Europos Komisijos kasmet skelbiamas Skaitmeninės visuomenės indeksas (DESI) lietuvius įvardija kaip aktyviausius interneto naujienų portalų skaitytojus iš visų ES šalių gyventojų.
2017 metų ataskaitoje skelbiama, kad net 93 proc. Lietuvos interneto naudotojų nuolat skaito naujienas internete. Bendras ES vidurkis – tik 70 proc.
Naujienų portalai tapo neatsiejama mūsų kasdienybės dalimi – vos prabudę, turėdami laisvą minutę darbe, transporto spūstyje, per pietų pertrauką, vakare prieš miegą savo kompiuteriuose ir telefonuose puolame rinkti visiems iki skausmo pažįstamus interneto portalų adresus arba atidaryti naujienų programėles telefonuose. Ir ko gi me ten ieškome?
Nuo šių metų kovo pradžios konfidencialiais buvę „gemiusAudience“ naujienų portalų skaitomumo duomenys (realūs vartotojai, puslapių peržiūros, apsilankymai) tapo viešais visiems, besidomintiems interneto rinka.
Pradėjus skelbti šiuos duomenis viešais tapo ir lietuvių internetinės žiniasklaidos vartojimo įpročiai. Pasižiūrėkime, kokios naujienų kategorijos lietuviškų naujienų portalų TOP3 sulaukė daugiausiai skaitytojų birželį – šių ir praėjusių metų. Dalinuosi skaitomiausių naujienų portalų rubrikų ketvertukais (pagal realių vartotojų kiekį, RU).
Ką matome? Skaitomiausios iš skaitomiausių čia – Dienos naujienos, Žinios ir Naujienos. Kitais žodžiais tariant, šiose rubrikose publikuojamas visas mūsų kasdienybės aktualijų kokteilis – nuo kriminalų iki orų prognozių, nuo šalies politikų viražų iki informacijos apie teroro aktus užsienyje. Gyvendami perteklinės informacijos amžiuje, mes vis dar aktyviai domimės reiškiniais, įvykiais ir procesais mus supančiame pasaulyje. Arba, kitais žodžiais tariant, aktualijų rubrikų nukarūnuoti nepavyko dar nei Natalijai Bunkei, nei Monikai Šalčiūtei – jos įprastai renkasi kitur.
Kaip galime matyti iš šio topo, verslo ir pramogų rubrikose publikuojamos naujienos sulaukia beveik apylygio skaitytojų dėmesio. Apie tai, kad pramoginė žurnalistika iš eterio vis labiau išstumia rimtąją, kalbama jau kone dešimtmetį. Dabar tai tapo pamatuojama konkrečiais skaičiais. Ir niekas nebeturi teisės ginčytis, kad šių naujienų niekas neskaito ir jos skaitytojams „grūdamos“ kone per prievartą. Kai kitą kartą piktinsitės, kodėl geriausiose portalų pozicijose matote naujienas apie naujus žvaigždžių automobilius, jų skyrybas, gimusius vaikus ir naujus namus, būkite atlaidesni. Jei ne jums, šių naujienų kaip duonos kasdieninės reikia greta sėdinčiam jūsų kolegai ir gal net antrajai pusei.
Planuodami komunikaciją negalvokite vien tik apie rimtas temas, pasvarstykite ir apie tai, ką įdomaus galite pasiūlyti interneto portalų pramogų rubrikoms. Apmąstykite bendradarbiavimo su žinomais žmonėmis galimybes ne tik socialiniuose tinkluose, bet ir planuodami turinį žiniasklaidai – dažnu atveju tinkamai parinkti asmenys padės pelnyti žiniasklaidos dėmesį paprasčiau. Jūsų auditorija kartais gali būti kur kas smalsesnė, nei jūs galite įsivaizduoti. Pramoginį turinį siūlančios rubrikos – puiki erdvė pagauti savo esamų arba būsimų klientų dėmesį.