Kaip tampama socialinių tinklų žvaigždėmis?

Monika Šalčiūtė, Andrius Užkalnis, Oleg Šurajev, Vaidotas Grincevčius – Whydotas, Mantvydas Leknickas…

Visus juos sieja bendras vardiklis – jie tapo populiarūs tuomet, kai atsirado socialiniuose tinkluose. Taip taip, Užkalnis buvo BBC redaktorius, The Baltic Independent žurnalistas ir t.t., bet ar tada apie jį buvote ką nors girdėję? Galite turėti savo nuomonę apie Šalčiūtės selfius, bet tikriausiai sutiksite su tuo, kad ji, turinti jau beveik 114 tūkst. sekėjų (tai yra gerokai daugiau nei šeštadieninio „Lietuvos ryto“ tiražas), daro kažką tokio, kas žmones skatina tuos selfius like‘inti ir komentuoti. Neanalizuosiu to, kokio amžiaus, išsilavinimo ar materialinės padėties yra tie sekėjai, nes tikrai yra tokių prekės ženklų, kurių tikslinę auditoriją sudaro būtent šie žmonės (tai jau įrodė „Labas“ iššūkis).

 O ko reikia norint tapti socialinių tinklų sensacija? Remdamasi keletu jau minėtų socialinių tinklų žvaigždžių, išskirčiau ir skirtingas jų populiarumo priežastis.

  • Nuotraukos. Šalčiūtės metodas. Atrodytų, kad didelių pastangų ir nereikėjo – seksualūs selfiai, viena kita mintis apie gyvenimo prasmę, tada dar šiek tiek provokuojančių nuotraukų ir… tai visos priežastys, kurias galima sugalvoti mąstant apie tai, kaip ši šokėja tapo Facebooko žvaigžde. Įdomu tai, kad tai jai pavyko pakankamai natūraliai, nes, kaip viename straipsnyje gerai pastebėjo Arnoldas Lukošius, „reikėtų gerokai mane pakankinti, kad patikėčiau, jog ji išmano technologijas, rinkodaros ar produkto vadybos internete paslaptis“.
  • Humoras. Šurajevo metodas. Apie šį aktorių ir humoristą iki Facebooko turbūt taip pat nebuvote girdėję. Jis išgarsėjo suvaidinęs internetiniame seriale „Serialas“, tuomet prasidėjo stand-up comedy pasirodymai ir, žinoma, ėmė augti populiarumas Facebooke. Neabejotinai jo populiarumo paslaptis – humoras įvairiomis formomis – tiek video įrašais, nuotraukomis, tiek sąmojingais pamąstymais.
  • Originalus turinys. Mantvydo Leknicko metodas. Šis jaunuolis išgarsėjo pradėjęs rašyti „Facebooko poeziją“ – t.y. nesudėtingus, nerimuotus, laisvo stiliaus eilėraščius. Kažin, ar buvo galima tikėtis, kad eilėraščiai Facebooke gali sulaukti kelių tūkstančių like‘ų, bet šis Facebooko poetas įrodė – gali.
  • Ryškus charakteris. Užkalnio metodas. Aštrūs pasisakymai, nekritikuojama ir vienintelė teisinga – jo – nuomonė, arši kritika, įvairios provokacijos, neslepiama arogancija ir „trolinimas“ – visa tai Užkalnio Facebooko populiarumo priežastys.
  • Skandalas. Vaidotas Grincevičius – Whydotas.  Šis komikas išgarsėjo sukūręs kontraversišką dainą „Šėtone, prašau“. Prieštaringų vertinimų sulaukusi daina netgi buvo pašalinta iš Youtube, tačiau tai nesutrukdė Vaidotui sulaukti dar daugiau sekėjų, suprantančių savitą humorą.

Jei nesiekiate išgarsėti, ši informacija jums gali būti visiškai bevertė, bet šįkart smegenis judiname apie tai, ko iš šių socialinių tinklų sensacijų gali pasimokyti įmonės ar prekių ženklai. Taip, žinome, kad ne sekėjų skaičius yra pagrindinis rodiklis, parodantis profilio sėkmę, tačiau, kaip kartą sakė vienas klientas – vis tiek maloniau, kai tavo prekės ženklą mėgsta 20 tūkstančių, ne 200, kad ir labai įsitraukusių žmonių.
Taigi keli patarimai iš Lietuvos socialinių tinklų padangės žvaigždžių:

  • Kalbėkite vaizdais. Net jeigu nesate Šalčiūtė. Didžioji dalis žmonių save priskiria prie „mąstančių vaizdais“. Žmonės vis rečiau skaito informaciją ir vis dažniau peržiūri nuotraukas ar video įrašus, nes tai reikalauja daug mažiau laiko negu reikėtų skirti gilinantis į tekstą. Tokių socialinių tinklų kaip Pinterest, Instagram ar Tumblr populiarėjimas tik darkart įrodo, kokie galingi yra vaizdai. Orientuokitės į patrauklius, prie prekės ženklo tinkančius vizualus, kurie skatintų paspausti like.
  • Pasitelkite humoro jausmą ir nebijokite pasišaipyti iš savęs. Nors socialiniai tinklai jau ima virsti žiniasklaidos priemonėmis, visgi nemažą dalį juose publikuojamo turinio sudaro pramoginio pobūdžio informacija. Humoras padeda prisiminti prekės ženklą, skatina diskusijas, didina įsitraukimą. Be to, žmonės mėgsta autoironiją, tad nebijokite lengvai pasijuokti ir iš savo prekės ženklo. Tai sumažins atotrūkį tarp jo vartotojų ir prekės ženklo, kuris dažniausiai pateikiamas kaip tobulas, nekritikuojamas kūrinys.
  • Kurkite originalų turinį. Toks turinys turi daugiau galimybių pasklisti internete, tapti virusiniu, paskatinti diskusijas ir vartotojų įsitraukimą. Juk daug labiau tikėtina, kad sutikę draugą papasakosite jam tai, ką naujo sužinojote, o ne tai, ką jau aprašė visi naujienų portalai.
  • Turėkite savo nuomonę. Jei jūsų prekės ženklas neturi charakterio, jis nebus įdomus. Įvertinkite savo prekės ženklo vertybes, komunikacijos toną ir nusistatykite gaires, kuriomis vadovausitės bendraudami socialiniuose tinkluose. Žinoma, nereikia perspausti, tačiau ryškus ir aiškiai komunikuojamas prekės ženklo charakteris visada sulauks daugiau dėmesio negu blankus.
  • Kurkite skandalus. Galvokite apie tai, kas gali sukelti prieštaringų nuomonių, paskatinti diskusijas ne tik socialinėje erdvėje, bet ir žiniasklaidoje.

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.