Ignas Danisas

Autorius

Į komunikaciją investuojame, bet rezultato jokio: ar gerai pažįstame tuos, kuriems kalbame?

Efektyvi ir sėkminga komunikacija prasideda tada, kai gerai pažįstame savo auditoriją.

Kitu atveju net ir meistriškai parašytas pranešimas spaudai, tobulai išpildyta vizualika su lengvai suprantama žinute, netgi iš pirmo žvilgsnio preciziškai sudėliotas timeline’as ir kanalai negeneruos tokio rezultato, kokio tikimės. Pasvarstykime, kodėl reikia pažinti tuos, kam kalbame, ir kaip galime tai padaryti.

Kodėl tai svarbu?

Aiškesnė ir stipresnė žinutė. Žinodami, kam kalbame ir kas mūsų klauso, sumažinate tikimybę likti nesuprasti. Įvertinę savo auditorijos specifiką galite formuoti aiškias, tikslias, taigi ir stipresnes žinutes. Kartu tai sukuria erdvę konstruoti į vartotoją orientuotą komunikaciją, kai mažiau kalbate apie save, o labiau orientuojatės į tai, kas rūpi auditorijai. Tada siūlote būdus spręsti būtent auditorijos problemas, o tai jai ir aktualiausia.
Tinkamas kanalas. Galite efektyviau planuoti ne tik žinutes, bet ir kanalus ar kitus būdus, kuriais ją norite ištransliuoti. Juk netinkamame kanale ar ne tuo formatu net ir pati taikliausia žinutė gali pražūti nesukūrusi jokios pridėtinės vertės. Įvertinus šiuos aspektus lengviau atliepti auditorijos poreikius, taip pat paskatinti ją daryti tai, ko jūs ir siekiate, tai yra – konvertuoti.
Geresnis konversijos rodiklis. Konversijos rodiklis, atsižvelgiant į komunikacijos ar kampanijos specifiką bei tikslus, dažnai yra laikomas vienu pagrindinių skaičių, kuriuo matuojama jos sėkmė. Kalbėdami tai auditorijai, kuriai reikia, šį rodiklį galite stipriai padidinti – generuodami kokybiškus kontaktus, kurie linkę labiau konvertuoti, galite tikėtis ir didesnės investicinės grąžos, geresnių ir kokybiškesnių rezultatų.
Pinigai ne į orą. Jeigu kalbate su visais ir apie viską, iš esmės kalbate su niekuo, o savo pinigus paleidžiate į orą bandydami pasiekti plačią auditoriją, kurios tik mažai daliai jūsų informacija yra aktuali. Taigi, maksimaliai tiksliai žinodami, kam kalbate, galite sutaupyti krūvas pinigų dar komunikacijos veiksmų planavimo etape.
Tikslesnė prognozė. Galiausiai itin svarbu ir tai, kad maksimaliai tikslus auditorijos paveikslas leidžia apibrėžti ir jos dydį. Tai padeda prognozuoti rezultatus ir kelti aiškius, pasiekiamus bei realius ne tik komunikacijos, bet ir verslo tikslus.

Ką apie savo auditoriją turėtume žinoti?

Lengvoji dalis – demografinė informacija. Demografiniai auditorijos rodikliai yra pats pagrindas, kurį privalu įsivertinti atliekant bet kokius komunikacijos veiksmus. Kadangi jie aiškiai apibrėžiami ir kategorizuojami, norėdami tiksliai sudėlioti savo auditorijos portretą pradėkite būtent nuo jų: amžiaus, lyties, pareigų, pajamų, gyvenamosios vietos, šeiminės padėties ar išsilavinimo.
Nepatingėkime nupiešti psichografinio paveikslo. Tam, kad nesiremtumėte tik sausais demografiniais duomenimis, kuriuos neretai galime interpretuoti skirtingai ir ne visada tiksliai, verta atlikti psichografinę analizę. Ji apima auditorijos asmenines charakteristikas: vertybes, įsitikinimus, nuostatas, požiūrį, gyvenimo būdą ir hobius.
Taip įvertinus auditoriją bus galima parinkti tinkamiausius stimulus, kurie priverstų ją reaguoti ar atkreipti dėmesį, taip pat galėsite lengviau prognozuoti jos atsaką į siunčiamą žinutę. Ši informacija gali praversti ir siekiant geriau suprasti, kokiuose kanaluose savo auditoriją galime pasiekti, taip pat ir situacijas, kuriose jūsų produktas ar paslauga yra vartojama.
Atkreipkite dėmesį, kad turėdami tokį platų savo auditorijos paveikslą, galėsite ir lengviau ją segmentuoti. Tada bus paprasčiau tą pačią žinutę perteikti skirtingai atsižvelgiant į tai, kas kiekvienam iš segmentų gali būti arba yra aktualu.

Paprasti būdai pažinti tuos, kuriems kalbame

Ką padaryti, jau žinome, bet kaip tai pasiekti? Štai keli ūkiški sprendimai, kurie padės sužinoti apie savo auditoriją daugiau:
Klasikų klasika Google Analytics. Tai vienas populiariausių ir pagrindinių įrankių, leidžiančių ne tik stebėti kampanijų efektyvumą ar analizuoti vartotojų elgseną svetainėje – jį naudodami galite sužinoti apie savo vartotojus daug jums aktualios informacijos. Google Analytics puikiai gelbsti siekiant nustatyti pagrindinius savo auditorijos demografininius rodiklius (amžių, lytį, šalį), jis taip pat suteikia duomenų apie svetainės lankytojų pomėgius ir netgi tai, kokį įrenginį jie naudoja bei iš kokių kanalų į jūsų svetainę patenka.
Facebook Insights (paskubėkite pasinaudoti, šis įrankis prieinamas iki liepos!). Šiame įrankyje galima rasti ir tokios informacijos, kurios Google Analytics nesuteikia: auditorijos išsilavinimą, pareigas, profesiją ar šeiminį statusą. Taip pat juo galite analizuoti ir hobius bei sritis, kuriomis auditorija domisi. Turėdami duomenis tiek iš šios, tiek iš Google Analytics platformų, kai kuriuos jų galite palyginti, o taip pat ir apjungti nupiešdami jau tikrai pakankamai tikslų savo auditorijos paveikslą.
Nupūskite dulkes nuo vidinių įmonės duomenų. Labai tikėtina, kad vykdydami savo veiklą turite arba kaupiate dalį vartotojų duomenų, reikalingų jūsų paslaugai teikti. Siekdami tiksliai įsivertinti, kokiai auditorijai kalbate, panaudokite juos! Galbūt tai seniai stalčiuje dulkančios kontaktų formos arba sutartys? Susisteminta tokio tipo informacija gali būti itin pravarti nustatant demografinius auditorijos aspektus.
Gilesnei analizei – apklausos ir tyrimai. Pastarasis būdas itin naudingas nuodugniai išsiaiškinti ir apibrėžti savo auditorijos psichografinį paveikslą. Visgi tyrimą pasidaryti dar spėsite. Kad šiuo klausimu išvengtumėte paprastai didelių išlaidų ir būtumėte maksimaliai tikslūs, pradėkite nuo savo ir kolegų asmeninių įžvalgų, o jas pasitikrinkite organizuodami vidines klientų apklausas. Tinkamai suformuoti klausimai padės ne tik išgryninti įvairias jų charakteristikas, bet ir geriau išsiaiškinti vartotojų problemas bei lūkesčius, kuriuos jūsų prekės ženklas potencialiai gali padėti jiems spręsti.

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.