Kęstutis Gečas

Autorius

Kaip dirbti su agentūra ir išspausti iš jos maksimumą

Ilgametė darbo patirtis rodo, kad kartais klientai iš agentūrų tikisi ir reikalauja per daug, todėl vėliau mano, kad agentūra nepateisino jų lūkesčių.

Tačiau dažniausiai nusivylimas yra susijęs su tuo, kad klientas reikalauja ne to, ko turėtų, arba mažiau nei galėtų – kitaip tariant, neturi patirties čia.
Štai keletas patarimų, kurie sugriaus kai kuriuos mitus ir palengvins gyvenimą tiek klientui, tiek agentūrai.

Agentūra turi iš esmės nesibaigiančius resursus

Žinoma, pati svarbiausia agentūros klientui teikiama nauda yra papildomi resursai – „darbo rankos“ ir know–how – idėjos. Gera agentūra Jums gali duoti iš esmės nesibaigiančius resursus: kiek tik reikia projektų vadovų, o idėjas generuoti vos ne kasdien. Vienintelis apribojimas yra kliento turimas biudžetas, kuris, kaip taisyklė, visuomet yra per mažas.
Todėl, norėdamas išspausti maksimumą, klientas turi galvoti ne kaip užsakyti kuo mažiau, o kaip užsakyti teisingai, efektyviai.
Pirmiausia, agentūra turi Jums padėti užkamšyti kompetencijos skyles. Agentūrai atiduokite darbus, kuriuose nesijaučiate stiprūs ar visiškai neturite galimybių juos nudirbti.
Antra, agentūros Jums gali „nuimti darbų pikus“. Komunikacijos žmonės pripratę, kad jų industrijoje nėra stabilumo ir aiškumo. Šiandien ramu, o rytoj, žiūrėk, jau gaisras. Įmonėse retai dirba daugiau kaip 1–2 komunikacijos žmonės, kurie per dieną gali nuveikti tik tam tikrą skaičių darbų. O neduokdie, liga ar artėjančios atostogos.
Agentūros, skirtingai nuo kliento, turi keletą ar net keliolika lygiaverčių komunikacijos profesionalų, kurie nuolat padeda vienas kitam ir taip susitvarko su „darbų pikais“ agentūros viduje. Dažna agentūra turi platų laisvai samdomų pagalbininkų, freelancer‘ių, tinklą, todėl gali labai greitai padidinti pajėgumus.
Ir trečia, agentūra Jums gali suteikti papildomą postūmį, kai Jūs norite iš esmės sustiprinti komunikaciją konkrečioje srityje arba visame fronte.

Agentūra yra išorės tiekėjas

Agentūros darbuotojai nėra Jūsų kolegos, todėl nereikia iš jų reikalauti, kad jie žinotų apie Jūsų organizaciją tiek pat, kiek ir Jūs. Dažnai to tikitės, bet jie visada ir neišvengiamai žinos mažiau. Nes jie negyvena Jūsų organizacija taip, kaip Jūs, be to, turi ir kitų klientų, tad Jums skiria tik dalį savo laiko.
Tačiau tai nėra blogai. Skirtingai nei Jūs, agentūros darbuotojas nėra taip susitapatinęs su Jūsų organizacija, todėl į situacijas gali pažiūrėti iš tam tikros perspektyvos – šalčiau, ramiau, objektyviau. Naudokitės tuo, reikalaukite tokio vertinimo, nes tai leis Jums priimti sprendimus labiau pasveriant.
Tai, kad su Jumis dirbantis agentūros projektų vadovas taip pat turi ir kitų klientų, gali duoti Jums įžvalgų ir naujų sprendimų, kuriuos jis taikė arba matė pas kitus savo klientus. Puikiai prisimenu keliolikos metų senumo istoriją, kai su kolega dirbome su banku ir su energetikos bendrove vienu metu – tada mes energetikams pasiūlėme ir įdiegėme porą komunikacijos valdymo principų, kurie tuomet buvo įprasti bankų sektoriuje, tačiau naujovė energetikoje.

