Komunikacijos specialistai sutiks, kad dirbant šioje srityje kiekviena diena kupina iššūkių.
Pradėjęs darbo dieną niekada nežinai, kuo ji baigsis – kliento pergale, o gal krize, kurią turėsi nedelsdamas spręsti. Darbas viešųjų ryšių agentūroje dinamiškas ir niekada neleidžia užsisėdėti savo komforto zonoje. Nuolatos turi domėtis savo klientu, jo konkurentais, būti įvykių sūkuryje ir sekti naujienas. Būtent pastarosios yra kasdienio darbo „variklis“. Juk be jų – kaip be rankų: nekalbėsi tu, kalbės tavo konkurentai. Ir nors esame atakuojami milžiniško naujienų srauto, be jų negalime ištverti nė dienos.
Vis dėlto, nors ir ne dažnai, bet pasitaiko atvejų, kuomet kliento gyvenime ir veikloje neįvyksta nieko naujo, nėra naujienų ar pranešimų, kurie rinkai būtų įdomūs. Ką tokiu atveju turėtų daryti komunikacijos specialistas, kokias idėjas siūlyti klientui? Ką daryti, jeigu pirmosios idėjos ateina lengvai ir greitai, tačiau jas įgyvendinus po kelių mėnesių vėl nieko naujo? Siūlome išbandyti šiuos paprastus metodus, kuriuos dažnai pamirštame:
- Pasitarkite su kolegomis, juk dažnai jie gali pasiūlyti temų ar idėjų, apie kurią pats net nebuvai pagalvojęs, nes esi per daug įsigilinęs į kasdienius darbus. Nuolatos komunikuojant tos pačios rinkos naujienas, pritrūksta naujo požiūrio, kitokio žvilgsnio. Štai kolegos, apie tavo klientą žinantys mažiau, jį mato kitaip, per savo potyrius, todėl gali pasidalyti įžvalgomis, kurios padės rasti naujų ir aktualių temų.
- Nebijokite nerealių, kartais, atrodytų, neįgyvendinamų idėjų. Blogų ir kvailų idėjų nebūna, tik reikia jas pritaikyti konkrečiam atvejui. Niekada neskubėkite idėjos nurašyti kaip netinkamos, turėkite joms skirtą vietą, pvz., kaupkite jas užrašų knygutėje arba kompiuteryje. Visuomet galėsite jas peržvelgti ir gal, vieną kartą netikusios, kitą kartą atrodys visiškai genialios, kūrybiškos ir būtent tokios, kokių reikia klientui. Visas idėjas galima pritaikyti, todėl netikusios vienam projektui, bet patobulintos, dar labiau išgrynintos, gali tapti itin sėkmingu kito projekto pamatu.
- Domėkitės rinkos naujienomis ir tendencijomis. Norėdami įsitikinti, kad jūsų naujienos vertingos, įvertinkite, kas šiuo metu įdomu jūsų auditorijai, apie ką ji diskutuoja, kokios aktualijos jai svarbios ir kokių naujienų trūksta. Peržiūrėkite situaciją rinkoje, kokios temos populiariausios, kaip jūsų klientas į jas gali reaguoti, pateikdamas savo požiūrį bei pasirodydamas šios srities ekspertu.
- Dar kartą prisiminkite, apie ką jau kalbėjote. Jeigu su klientu dirbate ilgą laiką, peržiūrėkite komunikacijos planus, publikuotus pranešimus ar straipsnius. Galite rasti naujienų, kurios šiandien yra tokios pat svarbios, tačiau jas reikia pateikti naujai. Kitu atveju, matant, apie ką jau buvo kalbėta, visuomet gali kilti minčių naujoms temos, kurių tuo metu net neapgalvojote.
- Visuomet domėkitės, klauskite, dalyvaukite savo kliento gyvenime. Kas naujo įmonėje, kuo ji gyvena, kokių naujienų turi – visa tai sužinosite tik nuolatos rodydami dėmesį ir iniciatyvą. Nors komunikacijos agentūros žmonės ir dirba atskirai, tačiau turi stengtis kuo labiau būti ir jaustis kliento komandos dalimi. Tam dažnai tik susitikimų nepakanka, reikia savo kailiu pajausti, kuo gyvena klientas ir jo atstovaujamas prekės ženklas. Galbūt padėtų vieną dieną praleisti kliento įmonėje?
Galvojant naujienas ar sprendžiant kitus komunikacijos galvosūkius kartais užklumpa tikras badas, kai atrodo, jog nesidėlioja ne tik žodžiai, bet ir mintys. Savo komandoje turime išbandytą ir veikiantį metodą, kurį rekomenduojame pabandyti ir kitiems. Jums reikės: muzikos, šiek tiek laisvos vietos biure ir mokėti keletą skirtingų tempimo ar kitų mankštos pratimų. Kvieskite kolegas į mankštelę, parodykite po vieną pratimą, darykite juos kartu, ir nepamirškite paploti sau bei kolegai, o tada su naujomis jėgomis grįžkite prie darbų. Pažadame, kad popietinio snaudulio – kaip nebūta!