Kada metas pagalvoti apie (naujos) svetainės kūrimą?

Pirmą kartą paklaustas, kaip suprasti, kad jau atėjo laikas atsinaujinti interneto svetainę, šiek tiek sutrikau.

Lyg paprasta ir aišku – juk kai įmonės svetainė atrodo, tarsi būtų sukurta dar šio amžiaus pradžioje, funkcionalumas ribotas arba neduoda rezultatų, o telefonas nenutyla nuo klientų skambučių „pasiteirauti“, abejonėms nelieka vietos. Tačiau iš tiesų indikacijos imtis visiško ar dalinio svetainės atnaujinimo ne visada yra pakankamai ryškios ir vienareikšmės. Tam, kad jų nepraleistumėte pro akis, pabandykime sukategorizuoti – kada metas kurti interneto svetainę?

Kai nusprendžiate eiti į online

Sunku patikėti, bet vis dar pasitaiko įmonių mohikanių, neturinčių interneto svetainės, ir čia kalbu ne apie mažytes įmones ar individualius verslininkus, kurių poreikius visiškai patenkina socialinių tinklų teikiami įrankiai.
Bazinė informacija apie tokias įmones vis dėlto yra internete. Įvedę jų pavadinimą „Google“ paieškoje, gautume visą eilę portalų, tokių kaip Rekvizitai.lt, Info.lt, 1551.lt, 118.lt. Ironiška, kad visos svetainės, turinčios įmonių sąrašus su jų rekvizitais, iš esmės yra Geltonųjų puslapių katalogų įsikūnijimas online. Spausdinti geltonieji puslapiai išnyko, tapę puikia iliustracija šiam straipsniui pabrėžti tinkamo prisitaikymo prie technologijų ir rinkos raidos svarbą.
Sakoma, kad jeigu tavęs nėra internete – tavęs nėra visai. Tačiau reikia suprasti, kad buvimas internete dar nereiškia, kad esate pastebimi, prieinami ir patogūs vartotojui. Gausu įmonių, savo buvimą internete pažymėjusių reprezentacine interneto svetaine, užuot bent dalį veiklos perkėlusių online. Susipažinęs su įmone ir jos siūlomomis prekėmis ar paslaugomis vartotojas kviečiamas atlikti užsakymą paskambinus ar dar blogiau – atvykus į parduotuvę. Nieko nuostabaus, kad tokiame ilgame ir vingiuotame kelyje link konversijos (pirkimo) jūsų potencialų klientą kartais „išmeta ant posūkio“.
Tačiau ir visiškai funkcionali svetainė dar negarantuoja, kad yra aiški ir patogi vartotojui. Pakalbėkime ir apie tai.

Kai netenkina rezultatai

Ankstesniame savo straipsnyje jau apžvelgiau, kuo gali būti matuojama interneto svetainės sėkmė, atsižvelgiant į įmonės veiklos sritį ir pačiai svetainei keliamus uždavinius. O jeigu iškelti tikslai sistemingai nepasiekiami? Pavyzdžiui, dėl agresyvios reklaminės kampanijos svetainė skaičiuoja tūkstančius apsilankymų per dieną, bet pardavimai nejuda iš mirties taško. Šiuo atveju, jeigu esate įsitikinę, kad reklama atveda tinkamą auditoriją, yra didelė tikimybė, jog problema slypi jūsų svetainėje. Ir kol neišsiaiškinsite tikrųjų priežasčių, tęsti tokią reklamos kampaniją bus tiesiog biudžeto švaistymas.
Interneto svetainės nauda gali būti susijusi ne tik su pajamų didinimu, bet ir su kaštų mažinimu. Pavyzdžiui, patogi ir aiški dažnai užduodamų klausimų skiltis, tiesioginio pokalbio (angl. Live Chat) funkcija, bent iš dalies atliekama robotų, arba paprasčiausia užklausų forma galėtų sutaupyti nemažai jūsų įmonės darbuotojų laiko, skiriamo klientams aptarnauti arba užsakymams apdoroti. Net jeigu turite visiškai funkcionalią interneto svetainę, tačiau vis dar „kabote ant telefono“, turėtumėte peržiūrėti darbo procesus ir galbūt dalį jų patikėti šiuolaikinėms technologijoms.

