Parduok man savo kultūrą

Pirmadienio ryte gerdami kavą dalijamės praėjusios savaitės patirtimis, trečiadienio popietę mokomės iš įvairiausių sričių ekspertų, žengdami karjeros laiptais namo grįžtame nešini šliaužtinukais, o švęsdami laimėjimus sukame pergalių ratą – tai tik dalis paprastos, individualios ir gyvos INK kultūros.

Dalis kažko didesnio, dėl ko kasdien norime nueiti vienu žingsneliu toliau nei vakar. Kai unikaliai veiki įmonės viduje, unikalų identitetą gali kurti ir išorėje.

Kiek kainuoja vertybės?

Seniai užmarštyje liko dienos, kai kompanijos galėjo išsiskirti vien dėl savo prekės ženklo vardo. Šiandien įmonės planai ar pažadai tampa vis mažiau svarbūs, dabar kiekviena jų vertinama pagal savo veiksmus ir rodomus rezultatus.
Autorius ir rinkodaros konsultantas Simonas Sinekis trumpame sakinyje „Žmonės neperka to, ką darai, jie perka kodėl tai darai“ sutalpino visą įmonės kultūros prasmę. Tiesa paprasta – klientas iš daugybės kitų pasirinks tavo organizacijos siūlomas paslaugas, jei įmonės kultūra atitiks jo paties pažiūras, vertybes ir interesus.
Anot ekspertų, vis daugiau vartotojų nusprendžia nebesinaudoti nepasitikėjimą keliančių įmonių paslaugomis, kad ir kokia nepriekaištinga rinkodaros kampanija jie žibėtų. Kai net 60 proc. vartotojų sako norintys žinoti kompanijos vertybes prieš ją remdami, kompanijos kultūra ir tai, kaip elgiamasi su darbuotojais, tampa kertiniais verslo sėkmės faktoriais. Stipri kompanijos kultūra, orientuota į darbuotojus ir inovacijas, visada turės nepralenkiamą konkurencinį pranašumą.

Asmeninės kultūros paieškos

Kiekvienos kompanijos kultūra negali būti apibrėžiama vienodai, nes vienintelės teisingos kultūros formulė neegzistuoja. Ji kuriama ir pritaikoma pagal tai, kaip norite būti matomi tiek plačiosios visuomenės akyse, tiek pačioje įmonėje, ir kokiomis vertybėmis grindžiate savo veiklą.
Be to, įmonės kultūrą lemia ne tik asmeninės ar darbo aplinkoje esančių žmonių vertybės. Jai įtaką daro ir tai, kaip tos vertybės sąveikauja su iššūkiais, jūsų patirtis rinkoje, prisidedantis klientų, tiekėjų ir kitų suinteresuotų šalių spaudimas. Visų šių faktorių mišinys ir sudaro galutinę ir unikalią kompanijos kultūrą.
Siekdami sukurti ar suvokti savo kompanijos kultūrą, pradėkite nuo šių trijų elementų, padėsiančių išgryninti unikalius jūsų įmonės taškus, panaudoti įmonės kultūrą kaip vieną rinkodaros įrankių ir prisidėti prie kuriamo prekės ženklo:
Aiški žinutė. Įsitikinkite, kad jūsų kompanija turi aiškiai apibrėžtą žinutę, kurią kiekvienas darbuotojas ne tik puikiai supranta, bet ir dirba siekdamas ją stiprinti. Jei nesugebate įvardyti savo kompanijos kultūros vienu žodžiu ar bent trumpu sakiniu, reiškia, ji neegzistuoja.
Darbuotojų vaidmuo. Priminkite (arba suteikite!) darbuotojams vertę ir svarbą bendruomenei. Jei nežinote, kaip – pradėkite nuo dažnesnių padėkų, pagyrimų už gerai atliktą darbą ar paprasčiausio paskatinimo. Juk laimingi darbuotojai = laimingi klientai.
Matomos vertybės. Parodykite pasauliui, kuo galite didžiuotis! Laimingais darbuotojais, dideliais pasiekimais ar net ir mažiausiomis pergalėmis – bet kuo, kas prisideda prie jūsų įmonės tikslų ir stiprina jos ryšius su bendruomene. Šią galimybę puikiai išnaudoja socialinių tinklų valdymo platforma „Hootsuite“, kurių „Instagram“ paskyra dedikuota vidiniam kompanijos gyvenimui. Naudodami specialią grotažymę, įmonės darbuotojai ne tik leidžia aplinkiniams bent akies krašteliu pamatyti savo darbo rutiną, bet pripažįsta ir patys labiau įsitraukiantys į kasdienę veiklą.

Rampos šviesoje

Aiški ir unikali kompanijos kultūra — ne kitos įmonės kultūros kopija — leidžia organizacijoms pasiekti fenomenalių rezultatų.
Kavinių tinkle „Starbucks“ organizacinė kultūra yra vienas ryškiausių įmonės bruožų, apimančių visus verslo aspektus. Apibrėždami savo organizacijos kultūrą, „Starbucks“ vartoja tokius žodžius kaip „įsitraukimas“, „priklausymas“, „įvairovė“. Gražūs žodžiai nelieka tik pažadais – įmonė garsėja itin dosniomis piniginėmis premijomis ir priedais, specialiais emocijų valdymo, naujų įpročių diegimo ir savarankiškumo jausmo kūrimo mokymais.
„Skausminga“, „negailestinga“, „priekaištinga“ – ar patikėtumėte, kad kalbama apie milijoninį pelną skaičiuojančios „Amazon“ įmonės kultūrą? Pasirodo, darbas elektroninės komercijos gigantėje – ne tik įkvepianti ir atsakomybę skatinanti Jeffo Bezoso dviejų picų taisyklė (angl. Two Pizza Rule). Vis dėlto tai – puikus įrodymas, kad kiekvienos organizacijos kultūra yra unikali, ir „Amazon“ atveju ji neturi būti šilta ir pūkuota tam, kad būtų efektyvi.
Štai „Google“ savo inovatyvumą ir atvirumą naujovėms demonstruoja bene kiekviename žingsnyje, net ir kalbant apie darbo vietas. Kad pakurstytų darbuotojų kūrybiškumą ir skatintų sveikesnį gyvenimo būdą, įmonė leidžia patiems susikurti darbo vietą – net jei tradicinį stalą pakeistų bėgtakis.
Kiekviena šių kompanijų savo kultūrą sujungė su prekės ženklu, sukurdamos galingą konkurencinio pranašumo ir augimo variklį. Šių kompanijų vadovai supranta, kad stipri ir diferencijuota įmonės kultūra prisideda prie stipraus prekės ženklo – ir kad neeilinis prekės ženklas kuria neeilinę kultūrą.

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.