Kaip aš atrodau žmonėms, kurie ieško manęs internete

Esu Y kartos atstovė, kuri augo kartu su tobulėjančiomis technologijomis: nespalvotais „Siemens“ telefonais, ekranų paveikslėliais iš žurnalų nugarėlių, polifoninėmis melodijomis.

Vėliau estafetę perėmė mažėjantys mobilieji telefonai, One.lt bumas, galiausiai – touchscreenai ir pirmieji feisbuko žingsniai Lietuvoje. Tuomet net nesusimąsčiau, kad viskas, ką skelbiu internete, reprezentuoja mane.
Tik dabar, kai asmeninis prekės ženklas tapo svarbia kasdienybės dalimi, vadovaudamasi kolegės Ingos patarimais apie asmeninio prekės ženklo kūrimą, pagalvojau, kad įvaizdis tik soc. medijomis neapsiriboja. Tyrimai rodo, kad 70 proc. žmogiškųjų išteklių skyrių yra atmetę kandidatus dėl randamos informacijos internete ir net 50 proc. įmonių pašalino kandidatus iš atrankos dėl informacijos, rastos viešai.
Tad pamėginau suvesti savo vardą ir pavardę į „Google“ paiešką. Jeigu dar niekada nemėginote savęs paguglinti – dabar tam pats metas.
Pripažinsiu, ne visi rezultatai nudžiugino. Paieškoje susidūriau su keistomis interneto svetainėmis, kuriomis gal ir naudojausi, bet tikrai nebepamenu jų prisijungimų, turiniu, kurį įkėlė kiti asmenys, ar gėdingomis senomis nuotraukomis, kurias norėčiau pašalinti iš viešosios erdvės. Apima keistas jausmas pagalvojus, kad šį turinį galėjo matyti tiek mano darbdavys, tiek klientai, su kuriais tenka bendrauti kiekvieną dieną. Tad ką vertėtų padaryti tvarkant asmeninį prekės ženklą?

1. Išsivalyti netinkamas nuorodas

Svarbu žinoti, kad turiu teisę į informacijos ir puslapių panaikinimą. Nuo 2014 metų Europos Sąjungos Teisingumo Teismas nurodė „Google“ ir kitoms Europoje veikiančioms paieškos sistemoms leisti asmenims prašyti svetainių ištrinti tam tikrus asmens vardo paieškos rezultatus: jei informacija yra netinkama, nereikšminga ar per didelė, atsižvelgiant į duomenų tvarkymo tikslus. Norint panaikinti bet kokį turinį, jums tereikia užpildyti šią formą.

2. Apmąstyti keliamą turinį

Vis dėlto jei jau noriu turėti asmeninį prekės ženklą, pirmiausia patartina pradėti nuo tikslingo turinio kūrimo, tai padaryti padės šie paprasti klausimai:

  • Kas esu? (Verslininkas, treneris, pranešėjas, skaitmeninės rinkodaros specialistas ir kt.)
  • Kokia yra mano tikslinė auditorija? (Galite sukurti nuoseklią pirkėjo asmenybę, išsamiai apibūdindami savo rinką)
  • Kas yra mano konkurentai?
  • Kokį balsą noriu sukurti? (Atsipūtusį, humoristinį, oficialų ar kt.)
  • Kokius žodžius ar žodyną norėčiau vartoti? (Tai taip pat priklauso nuo to, kokią auditoriją siekiu įtraukti)
  • Kokias spalvas ir tipus turėčiau naudoti, kad išsiskirčiau? (Norėdami sukurti savo prekės ženklą, galite naudoti spalvų psichologiją)

3. Pasirūpinti paskyrų privatumu

Jeigu nenoriu riboti savo turinio, keliamo į viešąją erdvę, bet siekiu išlaikyti tinkamą prekės ženklą, alternatyvus sprendimas – viena oficiali, mano vardą atspindinti socialinio tinklo paskyra „LinkedIn“. Ten galiu dalintis profesinėmis žinutėmis, skirtomis būsimiems darbdaviams, klientams ir tikslinei mano auditorijai. Šios paskyros turinys gali būti oficialesnis. Visas kitas socialines paskyras vertėtų paversti privačiomis. Jeigu nenoriu, kad įmonės galėtų stebėti mano socialinius tinklus, rekomenduojama paskyrų vardus pakeisti į sunkiau surandamus, pavyzdžiui, tam galima rinktis savo vardą ir antrąjį vardą ar slapyvardį.
Po visos „Google“ paieškos supratau, kad asmeninio prekės ženklo svarba yra neginčijama. Dabar itin svarbu kurti kokybišką profesinį įvaizdį ir reputaciją, kad daugiau niekada netektų raudonuoti darbdavių ir klientų akyse.

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.

    Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. „cookies“). Paspaudę mygtuką „sutinku“, patvirtinsite savo sutikimą.