Hipsterių traukinys nuvažiavo. Kas toliau?

Pamenate, kai visi nauji ir į rinką besiveržiantys prekės ženklai bandė įtikti barzdotiems, tatuiruotiems ir „long board‘ais“ važinėjantiems (o gal reiktų sakyti, rankose juos besinešiojantiems) hipsteriams?

Pasirodo – tai jau praeitis. Šiandien prekės ženklų ir komunikatorių žvilgsniai nukreipti į yucc‘ius (Yuccies. Young Urban Creatives.)

Yucc‘iai – kas jie tokie?

Pasak David‘o Infante, Niujorke gyvenančio ir dirbančio rašytojo bei termino yucc‘iai krikštatėvio, tiksliausiai šią kategoriją apibūdina mintis, jog yucc‘is yra hipsterio ir yupp‘io palikuonis. Trumpai priminsiu, kad yupp‘io sąvoka atsirado devintajame dešimtmetyje Amerikoje ir buvo naudojama apibūdinti daug uždirbantį, madingą ir prabangų gyvenimo būdą propaguojantį jaunimą, kuris, be kita ko, mėgsta tuo puikuotis. 
Taigi, vienoje pusėje turime hipsterį – laisvą ir kūrybingą, mėgstantį neatrastus užkaborius, besiklausantį grupės, apie kurią mes, pilkoji masė, niekada nesame girdėję, diplomų įteikimo ceremonijoje vilkintį marškinėlius, kurie panašūs į mano tėčio darbinę „maikę“, kai jis eina krauti malkų ir, žinoma, didžiąją savo laiko dalį mąstantį apie gyvenimo prasmę.
Kitoje pusėje yra yupp‘is – jaunas, protingas ir šmaikštus, skaitantis „National Geographic“ ir „IQ“, uždirbantis krūvą pinigų, bet turintis mažai laisvo laiko juos išleisti, ne tik užeinantis, bet ir perkantis daiktus firminėse parduotuvėse ir būtinai viešinantis savo paskutinės kelionės nuotraukas, kuriose jis girkšnoja šampaną Kanuose.

Ir kuo skiriasi nuo senų gerų hipsterių?

Šiandien net ir daugiausiai hipsterių pasekėjų turintys prekės ženklai jau yra atsilikę. Naujausias jų uždavinys – į pirkėjų gretas pritraukti yucc‘ius, kurie ne tik yra (nori būti) kūrybingi kaip hipsteriai, bet ir uždirba (nori uždirbti) kaip yupp‘iai. O koks prekės ženklas nenorėtų klientų su didesne perkamąja galia?
Pristatysiu keletą patarimų, kaip atpažinti yucc‘ius[i]:

  • Nori, kad jų veikla būtų įvertinta ne tik liaupsėmis, bet ir skaičiais banke, tačiau tiki, kad darbas turi padėti realizuoti kūrybingumą;
  • Sveikai maitinasi ir jau yra išbandęs oro bei karštą jogą;
  • Juokiasi iš tų, kurių el. pašto adresas vis dar turi tris xxx arba baigiasi ne gmail.com;
  • Turi augintinį, kuriam restorane užsakinėja antrą porciją 40 lt kainuojančių salotų, bet be svogūnų;
  • Dalyvauja maratone, velomaratone, spalvotame maratone ir kituose renginiuose, kur reikia rodyti savo ištvermę ir figūrą;
  • Nekenčia Facebook‘o, bet pasitaikius progai (kiekvieną dieną) šiame socialiniame tinkle pasidalina gyvenimo įvykiu, įžvalga, o dar geriau, patriotine mintimi;
  • Tai daro ne dėl smagumo, bet kaupdami savo socialinį kapitalą;
  • Turi savo spintoje daugiau švarkų ir marškinių nei hipiškų suknelių ir trim dydžiais per didelių džemperių;
  • Savaitgaliais plaka vaisių kokteilius, nes jau išbandė krapų ir petražolių organizmo valymą;
  • Jei mergina – tai feministė, jei vaikinas – tai būtinai eitų į šauktinius;
  • Mėgsta atlikėjus ne dėl jų dainų, o pažiūrų;
  • Sveikina savo mamas, tėčius ir senelius Instagram‘e su prierašu „mano geriausias draugas“;
  • Skundžiasi, nes visi draugai aplink tuokiasi ir tuo, kad jaučiasi seni, nors yra dar tik 25-erių;
  • Vertina išsilavinimą, bet nori uždirbti kelionei aplink pasaulį anksčiau nei išeis į pensiją

Tai tik keletas nuotrupų iš yucc‘ių kasdienybės, tačiau tikiuosi vaizdą susidarėte. Na o dabar pereikime prie taktikos – kaip įtikti šiam kūrybingam jaunimui ir įtikinti pirkti būtent jūsų produktą?

