti svajokliais – jie idealizuoja darbą agentūroje ir visa širdimi svajoja kada nors čia dirbti, nors nebūtinai supranta, kaip šis darbas atrodo. Abi šios kandidatų grupės yra puikios ir nė viena nėra geresnė už kitą, nes už patirtį ir svajonę daug svarbiau yra motyvacija.
Visais laikais, o ypač šiandien, motyvacija buvo ir yra pagrindinis variklis, ir jo degimu, visų pirma, kiekvienas darbuotojas turi pasirūpinti pats. Šiandien net ir „svajonių darbdaviais“ vadinamų įmonių darbuotojai perdega, jaučia psichologinį nuovargį ir vis dažniau kvestionuoja kasdien atliekamo darbo prasmę. Todėl keičiant darbą svarbiausia ne bėgti nuo vieno darbdavio pas kitą, o atsakyti sau į klausimą: kas mane motyvuoja? Tuomet bus daug lengviau apsispręsti, ar norite likti ten, kur esate, ar norite naujų iššūkių. Jeigu į klausimą atsakėte ir apsisprendėte, kad darbas komunikacijos agentūroje yra jūsų naujas tikslas, tuomet šie patarimai turėtų praversti.

1. Žinokite, kur darbinatės

Nesvarbu, kuriai iš minėtų kategorijų priklausote, pirmiausia savo motyvaciją parodykite skirdami laiko pasiruošti. Prieš eidami į pokalbį dėl darbo komunikacijos agentūroje, pasidomėkite agentūra, jos paslaugomis, klientais ir vadovais. Jeigu interneto svetainė arba žiniasklaida nėra pakankamai iškalbinga, pasitelkite socialinius tinklus – įvertinkite, kaip ir ką įmonė ir jos darbuotojai komunikuoja. Atlikę išsamesnę analizę, galbūt rasite ir bendrų pažįstamų, kurie dirba ar dirbo agentūroje – pasikalbėkite su jais, pasidomėkite agentūros vertybėmis ir vidine atmosfera. Apsiginklavę šiomis žiniomis, ne tik padarysite įspūdį potencialiam darbdaviui, bet ir patys galėsite atsakyti sau, ar norite čia dirbti.
Klaida, kurios geriau nedaryti: sakyti, jog ieškote darbo bet kurioje komunikacijos agentūroje. Tai parodys, kad namų darbų neatlikote ir jūsų motyvacija įsidarbinti konkrečioje agentūroje labai menka.

2. Užduokite n+k klausimų

Darbo pokalbiuose įprasta, kad klausimus daugiausia užduoda darbdavys, o kandidatas į juos atsakinėja. Meskite iš galvos šią taisyklę ir būkite smalsūs. Tikslingi klausimai ir jų gausa rodo motyvaciją ir susidomėjimą tiek siūloma pozicija, tiek darbdaviu. Komunikacijos agentūrų darbuotojai įprastai yra kalbūs, todėl mielai ir plačiai atsakys į visus jūsų klausimus apie pozicijos ypatumus, atsakomybes, įmonės vertybes, motyvacines priemones, kolektyvą, vidinę atmosferą ir pan.
Klaida, kurios geriau nedaryti: atsakyti į visus klausimus, bet užduoti tik vieną – apie atlyginimą.

3. Parduokite save

Darbo pokalbis yra pardavimo procesas. Kiekvienas parduoda save. Ir vienas iš key selling points, žinoma, yra kandidato patirtis. Todėl įsivertinkite darbo skelbime pateiktus reikalavimus pozicijai ir prieš eidami į pokalbį pasiruoškite šias kompetencijas iliustruojančius pavyzdžius (įgyvendintus projektus ar kt.). Pasistenkite juos pristatyti trumpai ir aiškiai, pabrėždami, kaip vienas ar kitas projektas atskleidė ar sustiprino jūsų kompetenciją.
Klaida, kurios geriau nedaryti: patirtį pristatyti abstrakčiai, nepateikiant jokių pavyzdžių.

4. Motyvacinis laiškas: rašyti ar nerašyti

Amžinoji dilema – ar užtenka tik CV, ar reikia ir motyvacinio laiško – gyvuos amžinai. Visgi į šį klausimą turėtų padėti atsakyti sritis, kurioje ieškote darbo. Kadangi svajojate apie darbą komunikacijos agentūroje, reikėtų prisiminti, kad ten dirba rašto ir turinio žmonės, kurie žino, kas yra geras tekstas ir mėgsta skaityti kūrybingus ir įkvepiančius tekstus. Tai ir lengvinanti, ir sunkinanti aplinkybė vienu metu. Todėl jeigu pasinaudojote pirmuoju patarimu, gerai valdote žodį ir jaučiate, kad norite pasakyti daugiau apie savo motyvaciją dirbti konkrečioje komunikacijos agentūroje, skirkite laiko motyvaciniam laiškui. O jeigu kūrybingumas veržiasi pro kraštus, motyvacinį laišką galite paversti ir trumpu video įrašu.
Klaida, kurios geriau nedaryti: motyvacinį laišką rašyti „iš reikalo“ ir paversti jį CV atpasakojimu.

5. Užsirekomenduokite dar iki darbo paieškų

Domėtis kandidatu ir rekomendacijomis apie jį taip pat svarbu, kaip kandidatui domėtis agentūra. Todėl apie savo, kaip darbuotojo, įvaizdį verta galvoti dar gerokai iki naujo darbo paieškų, o dar geriau – visuomet, kad ir kur dirbtumėte. Profesionalumas, emocinis intelektas, gebėjimas atrasti ryšį su įvairiais žmonėmis – nenustebkite, kad viso to agentūra gali paklausti ne jūsų buvusių darbdavių, bet buvusių kolegų ir klientų. Komunikacijos srityje dirbančių žmonių bendruomenė Lietuvoje gana didelė ir rekomendacijų dalybos – gana dažna praktika.
Klaida, kurios geriau nedaryti: manyti, kad svarbi tik buvusio darbdavio nuomonė apie jus.

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.

    Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. „cookies“). Paspaudę mygtuką „sutinku“, patvirtinsite savo sutikimą.