Gabriel Borta

Autorius

Iššūkis komunikacijos virtuvėje – nepadauginti cukraus kepant socialinės atsakomybės pyragą

Jeigu komunikaciją lygintume su patiekalais, turbūt pats saldžiausias, pats traškiausias, daug investicijų nereikalaujantis, bet daugumai verslo įmonių patinkantis patiekalas būtų socialinė atsakomybė. Vis dėlto norint sėkmingai ją iškepti, jums prireiks ne tik cukraus.

Kalėdos – laikas prisiminti gerumą

Artėjant Kalėdoms šį receptą prisimena didelė dalis prekių ženklų. Vieni į savo kampanijų biudžetus įsitraukia labdaros renginius, kiti remia NVO, treti prieš Naujuosius metus į visas puses dalina pažadus būti dar žalesni, atviresni ar tolerantiški. Žiniasklaida šiuo periodu neatsilaiko nuo gerumu persmelktų spaudos pranešimų, o pardavimus skatinančias reklamas „YouTube“ kanale pakeičia pats jautriausias storytelling’as apie nelaimingus žmones ar gyvūnus ir į pagalbą skubančias įmones-stebukladares. Viskas taip gražu, kad net įkvepia – tokį komunikacijos būdą pasirenka vis daugiau rinkos žaidėjų.

Dalis jūsų, skaitydami ironiškas pirmas šio teksto pastraipas, turbūt jau klausia savęs, kodėl kritikuoju įmones, kurios siekia prisidėti prie gražių tikslų. Nesupraskite klaidingai – esu už socialinę atsakomybę, tačiau tokią, kuri yra apgalvota, nuoširdi ir turinti veiksmų planą.

Daugiau žalos nei naudos

Visai neseniai viena magistrantė savo mokslinio darbo interviu manęs paklausė, ar lyčių lygybės komunikacija verslams naudinga. Mano atsakymas buvo labai paprastas – kalbėdami apie vertybių komunikaciją, prekių ženklai neturi ieškoti naudos. Visa tai reikia matyti kaip būtinybę. Privačiojo sektoriaus biudžetai yra didesni nei ne pelno siekiančių organizacijų. Verslo rankose – galimybė ne tik pranešti apie savo poziciją tam tikru klausimu, bet ir prisidėti prie problemos aktualizavimo ir jos sprendimo paieškos.

NVO ar labdaros organizacijų pagrindinis iššūkis – atrasti finansinių pajėgumų apie save informuoti visuomenę ir surinkti pakankamai lėšų, padėsiančių siekti pagrindinių tikslų. Tam tikros socialinės atsakomybės sritys medijoje net neaptariamos, kol apie jas nešneka verslas ar politikai.

Populiarios labdaros organizacijos dėmesio stygiumi neturėtų skųstis – į jas šventiniu periodu kreipiasi daug įmonių. Prekių ženklai, remdami žinomas NVO, atitinkamam laikotarpiui susirenka karmos taškų ir laukia kitų metų, kol galės vėl prie ko nors prisidėti. Visgi tokia strategija yra pavojinga. Atiduodami visą savo rėmimo biudžetą vienai stambiai organizacijai, mažesnės ir toliau lieka pasmerktos būti tyloje. Dalis žmonių ar gyvūnų, kuriems reikia pagalbos jau dabar, toliau laukia stebuklų.

Viskas yra apie žmones

Pradėdami planuoti socialinės atsakomybės projektus, pamirškite pinigus ir naudą. Pirmiausia pasikalbėkite su savo darbuotojais, išsiaiškinkite, kurios sritys jiems atrodo aktualiausios. Tik tada, kai su komanda išryškinsite tam tikrą problemą, galėsite ją kokybiškai komunikuoti išorėje.

Socialinės atsakomybės biudžetas nėra pagrindinis kriterijus planuojant tokio tipo kampaniją. Svarbiausia – žmonių įsitraukimas. Šiame kontekste nuoširdumas yra ne tik labiau pastebimas, bet ir naudingas. Strategiškai susidėlioję gaires, tikslus ir veiksmų planą, galėsite prisidėti prie problemos paieškos būdų, įtraukti darbuotojus į bendrą prasmingą veiklą ir būti sąžiningi prieš savo klientus, kurie to iš jūsų ir tikisi.

Paradoksalu, bet dažniausiai mažo biudžeto socialinės kampanijos turi didesnį pasisekimą ir įvertinimą, nes ne tik investuoja daugiau laiko į informacijos rinkimą, bet ir kūrybiškiau žvelgia į komunikacinę žinutę.

Cukraus venkite

Puikiai žinau, kad labai lengva susigundyti paprastesniu keliu. Net ir šiomis dienomis socialine atsakomybe prisidengiama, kai norima laimėti „Metų vadovo“ titulą, padidinti pardavimus ar užglaistyti reputacijos krizę. Kartais šis metodas suveikia. Pribėrus daug cukraus, visuomenė net apspangsta nuo tokio „gerumo“.

Bet neapsigaukite. Jūsų klientai kasmet vis sąmoningesni ir dažniau paklaus, kaip tai prisidėjo prie vienos ar kitos problemos sprendimo, o ne jūsų asmeninės naudos. Jei susilauksite neigiamos reakcijos dėl neskaidrios socialinės atsakomybės, kita socialine atsakomybe neprisidengsite, todėl planuokite atsakingai, o dar geriau – nuoširdžiai.

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.

    Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. „cookies“). Paspaudę mygtuką „sutinku“, patvirtinsite savo sutikimą.