Ignas Danisas

Autorius

Kaip išnaudoti 2 sekundes, arba ką reikia žinoti siekiant dėmesio socialiniuose tinkluose

Vartotojų dėmesys yra labai ribotas ir trumpalaikis, o šiandien, kai informacinio triukšmo tiek daug, jį pagauti yra be galo sudėtinga.

2 sekundės. Tiek laiko apytiksliai socialiniuose tinkluose vartotojai skiria jūsų transliuojamai žinutei. Į ką atkreipti dėmesį, kad jus čia pamatytų ir suprastų?

Išsigryninkite tikslinę auditoriją

Nekalbėkite visiems ir išsigryninkite savo tikslinę auditoriją – tai atspirties taškas, nuo kurio reikėtų pradėti. Išsigryninę tikslinę auditoriją, kalbėkite jai orientuodamiesi ne tik į savo – verslo – galutinį tikslą, o ir į tai, kas jai rūpi bei kas potencialiai patraukia jos dėmesį. Žinodami, su kuo tiksliai kalbate, kas jūsų auditorijai svarbu, kaip ji sąveikauja su jūsų reklamine medžiaga, produktu, galite tiksliau įvardinti jai aktualias ir skaudančias vietas bei pasiūlyti efektyvius sprendimus toms problemoms spręsti.

Atkreipkite dėmesį į reklamos savalaikiškumas

Vartotojų dėmesiui įtaką daro žinutės savalaikiškumas – siekdami atkreipti jų dėmesį ir norėdami, kad jūsų žinutė būtų pamatyta, įvertinkite savo auditorijos įpročius, jos dienotvarkę ar netgi metų laiką, kada komunikuojate. Štai, pavyzdžiui, metų pabaiga ar naujųjų pradžia, kai žmonės užsibrėžia tikslus, yra ideali terpė reklamuotis sveikatingumo sektoriaus įmonėms, sporto klubams. O savaitgalis netiks tiems, kurie nori auditoriją paskatinti pirkti čia ir dabar arba sudominti kitais blitz pasiūlymais, mat savaitgalį žmonės socialinius tinklus vartoja kur kas pasyviau. Norint pasiekti kuo didesnę auditoriją, geriau rinktis šiokiadienių rytinį arba pietų laiką – tada vartotojai yra aktyviausi (sproutsocial.com duomenys).

Kalbėkite aiškiai

Šiuolaikinis žmogus yra itin išsiblaškęs, jį pasiekia kaip niekad dideli informacijos srautai ir su juo kalba daugybė prekės ženklų, tad tam, kad jus išgirstų, turite kalbėti aiškiai. Nelaikykite savo auditorijos kvaila, bet ir neleiskite jai pernelyg daug galvoti, ypač kai jūsų tikslas yra atkreipti jos dėmesį, – kalbėkite apie esmę, venkite dviprasmybių, sudėtingų žodžių ar ilgų frazių. Nepamirškite, kad dėmesio turite vos kelias sekundes. Jeigu auditorijos dėmesį pavyko pagauti, jūsų užduotis – jį išlaikyti ir auditorijos nenuvilti. Tai padaryti galite kurdami vertingą, į vartotojui rūpimus klausimus atsakantį turinį.

Apeliuokite į emociją

Konstruodami žinutes pasistenkite savo tikslinę auditoriją nustebinti, priverskite ją juoktis, susimąstyti arba šokiruokite. Apeliacija į emocijas užkabina, padeda auditoriją greitai sudominti, o reklama sukeltas emocinis atsakas priverčia vartotojus atsiminti tiek žinutę, tiek prekės ženklą, kuris ją skleidžia. Tai galite padaryti bandydami savo turinį personifikuodami, pasitelkdami realias, gyvenimiškas situacijas ar simbolius. Taip pat puiki terpė sukelti emocijas yra ir humoras – jeigu jūsų prekės ženklas gali sau leisti pajuokauti, drąsiai išnaudokite šią galimybę.

Daugiau vizualikos, mažiau teksto

Vizualikos efektyvumas komunikacijoje – neabejotinas. Moksliniai tyrimai rodo, kad vos 10 proc. žmonių atsimena tai, ką girdi, 20 proc. – tai, ką skaito, ir net 80 proc. – ką mato. Žmogaus smegenys vaizdus apdoroja 60 000 kartų greičiau nei tekstą, todėl atsižvelkite į tai ir stenkitės savo komunikaciją socialiniuose tinkluose konstruoti per vaizdus, ne tekstą. Vis dėlto venkite stockinių nuotraukų, kuriomis dažnai gali būti iliustruojamos įvairios šabloninės situacijos. Įvertinkite, kad jos taip pat gali būti naudojamos ir jūsų konkurentų – tokiu atveju iškyla grėsmė stipriai supanašėti. Kurdami turinį susikurkite unikalų vizualinį braižą, kuris vartotojams leis jus lengviau identifikuoti, išskirs iš bendro naujienų srauto. Turinį stenkitės paįvairinti ir dinaminiais vaizdais (pavyzdžiui, GIF, animuotais infografikais), kurie sulauks daugiau dėmesio negu statika.

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.