Užsakyti ne daugiau, o teisingai

Klientui dirbant su agentūra labai svarbi tarpusavio komunikacija. Vieni tai vadina „biosrovėmis“ ar „karma“, tačiau tai yra elementarus tarpusavio supratimas. Ir agentūrose, ir pas klientą dirba žmonės, todėl natūralu, kad jų bendro darbo efektyvumas priklauso nuo tinkamo susikalbėjimo.
Štai keletas paprastų, tačiau laiko patikrintų patarimų, kurie padidina agentūros darbą ir klientui teikiamą vertę.

– Aiškūs tikslai

Kai agentūra žino, ko iš jos norima, ji nesiblaškys ir dirbs kryptingai. Nes žinos, ko iš jos norima ir kokių tikslų siekia klientas. Dažnai gera agentūra, žinodama kliento verslo tikslus, pati pasiūlo komunikacijos sprendimus ir idėjas net neprašoma. Nes žino, kad tai naudinga klientui, kuris už tai padėkos ir susimokės.

– Aiški ir visa reikalinga informacija

Neturite laiko pasakoti? Atsiųskite nuorodas, kontaktus žmonių, kurie papasakos. Kuo daugiau informacijos agentūra turės, kuo geriau pažins problemą, tuo geresnį sprendimą pasiūlys. Neturite informacijos? Paprašykite agentūros, kad ji ją surinktų.

– Atgalinis ryšys

Netinkama, tačiau dažna praktika, kad atgalinį ryšį klientas duoda tik tada, kai gauna sąskaitą, ir tuo atveju, kai ji per didelė. Nuolatiniai, kartą per mėnesį ar ketvirtį, agentūros darbo aptarimai turi tapti rutina. Tik nereikia kalbėti vien apie trūkumus – primenu, kad agentūrose taip pat dirba žmonės, kurie turi žinoti ne tik tai, kas buvo padaryta blogai. Akcentuodami gerai atliktus darbus Jūs nurodysite, kokio darbo tikitės.

– Sąžiningumas ir partneriškas požiūris

Nors sakoma, kad klientas visada teisus, bet realybėje viskas yra šiek tiek kitaip. Klientas visada nori nupirkti pigiau, o agentūra – parduoti kuo brangiau. Partneriai visada randa balansą ir susitaria kažkur per vidurį. Jeigu klientas pradeda gudrauti ir ieškoti, kaip sutaupyti, agentūrai lieka trys keliai. Stipresnė ir turinti, iš ko rinktis, tiesiog tokio kliento atsisakys. Agentūra gali taip pat pradėti gudrauti ir apgaudinėti klientą, paslėpdama pajamas ten, kur klientas net nesitiki. O trečią kelią nusako kūrybos industrijose jau sparnuota fraze tapęs posakis „If you pay peanuts, you get monkeys“ – taupiam klientui agentūra skirs mažiau patyrusį kolegą, kad jis bent patirties įgautų, kad jau normalių pajamų nėra.

Maksimumas nekainuoja maksimaliai

Gal bus sunku iš pradžių patikėti, tačiau rimtai agentūrai neaktualu iš Jūsų pasiimti kuo daugiau pinigų. Didžiausias jos tikslas yra stabilumas – iš Jūsų uždirbti kuo ilgesnį laiko tarpą, tačiau pajamos turi būti „teisingos“, t.y. pelningos. Kai klientas nesijaučia permokantis, o agentūra mano, kad klientas nebando pasinaudoti jos resursais už juos nesusimokėdamas, toks bendradarbiavimas greit nenutrūks.
Ilgalaikės partnerystės naudingos abiem pusėms, nes nereikia „įvedinėti“ naujos agentūros, pasakoti, kuo gyvena ir kokių tikslų klientas siekia ir kur susirasti informacijos, kurios prireikia. Todėl komunikacijos agentūrų kontraktai dažnai siekia 3–5 metus, o kai kurie – ir keliolika metų.
Jeigu analizuotumėte ilgai bendradarbiaujančius klientus ir agentūras, pastebėsite, kad tarp jų yra nusistovėjusi pusiausvyra ir tarpusavio supratimas, ir būtent tokiu atveju klientas gauna maksimumą iš agentūros.

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.