Praėjusią savaitę smagiai šurmuliavo metinis komunikacijos renginys „PaRa 2015“. Iš dalyvio pozicijos, siūlau tokius apibrėžimus: 101 pasilabinimo sesija, ta pačia kryptimi mąstančių žmonių sankaupa, masiškiausias komunikacijos rinkos nedarbadienis.
O kartu pranešėjų kalbose, nutylėjimuose ir salės atodūsiuose galėjai pajausti nerimą apie pagaliau į RsV kiemą atėjusius pokyčius. Pokyčius, apie kuriuos buvo kalbėta daug ir su teoriniams dalykams būdingu pozityvu. Dabar poreikis išmanyti reklamą, socialinę mediją ir tradicinės žiniasklaidos saulėlydis prieš RsV specialistą išniro visu ūgiu.
Akimirką net susimąsčiau – mano tėvų kartai ir šiandien sunku paaiškinti mūsų profesijos esmę (atseit, jauna profesija), o dabar dar paaiškės, kad ji ir nykstanti?
Agentūrų vadovų veiduose daugiausiai raudonio įžiebė konferencijos leitmotyvu tapęs ROI (return of investment). Jeigu neišmoksime vertinti RsV efektyvumo taip, kaip jį pardavinėja reklamos pasaulio atstovai, išgyventi vien iš RsV ateityje taps sunkiau – konstatavo vieni. Kiti kratė žilas galvas ir priminė, kad reklamos tikslas yra parduoti, o RsV – kurti reputaciją, patys tyliai suprasdami koks netvirtas tai argumentas 2015-ųjų viduryje.
Atokvėpį dovanojo apie RsV taikytiną ROI paklaustas „Tele 2“ vadovas Petras Masiulis. Jis juokavo, kad norėtų tokių konkurentų – nesuprantančių RsV vertės ir dėl to jų atsisakančių. Visiems draugiškai sutarus, kad RsV naudų nesupratimas yra psichologinė problema, buvo pereita prie linksmosios „PaRa“ penktadienio dalies.
Vis dėl to, pirmadienį atėjęs į darbą supratau, kad vien spragtelėjus pirštais neatsuksi laiko atgal ir apie ateities iššūkius RsV reikia galvoti jau šiandien. Ir ne tik metinėse konferencijose, o kiekvienam asmeniškai. Aš šiandien matau du naujus gyvenimus RsV specialistui.
Geriausias integratorius rinkoje. Jeigu reklamos kūrybininkas gali arogantiškai snausti ant naujausio apdovanojimo, RsV specialistui poreikis integruoti visas komunikacijos sritis yra gyvybiškai svarbus. Kad jau taip susiklostė, RsV tiesiog privalo tapti geriausia kepure komunikacijos projektams, po kuria tilptų ir reklama, ir socialinė medija, ir ryšiai su žiniasklaida. Juolab, kad patirties suvedant skirtingas interesų grupes ir koordinuojant bendrą darbą, RsV turi bene daugiausiai rinkoje. Komunikacijos supratimas yra vienas, tereikia įgūdžių įvaldant naujus kanalus.
Svarbiausias organizacijos strategas. Manoji Alma mater įdėjo į galvą, kad RsV – tai visų pirma vadybinė disciplina. Tik žmogus, kuris visada mato kontekstą, supranta organizacijos strategiją, išmano rinką ir yra velniškai kūrybingas, gali patarti kompanijos vadovui, ką pasakyti metiniame pranešime investuotojams ir tuo pačiu neprarasti pusės darbuotojų. Sakysite, tai sena neišsipildžiusi RsV specialisto svajonė – būti dešiniąja vadovo ranka – tačiau poreikiai keičiasi ir čia. Draugauti, pirkti ar tiesiog ignoruoti tradicinę žiniasklaidą yra viena, o kaip su niekada neužmiegančia interneto vartotojų armija? Sėkmingai komunikuoti su jais nepavyks pagal įmonės penkmečio planą – būtina „gyva“ komunikacijos strategija. Ir tik strateginis komunikacijos konsultantas arba vadovo dešinioji ranka, gali prisiimti už ją atsakomybę.
Taigi, ateitis piešia ne tik iššūkius, bet ir visai viliojančius naujus gyvenimus. Belieka išsirinkti, pasiraitoti rankoves ir…