Kaip kurti turinį, kurio nesinori „išjungti“? 4 esminiai žingsniai

Kiekvieną rytą mane geriausiai pažadina kava ir žiniasklaidos monitoringas.

Ir vieną sykį, skaitydama kliento konkurento straipsnį apie prakaitavimo mažinimą (buvo dar vasara), pyktelėjau ir paskyriau sau darbą – parašyti šį įrašą.
Tiesa, susierzinau ne todėl, kad straipsnis buvo geras ir kilo pavydas. Priešingai – sumesti abstraktūs patarimai, praskiedžiant juos prekės ženklo paminėjimais. Kaip žodžio mylėtoją, mane visada pykdo tokia nepagarba auditorijai – „mes tave išdursim, kad rasi čia naudingos informacijos, o iš tiesų čia tik beletristika ir kelios mums reikalingos prekės ženklo integracijos.“
Jei trumpai – net konkurentui nerekomenduočiau taip kurti turinio! Nebent turite trumpalaikį tikslą – kad jūsų paminėjimas blykstelėtų kuriame naujienų portale. Vis dėlto jei santykio su auditorija norite ilgesnio ir tvirtesnio, nepamirškite patarimų, kuriuos tuojau perskaitysite.

1. Aprašykite savo skaitytoją: jo gyvenimo būdą, tempą, kasdienes problemas ir didžiausius skaudulius

Tikslinės auditorijos apibrėžimas vien pagal miestą ir amžių yra ne tik nuobodžiausias, bet ir abstrakčiausias kelias. 25–35 metų moterys, gyvenančios Vilniuje, turės aibę skirtumų, tarp kurių – ir skirtingas kasdienes problemas, kurias spręsti turėtų jūsų turinys.
Pabandykite kitaip: gana smulkmeniškai aprašykite, koks (-ia) bus jūsų skaitytojas (-a). Ar tai visur spėti ir viską patirti norinti mergina, kuri šiuo metu dirba, o vakarais augina savo talentus? Buitimi ji rūpinasi tik tiek, kiek reikia norint išgyventi, nes verčiau leidžiasi į naują nuotykį nei kuopia namus? Bet, nepaisant ryškaus gyvenimo, jaučia, kad tiek visur lėkdama ir tiek visko patirdama nuoširdžiai nebeįsiklauso į save? Nebepasirūpina savimi, ir dėl to kremtasi?
Kurti turinį su tokiu paveikslu lengviau (ir taikliau) nei su noname 25–35 metų amžiaus vilniete.

2. Prieš kurdami turinį, atsakykite sau, kokią skaitytojo (-os) problemą jis išspręs

Taip, pirmiausia reikėtų galvoti ne apie tai, kaip gudriai integruosite prekės ženklą, bet kokią konkrečią skaitytojo problemą išspręsite. Turint auditorijos paveikslą ir didžiausius jos skaudulius, reikia sau atsakyti, kurį iš jų, atsižvelgdami į veiklos specifiką, tikrai galite įveikti.
Imkime minėtą visur lekiančios ir daug patirti norinčios merginos pavyzdį. Nusimatėme, kad vieni didžiausių jos skaudulių – žinoti, o ko aš iš tiesų noriu, ir laiko pasirūpinti savimi (sveikata, savijauta) trūkumas. Abiejų skaudulių, greičiausiai neišspręsite, bet galite imtis to, su kuriuo tikrai padėtumėte susitvarkyti.
Tik svarbu – nepatarinėkite abstrakčiai, kad skaitytojui (-ai) reikėtų guglinti tai, ką perskaitys. Pavyzdžiui, patarimas „savijautą tikrai pagerins subalansuota mityba“ arba „valgykite daugiau daržovių ir vaisių“ nepasako nieko. O kokia mityba yra subalansuota? Kaip pradėti keisti esamą režimą? Kiek daržovių ir vaisių yra tas „daugiau“?
Nekelkite savo auditorijai dar didesnio galvos skausmo – sumažinkite esamą.

3. Išsirinkite platformą, kuri priimtiniausia jūsų tikslinei auditorijai

„Šokiruojanti“ tiesa – nėra portalo, kurio rubrika universaliai tiktų bet kokiai auditorijai. Prieš užsibrėždami aklą tikslą patekti į „Delfi gyvenimą“, paklauskite savęs, o kur skelbiamą turinį noriausiai skaitytų, labiausiai juo pasitikėtų jūsų tikslinė auditorija?
Vėl keliaukime per minėtą skubančios merginos pavyzdį. Ar manote, kad norėdama atrasti save ir laiko sau ji eitų į tą naujienų portalo rubriką, kurioje mirga marga įvairiausios pikantiškiausios kasdienio gyvenimo temos? Ar visgi ji rinktųsi specializuotas svetaines, skirtas savęs pažinimui ir sveikatai? Galiausiai, gal jūsų tikslinei auditorijai labiau tiktų vaizdinis ar tekstinis ir vaizdinis turinys, o ne du lapai sauso teksto?
Svarbu: jei atsakysite sau, kad tinkamos platformos šiuo metu nėra, siūlau čia matyti ne problemą, o galimybę.

4. Paklauskite „Google“

Internautai žino, kad „Google“ galima rasti visus atsakymus – ir kaip išvirti kietą kiaušinį, ir kaip išspręsti rimtą santykių problemą. Čia jie ieško visko ir, džiugi žinia, šias paieškas (žinoma, anonimiškas) galima matyti. Kuriamam turiniui parinkę tinkamas temas (ir raktažodžius) galite atliepti vartotojų skaudulius ir pelnyti paieškos robotukų simpatijas.
Žinoma, pirmiausia reikia žinoti, kokios problemos lydi jūsų tikslinės auditorijos kasdienybę, o jau tada ieškoti, kaip ji… ieško atsakymų. Šį patarimą irgi užbaigsiu pavyzdžiu: tikėtina, kad visur skubanti ir dalyvaujanti mergina susimąstys ir vieną vakarą paguglins, pradėdama rašyti „kaip žinoti, ko <…>“. Šią hipotezę galima patikrinti „Google“ incognito režimu. Ėmę rašyti minėtą frazę gausite tokius pasiūlymus:

Štai ir aiškus kelrodis, kokią temą jums vystyti ir kokį raktažodį naudoti. Žinoma, ties vienu neapsistokite – paieškokite panašių užklausų, kurias galėsite integruoti į tekstą, taip didindami jo šansus „Google“ paieškoje šoktelėti į viršų (tinkamas įrankis tam – https://keywordtool.io/). Tiesa, pagrindinis raktažodis, kurį naudosite pavadinime, antraštėse ir kt., turi būti vienas. Ir dar viena tiesa – raktažodžius naudokite skoningai, nepergrūskite jais teksto – tokio turinio niekas nenorės skaityti ir tai, patikėkite, fiksuos „Google“, jūsų turinį nukeldama kažkur į dešimtą nežinios puslapį.
Ir pabaigai – visada norėkite padėti skaitytojams, tik tada šie keturi patarimai kuriant turinį padės ir jums.

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.