Iki Kalėdų likus kiek daugiau nei 2 savaitėms, nori ar nenori, esi priverstas įšokti į didžiųjų žiemos švenčių maratoną.
Į šį sūkurį daug anksčiau yra įtraukiamos verslo įmonės, kurias lapkričio–gruodžio mėnesiais užplūsta kelios dešimtys ar net šimtai paramos prašymų. Vieniems tai tampa tikru galvos skausmu, kiti –atvirkščiai, kruopščiai atsirinkę, kam skirti ne tik savo pinigus, bet ir dėmesį, sugeba sutelkti ir darbuotojus, ir savo klientus.
Mes taip pat dirbdami integruotos komunikacijos agentūroje prisiliečiame prie šio proceso. Neretai klientai prašo patarti, kaip tokioje situacijoje elgtis, kokiais kriterijais vadovaujantis atsirinkti paramos gavėjus, galiausiai, kaip visą tai būtų galima išnaudoti tiek vidinei, tiek išorinei komunikacijai. Pasitaiko atvejų, kai vienkartinė parama išauga į ilgą ir prasmingą draugystę, kurią vertina abi pusės.
Kaip atsirinkti, ką remti? Į šį klausimą lengviausia atsakyti dar kartą peržiūrėjus savo įmonės vertybes, misiją ir viziją. Klausiate, kodėl? Argi nėra svarbiausia tiesiog kažkam padėti? Iš vienos pusės, atsakymas būtų „taip“, bet juk daug efektyviau padėti tiems, kuriems jūsų parama vertybine prasme bus daug artimesnė. Pavyzdžiui, jeigu viena iš jūsų misijų yra susijusi su sveika gyvensena, pagalvokite, kam jūsų pagalba suteiktų didžiausią motyvaciją. Gal tai būtų vaikų dienos centrus lankantys vaikai, kuriems sportas gali tapti impulsu pakeisti savo gyvenimą? Arba jeigu turite grožio saloną, galite pradžiuginti vienišas mamas, kurioms galimybė lankytis tokiose vietose būna sunkiai pasiekiama. Bet kuriuo atveju, stenkitės padėti tiems, kurių istorijos jaudina jus pačius ir verčia susitapatinti su jų herojais.
Kaip šioje situacijoje laimėti žiniasklaidos dėmesio? Apie tai prieš metus rašė kolegė Jolita, bet pagrindinės žaidimo taisyklės nepasikeitė. Leiskite, kad už jus istoriją pasakotų jos herojai, t. y. žmonės, kuriems jūs nusprendėte padėti. Kita svarbi taisyklė – pirmame plane pateikite istoriją, o tik tada kalbėkite apie tai, kaip jūsų įmonė prisidėjo.
Labai svarbu, kad į paramos procesą būtų įtraukiami darbuotojai. Tokia praktika veikia taip pat gerai, kaip komandos formavimo mokymai. Nuo pat pradžių kalbėkitės, kokias organizacijas ar asmenis, jų nuomone, įmonė turėtų remti, kaip patys norėtų ir galėtų prisidėti prie paramos. Įtraukite juos į šį procesą ir leiskite jaustis viso to dalimi. Suorganizuokite bendras įmonės darbuotojų kalėdinių kepinių ar dekoracijų dirbtuves, tuomet surenkite mugę, kur visa tai būtų parduodama, o surinkti pinigai paaukoti. Gaunate daug dovanų nuo partnerių, klientų ar tiekėjų? Per savo kalėdinį vakarėlį surenkite aukcioną, kuriame visos dovanos būtų parduotos, o surinkti pinigai taip pat skiriami labdarai. Tik nepamirškite, kad tiek darbuotojams, tiek organizacijai, kuriai nusprendėte padėti, bus daug vertingiau, jeigu su dovanomis atvyksite patys, o ne tiesiog jas atsiųsite.
Vis daugiau įmonių kalėdiniu laikotarpiu stengiasi ne tik apie savo gerus darbus papasakoti klientams ir partneriams, bet ir juos įtraukti tiesiogiai. Vienas geriausių pavyzdžių susijęs su kalėdinėmis dovanomis, kai įmonė vietoj tradicinių dovanų atsiunčia el. sveikinimą, kuriame kviečia partnerius nuspręsti, kaip pinigai jų dovanai turi būti paaukojami, ir išvardijamos organizacijos. Būtent tokiu būdu kiekvienas asmeniškai gali nuspręsti, kuriai organizacijai bus skirti pinigai. Kitas populiarus būdas – tiesiog atsiųsti kalėdinį sveikinimą, kuriame jau parašyta, kad jūsų dovanai skirti pinigai šiais metais padės sunkiomis ligomis sergantiems žmonėms ar pan.
Panašiu principu galite įtraukti ir savo klientus. Kvieskite juos įsigyti tam tikrų prekių ar paslaugų, o surinktus pinigus ar jų dalį skirkite labdarai. Žinoma, nepamirškite ir patys įdėti savo indėlio bei iš karto įvardinti, kokiai organizacijai skirsite šiuos pinigus. Per visą laikotarpį intensyviai komunikuokite savo soc. tinkluose, kiek jau pavyko surinkti pinigų, kaip ši pagalba padės. Vėliau žiniasklaidai ir savo soc. tinkluose būtinai iškomunikuokite pasiektą pergalę. Parodykite klientams, kad be jų indėlio nebūtų buvę įmanoma viso to pasiekti. Parodykite, kaip buvo „prieš“ ir yra „dabar“. Kampanijai pastiprinti įtraukite socialinių tinklų įžymybes (angl. influencer), prekės ženklo ambasadorius, kurie jūsų žinutę apie kampaniją tik dar labiau sustiprintų ir padėtų jums pasiekti dar didesnę auditoriją.
Nors parama reikalinga ne vienai organizacijai, norėdami ją skirti tikslingai ir naudingai, kuo anksčiau pasirenkite rėmimo strategiją. Rinkdamiesi paramos organizacijas, dar kartą atkreipkite dėmesį į savo įmonės vertybes, pagal tai atsirinkite sritis ar organizacijas, kurioms norite skirti paramą, nuspręskite, kokį paramos būdą pasirinksite (pinigai ar daiktai), kaip įtrauksite darbuotojus, ar skatinsite prisidėti klientus ir partnerius. Kalėdų periodas – vienas užimčiausių per visus metus. Juk nenorite verstis per galvą dirbdami savo tiesioginį darbą ir dar galvodami, kas šiais metais atsakingas už gerus darbus?
Nepamirškite, kad gerus darbus reikia daryti ne tik per didžiąsias metų šventes. Gausite daug daugiau karmos taškų, jeigu padėsite tiems, kam labiausiai to reikia, nepriklausomai nuo didžiųjų metų švenčių. Galvokite, prie kokių socialinių iniciatyvų galite prisidėti, stenkitės kurti ilgalaikius santykius su paramos organizacijomis. Vienas didžiausių laimėjimų – prisidėti sprendžiant jūsų verslo aplinkai jautrias socialines problemas. Būtent tokiu būdu parodysite savo darbuotojams ir klientams, kad esate socialiai atsakinga įmonė ne tik išoriškai, bet ir iš tikrųjų.