Kai nenorite atsilikti

Kol britų mokslininkai užsiėmę opesniais klausimais, tenka remtis sava profesine patirtimi, išskiriant galimas interneto svetainių atsilikimo formas:

  1. Technologinis atsilikimas. Nebūtina ir juolab neracionalu vytis visas technologines naujoves ir viską iš eilės diegti savo svetainėje, bet juk tam jos ir kuriamos, kad jas įdarbintume savo naudai.
  1. Atsilikimas nuo konkurentų. Kaip byloja liaudies išmintis, kaimyno tinklalapyje žalia spalva žalesnė, šriftai gražiau užriesti ir mygtukai minkščiau spaudžiasi. Reikia pripažinti, kad interneto svetainės dizaino arba funkcinių elementų kopijavimas nuo konkurentų nėra retas reiškinys. Svarbiausia, kad kopijuojant nebūtų pažeidžiamos autoriaus teisės ir, aišku, sveiko proto ribos.
  1. Atsilikimas nuo savęs paties. Interneto svetainė, kaip neatsiejama rinkodaros ekosistemos dalis, privalo keistis kartu su įmone, atsinaujinti kartu su prekių ženklu, prisitaikyti prie naujos komunikacijos strategijos.

Šiai pastraipai apibendrinti puikiai tinka mano neseniai atrastas lakmuso popierėlis, leidžiantis greitai nustatyti svetainės atsilikimo faktą – tai fakso numeris kontaktų skiltyje.

Kai diktuoja vartotojai

Paskutinė, bet ne prasčiausia indikacija atnaujinti svetainę – vartotojų atsiliepimai. Nesvarbu, ar tai kelios kandžios frazės jūsų „Facebook“ paskyros komentaruose, ar skambutis su klausimu, kaip rasti vieną ar kitą funkciją (dar nemaloniau, kai tokios funkcijos iš tikrųjų neturite) – turėkite mintyje, kad toks vartotojas turėjo didelį potencialą tapti realiu jūsų klientu. Aišku, po nesėkmingos patirties su jūsų interneto svetaine jis greičiausiai keliaus į konkurento funkcionalią ir patogią svetainę, kur sėkmingai „konvertuos“.
Tačiau situacija, kai vartotojas pats informuoja apie jūsų interneto svetainės trūkumus, nėra pats blogiausias variantas. Įsivaizduokite, kad jau ilgą laiką vartotojai su nusivylimu palieka jūsų svetainę, o jūs apie tai net nenutuokiate, nes nestebite atmetimo rodiklio (angl. Bounce Rate), vidutinės apsilankymo trukmės (angl. Avg. Session Duration). Todėl svarbu nuolat sekti lankytojų srauto kokybę ir elgesį svetainėje ir laiku reaguoti į jų pokyčius.

Kaip matome, pražiopsoti ženklus, kad jau laikas atnaujinti interneto svetainę, nėra sunku. Tad net jeigu šiandien jūsų svetainė, atrodo, nepatenka nė į vieną iš išvardytų situacijų, vis tiek siūlau prisilaikyti šių paprastų taisyklių:

  1. Pabandykite pažiūrėti į savo svetainę vartotojo akimis, o jeigu nepavyksta – paprašykite artimųjų.
  2. Reguliariai stebėkite (arba nusamdykite, kas stebės už jus) ne tik pardavimus ar pajamas, bet ir tokius tarpinius rodiklius kaip lankytojų srauto kokybė, elgesys svetainėje, apsilankymų ir užklausų ar pirkimų santykis.
  3. Kartkartėmis patikrinkite ir konkurentų svetaines – ar neatsirado jose kažko, suteikiančio pranašumo prieš jus.
  4. Skaitykite atsiliepimus, o jeigu visi jie tik teigiami (pasirodo, būna ir taip) – paklauskite jų patys atlikę apklausą arba inicijuokite vartotojų patirties (UX) tyrimą.
  5. Domėkitės svetainių kūrybos tendencijomis ir susijusių technologijų naujovėmis.
  6. Patikrinkite, ar jūsų svetainėje neužsiliko fakso numerio ar kokio kito web rudimento.

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.

    Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. „cookies“). Paspaudę mygtuką „sutinku“, patvirtinsite savo sutikimą.