Lietuvos įmonių kraustymasis į socialinės medijos kanalus šiais metais vyko kaip niekada sparčiai. (soc. medija Lietuvoje dažniausia suprantama Facebook vardu, gal kartais pasitaikančiu LinkedIn).
Vienos įmonės spėjo tik apsižvalgyti – savo pastangomis pirko reklamą, žaidė Like&Share konkursėlius, vis klausė ir klausė savo fanų, „ką manote Jūs“ vienu ar kitu klausimu, nuoširdžiai pildė LinkedIn profilius. Tuo tarpu kitos įkurtuvių klausimais samdė agentūras – jos išpuošė puslapius gražiais vizualais, kūrė video turinį, o pas save apsilankyti fanus kvietė pasitelkdamos tikslingai suplanuotą reklamą. Kai namai daugiau ar mažiau sutvarkyti, žengiant į kitus metus vis aplanko mintys, o ką daryti toliau? Gal pasiremontuoti, pagražinti puslapį, o gal reikia naujo kambario, kur būtų galima komunikuoti (juk tarp visų naujakurių darosi šiek tiek ankšta). Čia ir prasideda antro brolio YouTube istorija…
O kodėl antras? Nes pirmaujantis soc. medijos kanalas Facebook tiesiog atrodo paprastenis ir naudingesnis verslui. Trys mygtuko paspaudimai ir jau turi savo puslapį, dar keli pelės spragtelėjimai žiūrėk ir žinutę publikavai, fanui gali ir klausimą užduoti bei padiskutuoti.
Asmeninė tinklalapio naudojimosi patirtis leidžia lengviau orientuotis, rengiant įmonės komunikacijos planą šiame kanale, tad ir jausmas geresnis, kai aiškiai žinai, ką reikia paspausti. Iš pažiūros YouTube nei auditorijos kažko paklausi, nei aišku, ką ir kaip tavo turinys pasieks, o dar kiek pinigų kainuos susukti gerą video.
Visgi, realybė šiek tiek kitokia nei susidaryti įspūdžiai. Abu kanalai skiriasi tiek savo tikslais, tiek auditorija ir jos elgesiu.
Nugyvenus palankius soc. medijai metus, įsikūrus ar tik apsižvalgius, nevertėtų sustoti. Laikas pagalvoti apie kitų kanalų dailinimą. Video turiniui vis daugiau užkariaujant vartotojų širdis, įmonės turės pamąstyti apie žinutės perdavimą trumpai, aiškiai ir vizualiai. Tinkamas kanalas tam ir bus antrasis brolis YouTube.