1. Kuo neįtikinamiau, tuo geriau

Studijuodami filosofiją ar kūrybines industrijas, yucc‘iai stebėjo, kaip išgarsėja vaikinas, kuris filmuoja „Youtube“ klipus apie šokoladinius Kinderius, kurie, pasirodo, velniškai patinka mažamečiams vaikams ir iš to uždirba šimtatūkstantines sumas. Jų nebestebina mėsos suknelės ar naujas „Coca-Cola“ reklaminis klipas. Jie nepuoselėja minčių apie samdomą darbą banke, kuris padės padengti paskolą. Jie patys kuria sau karjeros galimybes: galvoja programėles, rašo tinklaraščius, vaikšto į konferencijas, ieško investuotojų ir kitų būdų, kaip galėtų atsipirkti jų kūrybiškumas. Taip, jiems reikia stebinančio ir unikalaus produkto, tačiau tik tam, kad šis suteiktų galimybę nustebinti kitus ir pasireikšti jiems patiems.

2. Ekologija ir pagalba pasauliui

Išsilavinę ir apsišvietę yucc’iai domisi pasaulio problemomis, bet pasitenkinimą jaučia ne tik apie tai diskutuodami, bet galėdami praktiškai prisidėti. Puodelis iš biologiškai suyrančios medžiagos, valgomos lėkštės, vaikų žaidimų aikštelės iš perdirbtų automobilių padangų, kelionės į darbą su dviračiais diriguojant pačiam direktoriui ir taip toliau. Padėkite pasijusti yucc‘iams taip tarsi pirkdami Jūsų produktą jie įneštų svarbų indėlį į žemės išsaugojimą ir garantuotai prisijaukinsite lojalių pirkėjų grupę.

3. Mokytis, mokytis ir dar kartą mokytis!

Yucc‘iai savo išprusimui ne tik paskyrė 4 ar 6 metus universitete, kas antras iš jų svajoja apie antrą bakalaurą, o kas trečias nori išnaudoti dar ir nemokamą galimybę studijuoti kolegijoje ir išmokti naudotis „Photoshopu“. Suteikite jiems progą išmokti kažko naujo – išspręsti kryžiažodį kitoje pakuotės pusėje, parsisiųsti programėlę, kuri kasdien supažindina su nauja planeta, išgerti arbatos  kavinėje, kuri primena biblioteką ar nusipirkti akinius, kurie pavadinti jų mėgstamiausio rašytojo pavarde.  Viskas, kas iš tolo rėkia „intelektualas“, jiems tinka. Tad, jei norite, kad į jūsų prekės ženklą dėmesį atkreiptų yucc’iai, pamirškite Šalčiūtes, laikas į pagalbą pasitelkti Seneką, Aristotelį ir Platoną.

4. Kalcis, magnis ir Dormeo

Yucc’iai nuo hipsterių skiriasi stipriu potraukiu patogiam gyvenimo būdui. Jei hipsteris galėtų ištisus metus keliauti nuo vienos bičiulio sofos prie kitos, yucc’is nori turėti gražiai ir patogiai įrengtą būstą, leisti sau valgyti skanų ir pageidautinai sveiką maistą, o penktadienį išgerti ne tik du bokalus alaus tamsiame bare. Be to, jo atsakomybės jausmas išvystytas kelis kartus geriau nei hipsterio, todėl darbe jo veikiausiai nepamatysite su vakarykščiais marškiniais ir ką tik nuvyto nuo baro. Ką daryti prekės ženklams? Prieš siūlydami jį yucc‘iams, pagalvokite, ar prekės ženklas tikrai asocijuojasi ne tik su kūrybingu, bet ir patogiu gyvenimo būdu.
Galiausiai, prieš paleidžiant savo reklaminę ar viešųjų ryšių kampaniją, visada pravartu apsižvalgyti aplinkui ir padaryti vidinę apklausą. Neabejoju – pastebėsite ne vieną į savo Iphon‘o ekraną įlindusį arba apie žaliavalgystę su kolega bediskutuojantį yucc‘į.
 
Rengiant šį blogo įrašą, remtasi Mashable, Convergent 1, Contently ir Austin blog autorių pamąstymais apie yucc‘ius.
[i] Punktai sudaryti atsižvelgiant į interneto išmonę bei pačios autorės nuomonę. Sąrašas nėra baigtinis ir neginčijamas.

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.