Ką daryti, jei negimei tapti reklamos žvaigžde, bet labai to nori?

Yra produktų, kurie sukurti žibėti ekranuose ir lauko reklamose.

Ir yra baterijos. Arba geltoni lipnūs lapeliai dienos darbams užsirašyti. Ne tokie patrauklūs ar geidžiami, bet taip pat trokštantys vartotojų meilės. Sakot, ši meilė galima tik iš išskaičiavimo (suprask, juos perka dėl to, kad jų reikia, ne dėl to, kad norisi)? Visgi, ne vienam drąsiam nuobodylai pavyko įrodyti, kad keliai į vartotojų širdis atviri visiems. Tik vieniems juos atveria prigimtinis žavumas, o kitiems – originalios mintys ir geras humoro jausmas.

Geros žinios nuobodyloms

Pirmoji gera žinia yra tai, kad nuobodiesiems nebūtina įrodinėti, jog vartotojams jų reikia. Tualetinį popierių ar elektros lemputes perkame nepriklausomai nuo to, kiek prekės ženklo įvaizdžio kampanijų spėta įgyvendinti. Tačiau vien šio pranašumo, žinoma, nepakanka, siekiant tapti pirkėjų mėgstama preke.
Su tuo susijusi ir antroji gera žinia. Įprastai konkurencija dėl žinomumo tarp šios rūšies produktų ne itin didelė, nes prekės ženklai patys savaime jos nekuria. Tad kodėl nenugvelbus visų rampos šviesų kitiems iš po nosies, jiems net nespėjus apie tai pagalvoti?

Kaip pažadinti vartotojų meilę?

Kai nesi valgomas, netinki būti įvaizdžio detale ar tapti dovana, apie save kalbėti tenka šiek tiek kitaip. Visų pirma reikia pripažinti, kad tavo produktas, kaip reklamos objektas, kartais yra tiesiog… keistas. O čia, mano nuomone, ir yra pirmasis žingsnis genialios kampanijos link. Kūrybiškumas nuobodiesiems tiesiog privalomas.
Saviironija. Galima išlaikyti rimtą toną ir kalbėti apie tai, „kokia išskirtine kokybe pasižymi šis spausdinimui skirtas popierius“. Kitaip tariant, tiesiog nueiti įprastu keliu: štai mūsų prekės ženklas -> jis yra labai geras. Arba galima drauge su žiūrovais pasijuokti iš to, kad žmonėms išties nerūpi, ant kurio gamintojo spausdinimo popieriaus jie spausdina. Išreiškę mintį „mes suprantame, kad jūs mūsų nežinote…“ ir subtiliai užsiminę apie savo vertę, atkreipsite į save dėmesį ir bent truputį įsirėšite į atmintį. Na, o truputis kitų spausdinimo popieriaus gamintojų kontekste jau bus šis tas.
Netikėtumas. Istorijų pasakojimo – storytelling – meną įvaldę prekės ženklai, užuot visą dėmesį sutelkę į reklamuojamą produktą, didžiąją dalį eterio skiria emocinį ryšį su vartotoju kuriančiai istorijai.
Valio! Vadinasi, galimybės čia vienodos visiems – tiek madingiems sportiniams bateliams, tiek vonios plytelėms. Istorija padės atvesti į gražią pabaigą, kur, paaiškėjus, koks tai prekės ženklas, užplūs susižavėjimas ir gal net gims šioks toks emocinis ryšys. Ar būtum draudimo kompanija, „Google photos“ ar šis nuobodyla, kuris patvirtina, kad ne taip dažnai reklamose pasirodantys prekės ženklai kaip savo kozirį gali mesti netikėtumą.
Šiek tiek kvailysčių. Paprastiesiems produktams verta įkvėpti daugiau gyvybės. Tai padaryti padeda keistai juokingos, šiek tiek absurdiškos idėjos. Šis žingsnis, nors ir truputį rizikingas (o jei juokinga tik mums?), yra tarsi sukurtas pilkiesiems produktams – kuo prekė paprastesnė ir buitiškesnė, tuo didesnį juoką kelia jos keisti reklaminės kampanijos sprendimai. Tokią taktiką puikiai įvaldė ir tęsia „Old spice“, pirmąją savo keistai juokingos kampanijos reklamą parodę prieš 9-erius metus.
Edukacija. Užuot bandžius suspindėti reklamose, galima ir tyliai, kukliai, bet prasmingai kurti naudą vartotojui. Atsakyti į jam svarbius klausimus, padėti išspręsti problemą ir taip pasalūniškai, bet labai sąžiningai užsitarnauti kelią į jo širdį. Galima rašyti tinklaraštį ir ten aptarti su namų valymu susijusias temas (ir būti viena iš valymo priemonių); galima kurti edukuojantį turinį socialiniams tinklams apie tai, kaip nebereikalingus daiktus namuose prikelti antram gyvenimui (ir būti tų daiktų detales suklijuojančiais itin stipriais klijais). Svarbiausia šiuo atveju prekės ženklui netapti dar nuobodesniu, nei jis yra. Tad vienu svarbiausių elementų, norint prasimušti į didžiąją rampų šviesą, išlieka charakteringa, išsiskirianti iš kitų komunikacija.

Įkvepiančiai pabaigai

Vieni produktai gali girtis,  esantys „iškalbingesni už tūkstantį žodžių“, o kiti tiesiog yra skirti tam, kad išvalytų ant kilimo atsiradusias dėmes. Tačiau sekti patraukliųjų pėdomis neverta. Lai aukštos frazės ir ditirambai lieka jiems. Pilkieji supranta, kad neverta meluoti, jog į vartotojų gyvenimus jie atneš daugiau spalvų. Tačiau taip pat pilkieji žino, kokią galią šios spalvos turi reklaminėse kampanijose.

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.

    Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. „cookies“). Paspaudę mygtuką „sutinku“, patvirtinsite savo sutikimą.