Nutirpus sniegui ateina pavasaris, o su juo – ir naujas turizmo sezonas.
Girdime, kaip medžiuose paukščiai suka lizdelius, o valdžios institucijose barškinamos klaviatūros breinstorminant naują žinutę apie Lietuvą. Buvome drąsi šalis, tikra „Lithuania – Real is beautiful“ su netikrais Lietuvos vaizdais, o tada prisikasėm ir iki taško „G“, iš kurio mūsų keliai per Marijos žemę jau nebežinomi. Ką pasauliui transliuosime šiemet?
Kodėl Lietuvos reklamą kuriame naudodami svetimų šalių vaizdus? Kodėl Lietuvos įvaizdžio formavimo kampanijos ne tik nesukuria geresnio šalies įvaizdžio, bet dar jį ir suprastina? Gal todėl, kad savo įvaizdžiu bandome pridengti esamas socialines problemas? Galvojama, kad gražus įvaizdis gali jas užmaskuoti?
2017 m. startavusi Lietuvos turizmo kampanija „Lithuania – Real is Beautiful“ reklamai naudojo iš fotobankų pirktus kitų šalių vaizdus, o jos sumanytojai teisinosi, kad tai tik emocijai sukurti. Kai ši istorija pasiekė tarptautinės žiniasklaidos BBC skaitytojus, kampanija, tikėtina, ne tik nepagerino šalies įvaizdžio, bet jam galimai ir pakenkė.
Esame ES valstybė narė, nuo 2004 m. po sąjungos šalis keliaujame laisvai. Kokį įvaizdį čia susikūrėme? Deja, kartais esame pagarsėję ne už geriausius darbus ir, deja, tai nuskamba garsiau nei pozityvios žinios. Taip ir savo gimtinės įvaizdį, norom nenorom, kartais sukuriame lyg tamsios girios, kurią geriau apvažiuoti.
Dar skausmingiau šalies įvaizdžiui kenkia Lietuvoje dėl socialinių problemų kylantys skandalai, garsiai ir ilgai skambantys vietinėje žiniasklaidoje ir neretai nuaidintys į kaimynines šalis, taip kurdami neigiamą valstybės įvaizdį. Mūsų kaimynų latvių ir estų populiariausiuose naujienų portaluose daugiau žinučių apie Lietuvą, deja, yra su neigiamu poskoniu – nes bėdų, rodos, apstu, o žinučių, kaip jas sprendžiame, pritrūkstame.
Naujas pavasaris, naujas turizmo sezonas – apsitvarkom! Prisispausdiname naujų skrajučių su išbreinstormintais šūkiais ir pirmyn. Su dar viena nauja kampanija, kurios įvaizdis turi stebuklingai sutvarkyti šalies vaizdą.
Kodėl prieš reklamuodamiesi nebandome išspręsti problemų? Ir apsimetam, kad jų nėra? Spręsdami Lietuvos socialines problemas ne tik pagerintume situaciją šalyje, bet ir sukurtume teigiamą įvaizdį. Galiausiai sukurtume ne tik stiprią žinutę, bet ir stiprią vertę. Dažnai skubėdami ir besiverždami pirmyn, bijodami atsilikti nuo ES ir kitų pasaulio valstybių, gal ir nubėgame į priekį, bet užnugary likusios problemos neišsisprendžia ir, nepriklausomai nuo tuometinės įvaizdžio kampanijos, anksčiau ar vėliau mus pasiveja. O reikėtų tik sustoti, gerai pagalvot ir iš tiesų jas išspręsti. Garsas apie tai nubėgtų greičiau už mus.
Duokime pasauliui ne tik reklamą, bet kur kas daugiau – socialiai atsakingą valstybę. Juk turime viską, ko reikia, kad tokia taptume: esame atvira tauta, kuri kaip jaučia, taip ir išrėžia 🙂 Mūsų didžiausias turtas – žmonės, augančios naujos kartos, norinčios pokyčių ir pasiryžusios nuversti kalnus, kad būtume pirmi ne tik tarp kaimynų, regione, žemyne, bet ir visame pasaulyje.
Sutikime šį pavasarį be naujos įvaizdžio suknelės, bet tikri, tokie, kokie esame. Nebijokime būti savimi, , nesigėdykime savo nesėkmių ar problemų – pasidalinkime, kaip jas sprendžiame (ir iš tiesų spręskime); parodykime, kokie buvome ir kur norime nueiti – gal taip atsigręžti įkvėpsime ir didesnius už save? Papasakokime tikrą, neišgalvotą savo pokyčių istoriją – Changes are beautiful 🙂