Mūsų organizacijos vertybės yra.. Tuoj atsidarysiu svetainę, nes pamiršau

Korporatyviniai žmonės, prisipažinkim: organizacijos vertybės kartais erzina.

Išgirstame iškilmingai pradėtą sakinį „Mūsų organizacijos vertybės yra…“ ir užverčiame akis, o mintyse sakinį užbaigiame „Tai turbūt Žmonės ir Tvarumas?“ Su visa pagarba organizacijos vertybėms – kartais tiesiog pamirštame, kam jos skirtos.
Vos išsigryninę vertybes, jas minime kiekvienoje viešoje kalboje, rašome ant įmonės puodelių, siuvinėjame ant darbo knygų, pridedame prie el. laiško parašo ar taip stipriai vertiname, kad net klijuojame ant sienos biuro virtuvėje. Net jei beveik analogiškas vertybes rašo, siuvinėja ir klijuoja gretimame biure dirbantys kitos įmonės darbuotojai.
Argi korporatyvinės vertybės – iš esmės prastas sumanymas? Ne, jokiu būdu. Kai vertybių nėra arba kolega negali jų prisiminti slapta neužsukęs į darbovietės interneto svetainę – situacija taip pat liūdnoka. Tad galbūt dažnai nežinome, kam jos ir kur jų vieta? Bingo.

Kodėl vertybės įmonei apskritai turėtų rūpėti?

Grįžkime keletą žingsnių atgal. Kam organizacijai apskritai reikalingos vertybės? Juk, rodos, kiekvienas darbuotojas turi savo individualų požiūrį į tai, kas gyvenime ir darbe svarbiausia. Taip, tiesa, bet individualų požiūrį ir palikime individualiai veiklai. Organizacijoje verda tiek požiūrių, kad norint išlaikyti nors kruopelę bendrumo skirtinguose jos procesuose tenka susibendravertybinti.
Vertybės tampa organizacijos filosofija, kuria grindžiamas bendravimas su klientais ir tarpusavyje, o kartais – ir svarbių sprendimų priėmimas. Tada, kai nežinai, kurį kelią rinktis, pasižiūri į ant darbo knygos išsiuvinėtą žodį „Atvirumas“ ir nusprendi – taigi pasakysiu viską, ką šiuo metu galvoju.
Visgi bendravimas ir sprendimų priėmimas bet kuriuo atveju bus grįstas pagarba, racionalumu, profesionalumu ir orientacija į gerą rezultatą, tad unikalios vertybės čia ne visada atliks pagrindinį vaidmenį. Tačiau yra kita vertybių medalio pusė, atsukta į vidinę komunikaciją, tokią svarbią patiems darbuotojams.
Vertybės, kurios kartais tiesiog guli tolimame kompiuterio aplanke pavadinimu „Brandbooko reikalai“, iš tikrųjų gali turėti labai teigiamą poveikį bendram komandos jausmui ir atmosferai darbe:
1. Jos stiprina komandos pasididžiavimo darbdaviu jausmą: kai žinau, kokias tiesas gina mano organizacija ir, svarbiausia, su jomis esu tapatinamas asmeniškai.
2. Jos skatina lojalumą ir stiprina motyvaciją: kai žinau, kad darbdavio esu vertinamas ne tik dėl profesinių žinių, bet ir dėl asmeninių savybių.
3. Vertybės netgi užtikrina stabilumo ir saugumo jausmą: kai žinau, kokiais principais darbe vadovausimės ir kokie išliksime nutikus bet kokiai situacijai.
Galiausiai, jei savo vertybėmis tiki ir nuoširdžiai vadovaujasi darbuotojai, vertybių viešinimas, kartojimas ir siuvinėjimas įgauna prasmę! Tada jas pastebi ir įsimena visuomenė, kurioje – potencialūs partneriai, klientai ir būsimi komandos nariai. Aiškus ir patrauklus organizacijos įvaizdis tampa nemenku konkurenciniu pranašumu.
Tik stabdykim arklius – iki visuotinio pastebėjimo reikia, kad jas nuoširdžiai pajustų tikrieji vertybių ambasadoriai (a.k.a. darbuotojai). „Na, triskart pasakiau, šen bei ten užrašiau, bet nei atsimena, nei vadovaujasi“, – sako vadovas. Mielas vadove, dėl vertybių teks labiau pasistengti.
Tad kaip jas įgalinti, kad net komunikacijos vilkas, iš tolo užuodžiantis visas įvaizdžio kampanijas, žvelgtų į jūsų vertybes ir sakytų „Žinai, patikėjau“?
Rodyti pavyzdį. Kaip tėvai auklėja savo vaikus, kad šie juos kopijuotų, taip ir vadovai turėtų imtis gerų pavyzdžių demonstravimo. Kai darbuotojas mato, kad vertybės nėra tik užrašas, bet ir tikras vadovo įsitikinimas, jam jos taip pat ima teikti daugiau reikšmės.
Skatinti. Perteikus pavyzdį, kokiomis vertybėmis derėtų vadovautis, svarbu jų puoselėjimą ir paskatinti – apdovanoti ar kitaip pasveikinti uoliausią jų palaikytoją, vertybių laikymąsi įtraukti į darbuotojų profesinio tobulėjimo tikslus.
Įpinti. Kur pasisuki, ten vertybės. Ne, ne ant sienų, bet įvairiausiuose organizacijos veikimo procesuose: renkantis naujus darbuotojus, vedant vidinius susitikimus, pristatant būsimo ketvirčio tikslus ar bendraujant su klientais. Darbuotojai turi įsitikinti, kad vertybės nėra tik oficialiai patvirtintas, į stalčių padėtas raštas, jos turi išties tvyroti biuro ore.
Kantriai laukti. Elgesio principai neprigyja per dieną, tačiau plinta it virusas 2020 m. pavasarį. Teks daug kartų parodyti, paskatinti ir nuolat priminti, tačiau jei tarp darbuotojų atsiras užsidegusių vertybėmis, jų elgesys galiausiai įkvėps ir kitus. O geriausias viso sunkaus darbo įrodymas – atmosfera komandoje, kuri nesikeičia net išeinant senbuviams ir prisijungiant naujiems darbuotojams.
Kai organizacija susikuria tokį vertybinį pagrindą, belieka tik pasveikinti. Nes jos kišenėje – motyvuota ir vieninga komanda ir marios turinio formuojant puikaus darbdavio įvaizdį.

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.

    Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. „cookies“). Paspaudę mygtuką „sutinku“, patvirtinsite savo sutikimą.