Justas Nugaras, jau daugiau nei 10 metų dirbantis viešųjų ryšių srityje kaip strategas ir Kūrybinių industrijų fakulteto dėstytojas, šiemet vykusiuose Baltic PR Awards buvo komisijos nariu.
,,Apie šį renginį sužinojau iš Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjungos, kur renginio organizatoriai ieškojo ekspertų tarp didelių kompanijų komunikatorių, akademikų ir nevyriausybinių organizacijų atstovų” – pasakoja Justas. Po sėkmingai praeitos atrankos, projektų peržiūros, jis sėdėjo lėktuve į Rygą, į ten vykstantį geriausiai pasirodžiusių agentūrų prisisitatymą ir apdovanojimų ceremoniją.
– Aš gavau vertinti virš 20 projektų kategorijoje „Viešieji reikalai, socialinės kampanijos ir rėmimo projektai”, tai, sakyčiau, gal man pačiam vienas įdomesnių projektų pasirodė Latvijos socialinė kampanija #pay, skatinanti jaunus žmones mokėti mokesčius. Finansų ministerijos užsakymu, buvo pasamdyta roko grupė, kuri sukūrė repo dainą, akcentuojančią būtent mokesčių mokėjimo klausimą. Tarp tikslinės auditorijos narių – 14 – 17 metų paauglių – ši daina tapo tikru hitu, šiuo metu youtube turinti virš 580 tūkst. peržiūrų. Taigi vertinčiau tai kaip netradicinį ėjimą, ypač tarp viešojo sektoriaus žaidėjų – ministerija ir roko grupė. Nors iš kitos pusės, kai supranti, kad biudžetui lubos buvo ne itin žemos, tai tampa aišku, kad nupirkus pakankamai eterio ir grupė išgarsėja, ir dainą gali visi išmokti.
https://www.youtube.com/watch?v=tyS-QkdoEbE
– Buvo taip pat dar vienas projektas, kuris tapo ir vienu iš laimėtojų – Latvijoje grąžinti kelių fondą. Visais tradiciniais būdais visuomenėje buvo aktualizuojamas duobių keliuose klausimas, o prieš pat balsavimą dėl kelių fondo grąžinimo politikams buvo įteiktos šluotos, kad savo kiemą apsišluotų. Taip pat vertinau projektus, pateiktus Lietuvos viešųjų ryšių agentūrų. Sakyčiau, kad ne visi pateikti darbai įtikino.
– Taip taip, man irgi atrodė keista, kad agentūros tą patį savo projektą teikė skirtingoms kategorijoms, lyg ir ieškodamos ,”gal kurioje nors praeisime, nes konkurentai bus silpnesni”, o ne „mūsų projektas tikrai geras ir atitinka pasirinktą kategoriją”, kas iš esmės ir atsitiko. Taip pat man atrodė, jog kai kuriose kategorijose tiesiog nėra pakankamai stiprių projektų, kurie būtų verti apdovanojimo, ir nors Baltic PR awards taisyklės leidžia neskirti apdovanojimų, jei nėra tinkamų kandidatų, visi apdovanojimai buvo išdalinti. Matyt yra patogu agentūroms apdovanojimus išsidalinti ir vėliau jais didžiuotis prieš klientus. Agentūrų vietoje, kai kurių projektų tikrai nebūčiau teikęs atrankai.
– Na latviai šį renginį inicijavo ir laiko savo garbės reikalu. Delfi.lv rinkodaros vadovė pasakojo, jog šis renginys patenka tarp 4-5 svarbiausių panašaus pobūdžio renginių Latvijoje, tai matyt morališkai sunku atiduoti jį organizuoti kitiems.
– Iš tiesų, tai jokių didelių skirtumų nesimato ir, nors Estija daugelyje sričių pirmauja lyginant su Lietuva ir Latvija, panašu, jog viešuosiuose ryšiuose esame tos pačios lygos žaidėjai. Bent jau toje kategorijoje, kurią aš vertinau.
– Šitas renginys tikrai gera erdvė networking’ui, nes suvažiuoja visas sektoriaus elitas. Buvo labai įdomu susipažinti su Estijos prezidento atstove spaudai, NATO internetinio saugumo kompetencijų centro atstove spaudai ir daug kitų Baltijos kolegų. Organizacinis minusas, kokį pastebėjo daugelis dalyvių – persidengiantys pristatymų laikai, kurie neleido susipažinti su geriausiais projektais kitose kategorijose, nes mačiau tik pavadinimą ir agentūrą, kuri įgyvendino kampaniją. Renginio organizatoriai žadėjo visus pristatymus sukelti į http://balticprawards.com/en/
O kalbant apie pristatymus, kuriuose teko dalyvauti, tai atrodo, jog viešųjų ryšių specialistai kartais yra batsiuviai be batų, nes pristatymuose ateidavo su pikseliuotomis skaidrėmis, nesudėtais akcentais prezentacijoje, netilpdami į pristatymui skirtą laiką. Panašu, jog kokybė nebuvo pats svarbiausias kriterijus.
– Viena renginio organizatorių – Sandra Krisberga buvo apsivilkusi ryškiai salotine suknele. Ji pasakojo, kad apsivilko pačią ryškiausią savo turimą suknelę “on purpose”, kad visi ją lengvai surastų minioje. Kai pagalvoji – žiauriai praktiška, kai reikia surasti reikiamą žmogų minioje.