Nauji metai – naujas tu: keturi įpročiai, kurie padės sėkmingiau dirbti

Nors naujų metų (ir naujo dešimtmečio!) traukinys jau pajudėjo iš savo stoties, galvoti apie tai, kaip 2020-aisiais pasiekti daugiau – tikrai nevėlu.

Aprimus pirmajai darbų lavinai, kurią su savimi visuomet atsineša sausio pradžia, ateina pats tinkamiausias metas atsigręžti į save ir pagalvoti, kokie įpročiai gali padėti naujais metais dirbti produktyviau ir sėkmingiau.
Žemiau – mano rekomendacijos, leisiančios ne tik išlaikyti šaltą protą turint begalę darbų, bet ir padėsiančios augti – kaip darbuotojui ir kaip asmenybei.

1. Viską užsirašinėkite

Dirbant agentūroje (tikiu, kad ne tik) kiekvieną dieną reikia prisiminti šimtus dalykų. Jei visų jų neužsirašyčiau, švaistyčiau begalę laiko ir energijos vien tam, kad nepamirščiau ko nors itin svarbaus – nuo užduočių, kurias reikia padaryti šiandien, iki kitą savaitę suplanuotų susitikimų.
Ir nors gali atrodyti, kad vietos galvoje yra daugiau nei dalykų, kuriuos būtina prisiminti, tyrimai rodo, kad vienu metu žmogaus smegenys gali atsiminti vos tris ar keturis dalykus. Todėl jei darbų sūkuryje į galvą šovė puiki tema straipsniui ar prisiminėte svarbią užduotį – užsirašykite ją. Tai ne tik padės geriau susikoncentruoti į atliekamus darbus, bet neleis užmiršti jokių svarbių reikalų.
Kaip išsiugdyti įprotį:

  • Visuomet šalia turėkite užrašinę, skirtą įvairiausioms mintims. Jei nemėgstate rašyti ranka, galite naudoti tokias programėles kaip Evernote ar OneNote.
  • Naudokite darbų planuoklę būsimiems ir jau padarytiems darbams sekti. Gavę naują užduotį, nedelsdami pasižymėkite ją.

2. Palaikykite tvarką elektroniniame pašte

Kaip nepasimesti tarp laiškų, jei per dieną jų ateina bent pora šimtų? Susikurkite jums patogią sistemą ir jos laikykitės. Tam, kad nereikėtų valandą ieškoti TO vienintelio laiško su visa svarbiausia informacija, visus aktualius pokalbius pasižymiu kaip užduotis. Atsakiusi į laiškus juos archyvuoju pagal temas, o nesvarbius iš karto trinu. Taip pašto dėžutės gautųjų skiltyje matau tik tuos pokalbius, kuriems dar reikės mano dėmesio.
Kaip išsiugdyti įprotį:

  • Archyvuokite arba ištrinkite laiškus, vos tik į juos atsakote. Dienos pabaigoje peržiūrėkite gautųjų laiškų skiltį – reikalaujančius jūsų dėmesio pasižymėkite kaip užduotis, likusius pašalinkite.
  • Kiekvieną mėnesį peržiūrėkite prenumeruojamus naujienlaiškius ir atsisakykite neskaitomų.

3. Daugiau skaitykite

Skaitymas – puikus įprotis, leidžiantis ne tik susipažinti su naujausiomis industrijos tendencijomis, bet ir paskatinti kūrybiškumą bei ugdyti analitinius gebėjimus. Negana to, skaitymas padeda kovoti su stresu, sumažindamas širdies ritmą ir palengvindamas raumenų įtampą.
Billas Gatesas per metus perskaito apie 50 knygų, o 88 proc. finansiškai sėkmingų žmonių skaito bent po 30 minučių per dieną. Kodėl? Nes jie žino, kad su kiekviena problema, su kuria tenka ar teks susidurti, anksčiau jau susidūrė kažkas kitas. Kažkas rado sprendimą ir jį užrašė – tereikia vėl jį atrasti.
Kaip išsiugdyti įprotį:

  • Sudarykite knygų, kurias norėtumėte perskaityti, sąrašą. Jei matysite, kad jūsų laukia daugybė įdomių skaitinių, turėsite daugiau motyvacijos jų imtis.
  • Suplanuokite, kada skaitysite (pavyzdžiui, prieš miegą). Ryte padėkite knygą ant lovos arba nustatykite priminimą, kuris praneš, kada laikas ją atsiversti.

4. Kelkite sau iššūkius

Nuolatos ieškokite būdų, kurie padėtų jums augti: skatinkite save išeiti iš komforto zonos ir priimti naujus iššūkius. Tai ne tik padeda įgyti naujų gebėjimų ar prisiimti daugiau atsakomybės, bet ir gali lemti paaukštinimą. Be to, gebėjimas rizikuoti laikomas vienu svarbiausių lyderystės bruožų!
Savo kompetencijas galite ugdyti ir laisvalaikiu – tą padaryti padės profesinės literatūros skaitymas bei įvairūs mokymai. Jų galite rasti ir nemokamų – puikius interaktyvius kursus įvairiomis temomis siūlo Coursera ir edX nuotolinio mokymosi platformos.
Kaip išsiugdyti įprotį:

  • Kiekvienos dienos, savaitės ar mėnesio pabaigoje įsivardinkite dalykus, kuriuos norėtumėte pakeisti (arba pradėti daryti geriau), ir sudarykite tobulinimosi planą.
  • Apsvarstykite, kokie dalykai yra už jūsų komforto zonos, bet galėtų padėti jūsų karjerai. Išsikelkite iššūkį padaryti bent po vieną tokį dalyką per mėnesį.

Kaip visko nemesti dar vasarį?

Imtis naujų įpročių – paprasta. Daug sudėtingiau visko nemesti vos susidūrus su pirmaisiais sunkumais. Tyrimai rodo, kad naujam įpročiui susiformuoti reikia vidutiniškai 66 dienų – per tiek laiko atliekamas veiksmas tampa automatiniu ir jį darome nebesusimąstydami. Tiesa, kiek laiko naujam įpročiui suformuoti prireiks iš tiesų, priklauso nuo kelių faktorių: paties įpročio, žmogaus asmenybės ir aplinkybių, o laiko diapazonas – labai platus: nuo 18 iki 254 dienų.
Tad jei po poros savaičių nesijaučiate tapęs nauju žmogumi, neverta nusiminti ir mesti to, ką pradėjote. Įpročių formavimas – ilgas, daug kantrybės ir pastangų reikalaujantis procesas, bet svarbiausia neišsigąsti padarytų klaidų ir drąsiai žengti pirmyn. Sėkmės!

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.

    Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. „cookies“). Paspaudę mygtuką „sutinku“, patvirtinsite savo sutikimą.