Parengti gerą vidinį laikraštį užtrunka apie dvi savaites: patvirtinti žinių tinklelį, susitarti dėl interviu, parengti tekstus, juos suderinti su klientu, sumaketuoti viską į gražaus dizaino šabloną bei galiausiai – pasiimti leidinius iš spaustuvės.
Prie vieno, apie 10 puslapių, leidinio prisideda mažiausiai 8 rankos ir 8 akys, o leidinys atsidūręs prie administratoriaus stalo ar padėtas kampe virtuvėlėje taip ir lieka ten tūnoti. Na, kartais laukdami kavos iš aparato, žmonės praverčia ar akimis permeta naujienlaiškį, bet tik tiek. Šitiek darbo – o jūsų leidinys ir lieka neperskaitytas. Kodėl?
Kiekviena kompanija siekia, jog darbuotojai didžiuotųsi įmone, kurioje dirba, nori, jog jie taptų jos ambasadoriais ir gerąsias žinias pasakotų į kairę ir į dešinę. „Šie metai mums sėkmingiausi“, „Esame geidžiami darbdaviai“ ir panašios antraštės darbuotojus ima vesti iš proto, ypač jei kompanijoje ne viskas rožėmis klota, kaip straipsniuose teigiama. Jei rašote apie savo įmonę tik gerai ir labai gerai, žmonės ima galvoti, kad juos apgaudinėjate, nes organizacijos klimatą lakmuso popierėliu darbuotojai matuoja kasdien. Nėra namų be dūmų, taip ir nėra organizacijos be skaudulių. Tekstai turi provokuoti žmones, kelti klausimus ir diskusijas. Dialogo atsiradimas organizacijoje, naujienlaiškio temų aptarimas tarp kolegų – skatina veiksmą, pokytį organizacijoje, pastiprina arba susilpnina norimą elgseną. Savęs pagyrimas ir paglostymas yra malonus, tačiau jis negali būti besitęsiantis 10 puslapių, 4 kartus per metus.
Tyrimai rodo, jog darbuotojai tikisi strateginę kompanijos informaciją sužinoti iš aukščiausių vadovų. Taip pat absoliuti dauguma darbuotojų, dirbančių įvairaus pobūdžio kompanijose, kuriose INK Agency vykdė vidinės komunikacijos auditą, teigė, kad nori gauti daugiau informacijos apie kompanijos tikslus, strategiją, pasiektus rezultatus. Tai padeda darbuotojams matyti platesnį organizacijos vaizdą, suprasti, kaip jos ar jo konkretūs darbai prisideda prie bendros sėkmės.
Atsivertus naujienlaiškius, daugiausiai dėmesio paprastai skiriama vadovams: viršelyje matysite generalinį direktorių/- ę, pravertus keletą puslapių – padalinių vadovus. Klausimas kyla – o kur yra žmonės, kuriuos darbuotojai mato aplink, ką veikia jų kolegos iš gretimo skyriaus, kuo šie žmonės gyvena, kuo rūpinasi ir kuo džiaugiasi darbo dienai prasidėjus.
Viename naujienlaiškyje parašyta – „Šiuos metus skirsime tobulėjimui: stiprinsime korporatyvines vertybes savyje, naują valdybą ir vadovų kompetenciją“. Keliomis pastraipomis žemiau – „Klausk savęs, kaip aš siekiu rezultato? Ar tai efektyviausias būdas veikti? Kokią vertę aš kuriu įmonei ir klientui“. Tokią informaciją paskaitęs darbuotojas susimąsto – vadovams bus mokymai, o man tik „parkės“ ar aš gerai dirbu, ar pakankamai padarau. Dovanokite darbuotojams šviesų rytojų, gerą žodį, padėkas ir pripažinimą.
Didžiausio tiražo žurnalas Lietuvoje „Žmonės“ pasižymi gausiomis vizualizacijomis, jį įsigyjantiems patinka vartyti žurnalą, nes ten randa veidus, kurie jiems atpažįstami iš televizijos ekranų ar lankomų renginių. Tokį patį principą galite taikyti ir savo vidiniam laikraščiui – rodykite žmones jų darbo vietose, turėkite nuotraukų iš renginių, kuriuose jie dalyvauja. Tarkitės su bendradarbiais, jog jie nepamirštų pasidaryti asmenukės valgydami pietus parke ar spausdami ranką klientui, kad įamžintų savo emocijas pasirašydami naujas sutartis ar kolegų plojimus po rezultatų pristatymo. Ta pati vadovo nuotrauka, kurią naudojate internetiniame puslapyje ir dešimtame naujienlaiškyje visiems matyta, tad žmonės mąsto – neskaitysiu, nes nieko naujo.
Net jei laikraštis vidinis, neapsiribokite tik vidine informacija. Dažnai informacija atsikartoja: matyt tai, ką pristatysite naujienlaiškyje, kai kurie žmonės bus girdėję susitikimuose, kiti – rūkykloje po susitikimo. Plėskite darbuotojų žinias apie rinkos naujoves, apie kitus sėkmingus pavyzdžius įgyvendintus plačiame pasaulyje, galiausiai – dalinkitės įkvėpimais ar streso mažinimo patarimais, kas jūsų darbuotojams aktualu.
Žmonės neskaito naujienlaiškių, nes jis yra jūsų, o ne jų.