Pamenate, kai visi nauji ir į rinką besiveržiantys prekės ženklai bandė įtikti barzdotiems, tatuiruotiems ir „long board‘ais“ važinėjantiems (o gal reiktų sakyti, rankose juos besinešiojantiems) hipsteriams?
Pasirodo – tai jau praeitis. Šiandien prekės ženklų ir komunikatorių žvilgsniai nukreipti į yucc‘ius (Yuccies. Young Urban Creatives.)
Pasak David‘o Infante, Niujorke gyvenančio ir dirbančio rašytojo bei termino yucc‘iai krikštatėvio, tiksliausiai šią kategoriją apibūdina mintis, jog yucc‘is yra hipsterio ir yupp‘io palikuonis. Trumpai priminsiu, kad yupp‘io sąvoka atsirado devintajame dešimtmetyje Amerikoje ir buvo naudojama apibūdinti daug uždirbantį, madingą ir prabangų gyvenimo būdą propaguojantį jaunimą, kuris, be kita ko, mėgsta tuo puikuotis.
Taigi, vienoje pusėje turime hipsterį – laisvą ir kūrybingą, mėgstantį neatrastus užkaborius, besiklausantį grupės, apie kurią mes, pilkoji masė, niekada nesame girdėję, diplomų įteikimo ceremonijoje vilkintį marškinėlius, kurie panašūs į mano tėčio darbinę „maikę“, kai jis eina krauti malkų ir, žinoma, didžiąją savo laiko dalį mąstantį apie gyvenimo prasmę.
Kitoje pusėje yra yupp‘is – jaunas, protingas ir šmaikštus, skaitantis „National Geographic“ ir „IQ“, uždirbantis krūvą pinigų, bet turintis mažai laisvo laiko juos išleisti, ne tik užeinantis, bet ir perkantis daiktus firminėse parduotuvėse ir būtinai viešinantis savo paskutinės kelionės nuotraukas, kuriose jis girkšnoja šampaną Kanuose.
Šiandien net ir daugiausiai hipsterių pasekėjų turintys prekės ženklai jau yra atsilikę. Naujausias jų uždavinys – į pirkėjų gretas pritraukti yucc‘ius, kurie ne tik yra (nori būti) kūrybingi kaip hipsteriai, bet ir uždirba (nori uždirbti) kaip yupp‘iai. O koks prekės ženklas nenorėtų klientų su didesne perkamąja galia?
Pristatysiu keletą patarimų, kaip atpažinti yucc‘ius[i]:
Tai tik keletas nuotrupų iš yucc‘ių kasdienybės, tačiau tikiuosi vaizdą susidarėte. Na o dabar pereikime prie taktikos – kaip įtikti šiam kūrybingam jaunimui ir įtikinti pirkti būtent jūsų produktą?
Studijuodami filosofiją ar kūrybines industrijas, yucc‘iai stebėjo, kaip išgarsėja vaikinas, kuris filmuoja „Youtube“ klipus apie šokoladinius Kinderius, kurie, pasirodo, velniškai patinka mažamečiams vaikams ir iš to uždirba šimtatūkstantines sumas. Jų nebestebina mėsos suknelės ar naujas „Coca-Cola“ reklaminis klipas. Jie nepuoselėja minčių apie samdomą darbą banke, kuris padės padengti paskolą. Jie patys kuria sau karjeros galimybes: galvoja programėles, rašo tinklaraščius, vaikšto į konferencijas, ieško investuotojų ir kitų būdų, kaip galėtų atsipirkti jų kūrybiškumas. Taip, jiems reikia stebinančio ir unikalaus produkto, tačiau tik tam, kad šis suteiktų galimybę nustebinti kitus ir pasireikšti jiems patiems.
Išsilavinę ir apsišvietę yucc’iai domisi pasaulio problemomis, bet pasitenkinimą jaučia ne tik apie tai diskutuodami, bet galėdami praktiškai prisidėti. Puodelis iš biologiškai suyrančios medžiagos, valgomos lėkštės, vaikų žaidimų aikštelės iš perdirbtų automobilių padangų, kelionės į darbą su dviračiais diriguojant pačiam direktoriui ir taip toliau. Padėkite pasijusti yucc‘iams taip tarsi pirkdami Jūsų produktą jie įneštų svarbų indėlį į žemės išsaugojimą ir garantuotai prisijaukinsite lojalių pirkėjų grupę.
Yucc‘iai savo išprusimui ne tik paskyrė 4 ar 6 metus universitete, kas antras iš jų svajoja apie antrą bakalaurą, o kas trečias nori išnaudoti dar ir nemokamą galimybę studijuoti kolegijoje ir išmokti naudotis „Photoshopu“. Suteikite jiems progą išmokti kažko naujo – išspręsti kryžiažodį kitoje pakuotės pusėje, parsisiųsti programėlę, kuri kasdien supažindina su nauja planeta, išgerti arbatos kavinėje, kuri primena biblioteką ar nusipirkti akinius, kurie pavadinti jų mėgstamiausio rašytojo pavarde. Viskas, kas iš tolo rėkia „intelektualas“, jiems tinka. Tad, jei norite, kad į jūsų prekės ženklą dėmesį atkreiptų yucc’iai, pamirškite Šalčiūtes, laikas į pagalbą pasitelkti Seneką, Aristotelį ir Platoną.
Yucc’iai nuo hipsterių skiriasi stipriu potraukiu patogiam gyvenimo būdui. Jei hipsteris galėtų ištisus metus keliauti nuo vienos bičiulio sofos prie kitos, yucc’is nori turėti gražiai ir patogiai įrengtą būstą, leisti sau valgyti skanų ir pageidautinai sveiką maistą, o penktadienį išgerti ne tik du bokalus alaus tamsiame bare. Be to, jo atsakomybės jausmas išvystytas kelis kartus geriau nei hipsterio, todėl darbe jo veikiausiai nepamatysite su vakarykščiais marškiniais ir ką tik nuvyto nuo baro. Ką daryti prekės ženklams? Prieš siūlydami jį yucc‘iams, pagalvokite, ar prekės ženklas tikrai asocijuojasi ne tik su kūrybingu, bet ir patogiu gyvenimo būdu.
Galiausiai, prieš paleidžiant savo reklaminę ar viešųjų ryšių kampaniją, visada pravartu apsižvalgyti aplinkui ir padaryti vidinę apklausą. Neabejoju – pastebėsite ne vieną į savo Iphon‘o ekraną įlindusį arba apie žaliavalgystę su kolega bediskutuojantį yucc‘į.
Rengiant šį blogo įrašą, remtasi Mashable, Convergent 1, Contently ir Austin blog autorių pamąstymais apie yucc‘ius.
[i] Punktai sudaryti atsižvelgiant į interneto išmonę bei pačios autorės nuomonę. Sąrašas nėra baigtinis ir neginčijamas.