Autorius
Kūrybiškos idėjos, originalus požiūris į aktualiją, taiklios įžvalgos – dažniausiai šie dalykai įvardijami kaip sudedamoji sėkmingų projektų dalis.
Tačiau siekiant gerų projekto rezultatų ne mažiau svarbus ir santykis tarp kliento bei jo išorės komandos – kitaip tariant, agentūros žmonių. Įprastai daugiau pastangų geram santykiui suformuoti (arba tiesiog klientui išlaikyti) įdeda agentūra, bet yra dalykų, kurie priklauso nuo kliento. Taigi ką daryti, kad išorės komanda taptų vidine ir kaip tikri kolegos siektų geriausių rezultatų?
Tai, kad projektą reikia pradėti nuo tikslų ir siekiamų rezultatų išsigryninimo, nėra naujiena. Vis dėlto pasitaiko atvejų, kai problemų kyla dėl to, jog agentūros susitelkia tik į komunikacijos tikslus, kurie ne visada generuoja siekiamą verslo rezultatą.
Būtent dėl to pradedant projektą rekomenduočiau pirmiausia aptarti verslo tikslus ir tik paskui – iš jų išplaukiančius komunikacijos tikslus ir siekiamą rezultatą. Tokiu būdu agentūra turi galimybę pamatyti big picture, įšokti į kliento batus ir tiesiog geriau suvokti situaciją.
Įgyvendinant projektą kas tam tikrą periodą verta iškeltus tikslus ir rezultatus peržvelgti ir, jeigu jie nepadeda siekti verslo tikslų, iš naujo apsibrėžti.
Pavyzdžiui, jeigu verslo tikslas yra parduoti 20 butų naujame kvartale, o komunikacijos tikslas – kurti šio kvartalo žinomumą, reikėtų po sutarto laikotarpio įsivertinti, kaip pasiektas žinomumas koreliuoja su pardavimais. Ir jeigu išaugęs žinomumas to padaryti nepadeda, verta pergalvoti – galbūt komunikacijoje reikėtų orientuotis į konkurencinių privalumų išryškinimą arba tiesioginį pardavimų skatinimą.
Kitu atveju komunikacijos specialistai, besikoncentruodami į komunikacijos tikslus ir nematydami viso vaizdo, gali džiaugtis gerais rezultatais, kurie realiai nesuteikia vertės. O bet kurioje komandoje skirtingų rezultatų siekimas gali privesti prie skyrybų.
Dar vienas svarbus žingsnis kuriant kliento-agentūros komandą – dalytis informacija. Įprastai informacija apie projektą koncentruojama kliento pusėje, tačiau norint, kad agentūra dirbtų kaip kolegos, reikėtų ja dalintis taip pat kaip su žmonėmis, su kuriais biure sėdima prie vieno stalo.
Dalykitės įmonės viduje skelbiamomis naujienomis, vykstančiais pokyčiais, net gandais, kuriuos girdite pietaudami su kolegomis. Kalbėkitės apie vadovų lūkesčius, verslo iššūkius ir dalinkitės viskuo, kas leistų agentūros žmonėms kuo geriau suprasti jūsų verslo specifiką. Supažindinkite su kitų skyrių darbuotojais, organizuokite ekskursijas po biurą, kvieskite kartu vykti į konferencijas.
Visa tai agentūros žmonėms leis labiau įsigilinti į jūsų veiklą, įsijausti į jūsų situaciją, greičiau perprasti užduotis. Kai agentūra žino tiek, kiek insideris, jos siūlomi sprendimai visada taiklesni, o jūs, kaip klientas, sutaupote nemažai laiko.
Agentūrose įprasta rinkti klientų grįžtamąjį ryšį. Aiškinimasis, kaip mums sekasi, ką galime daryti geriau ar ko geriau nebedaryti, padeda tobulėti.
Norint sukurti sėkmingą kliento-agentūros komandą, tam dėmesio skirti verta abiem pusėms. Dažnai tai gali atrodyti keista – juk kas moka, tas ir muziką užsako, bet skiriant laiko grįžtamajam ryšiui susirinkti ta muzika ilgainiui gali skambėti kur kas darniau.
Klauskite agentūros, ką jūs, kaip klientas, galėtumėte daryti kitaip, kaip galėtume suefektyvinti bendradarbiavimo procesą ar pasiekti geresnių rezultatų. Išsigryninkite konkrečias situacijas, kuriose grįžtamasis ryšys yra svarbus, ir klauskite. Tikėtina, kad gausite tokių atsakymų, kurie ne tik pagerins santykį su agentūra, bet ir, pavyzdžiui, padės sutaupyti laiko deleguojant užduotis.
Žinoma, idealiausiu atveju grįžtamasis ryšys turėtų būti renkamas ar teikiamas iškart – ne po mėnesio ar projektui pasibaigus, o realiu laiku – tuomet, kai vyksta darbai. Tokiu atveju užkertame kelią nepasitenkinimui, kuris neišsakytas ima kauptis. O atvirumas ir tobulėjimas – dar pora dalykų, kurie svarbūs sėkmingam komandiniam darbui.
Beje, dažnai grįžtamasis ryšys suvokiamas kaip pastabų išsakymas. Tačiau daugiau naudos įprastai sukuria pozityvus grįžtamasis ryšys – pagyrimai. Tvaresnių santykių komandoje pasiekiame tada, kai skatiname vieni kitus girdami už tai, kas pavyko, ir mokydamiesi iš to, negu tik baksnodami į padarytas klaidas.
Kita vertus, pasitaiko atvejų (OK, teisybės dėlei – pasitaiko retai), kai abi pusės dalijasi tik pagyromis, o prieš klaidas ar nesėkmes užmerkia akis. Kuriant sėkmingą kliento-agentūros komandą, rekomenduočiau nepamiršti aptarti ir nepavykusių darbų, netinkamai suformuluotų užduočių ir pan. Tai įprastai abiem pusėms daryti ne itin malonu, tačiau žiūrėkime į jas kaip į pamokas.
Na, ir paskutinis patarimas – atrodytų, visai nerimtas, bet ne mažiau svarbus.
Agentūros, siekdamos gerų rezultatų, linkusios visus laurus atiduoti klientui. Laimėjote geriausio darbdavio apdovanojimą? Sveikiname! Jūsų komunikacijos projektas išrinktas efektyviausiu? Džiaugiamės! Ar manome, kad prie to prisidėjome ir mes? Taip, bet apdovanojimas dažniausiai nugula jūsų įmonės lentynėlėje. Mes dėl to visai nepykstame, bet esu tikra, kad tai būtų galima išnaudoti kaip komandos motyvavimą.
Kartu švenčiamos pergalės sustiprina santykį, motyvuoja agentūrą dar labiau stengtis, stiprina komandiškumo jausmą. Ir, beje, pergalėms švęsti nebūtina gauti apdovanojimo iš išorės! Visą mėnesį esate pirmi pagal share of voice rodiklį? Reklaminė kampanija sulaukė teigiamo atgarsio žiniasklaidoje? Sugalvojome pritrenkiančią idėją? Eikime atšvęsti! Pastebėkime ir mažas pergales – jos padės pagrindą didelėms.