Tikslais paremtas interneto svetainių kūrimas. Nuo ko pradedame?

Šiais resursų optimizavimo laikais mažiausia, ką turite žinoti prieš pradėdami investuoti savo laiką ir lėšas į bet kokį projektą, – kam jis reikalingas ir pagal kokius kriterijus jį vertinsite.

Ne išimtis ir interneto svetainių kūryba – net nepradėkite, kol nesuformuluosite konkrečių, pamatuojamų ir apibrėžtų laike tikslų, kurių sieksite savo naująja svetaine.
Planavimo etape kartais susiduriama su dviem kraštutinumais – pernelyg abstrakčiu noru „turėti naują ir gražią svetainę“ arba susikoncentravimu į funkcionalumą, neatsižvelgiant į jo kuriamą vertę verslui ir rinkodarai. Nėra dvejų vienodų svetainių, bet pabandykime apžvelgti pagrindines joms keliamų tikslų kategorijas ir išgryninti, kaip šie tikslai galėtų būti matuojami.

Reprezentacija

Įmonės įvaizdžio ar prekių ženklo žinomumo pokytis įprastai matuojamas atlikus vartotojų nuomonių tyrimus. Tuo metu svetainės žinomumą gali apibrėžti unikalių vartotojų ir jų apsilankymų skaičių paskirstymas pagal kanalus. Taip pat vertėtų atkreipti dėmesį į sugrįžtančių vartotojų (angl. „returning visitors“) dalį – kuo jų daugiau, tuo jūsų svetainė žinomesnė.
Jeigu jums svarbu, kad kuo daugiau vartotojų ne tik sužinotų apie jūsų įmonę, bet ir susipažintų su jos siūlomų prekių savybėmis arba įsimintų jūsų teikiamas paslaugas, reikėtų išsikelti svetainės vartotojų srauto kokybės tikslus. Srauto kokybę nusako laikas, kurį vartotojai praleidžia interneto svetainėje arba konkrečiuose jos puslapiuose, ir per vieną apsilankymą peržiūrėtų puslapių arba atliktų interakcijų skaičiai. Gerai išpildytas duomenų (žinoma, nesuasmenintų) apie lankytojų naršymą svetainėje kaupimas ir jų panaudojimas taikliau nukreipiant reklamos kampanijas leis išvengti betikslio reklamos biudžeto taškymo.

Vartotojų įsitraukimas

Pirmas dalykas, padėsiantis „užlaikyti“ vartotojus svetainėje, be abejo, yra jiems aktualus, įtraukiantis turinys. Antras – galimybė nuveikti kažką daugiau. Leiskite lankytojams pavartyti virtualų katalogą, modifikuoti ir „pasimatuoti“ prekę, palyginti paslaugų planus, atsisiųsti jų kainoraštį. Užsiprenumeravęs jūsų naujienlaiškį vartotojas ne tik pateks į jūsų el. pašto adresų sąrašą, bet ir parodys savo įsitraukimą.
Įmonės, neturinčios tvirtai suformuoto svajonių darbdavio įvaizdžio, dažnai susiduria su darbuotojų pritraukimo problemomis. Investavus į išskirtinę ir kokybišką karjeros skiltį su paprasta kandidatavimo forma, tikėtina, sumažėtų su darbuotojų atranka susijusių problemų, o tai reiškia – ir kaštų. Didelis vartotojų įsitraukimas (angl. „engagement“), prenumeratorių ar kandidatų paraiškų skaičiai, katalogo atsisiuntimai ar bet kokia kitokia sąveikos su jūsų svetainės turiniu forma gali būti pagrindinis jos vertinimo kriterijus.

Klientų aptarnavimo kokybės gerinimas

Kitas ne mažiau svarbus ir bene dažniausiai svetainei keliamas tikslas – klientų aptarnavimo kokybės gerinimas, pasitelkiant jos funkcionalumą. Galimybė užsakyti prekes arba išsiųsti užklausą dėl paslaugų bet kuriuo paros metu patiks svetainės lankytojams-pelėdoms. Interneto svetainėje įdiegta tiesioginio pokalbio (angl. „live chat“) funkcija, visiškai arba iš dalies atliekama robotų, bus palankiai įvertinta vartotojų, kurie negali pakęsti skambučių (patikėkite, tokių yra labai daug), bei taupys klientų aptarnavimo specialistų darbo laiką. Ilgainiui aukštas klientų pasitenkinimo lygis, be abejo, atsilieps jūsų įmonės pardavimams (apie jų matavimą – kiek vėliau).
Būdų pagerinti klientų patirtį sąveikaujant su jūsų įmone per interneto svetainę yra apstu, ne mažiau yra ir galimybių išmatuoti jų pasitenkinimą – nuo nuomonių tyrimo iki apklausos pačiame portale.

Pardavimai

Pagal tai, kuriuose pirkimo proceso etapuose dalyvaus jūsų naujoji interneto svetainė, jai gali būti iškelti įvairūs pardavimų tikslai. Jeigu ji bus skirta tik kontaktiniams duomenims rinkti, užsibrėžkite kokybiškų (tų, kuriems paskui pavyks prisiskambinti) kontaktų skaičių, kurį norėsite pasiekti per mėnesį ar metus. Jeigu turėsite „parduodančią“ svetainę, kaip tikslą nusistatykite konversijų skaičių, pardavimo pajamas arba investicijų į reklamą grąžą (angl. „Return on Ad Spend“, ROAS). Arba visus kartu – juk niekas nesakė, kad turite apsiriboti vienu tikslu!
Žinoma, galite siekti ir mažesnių arba tarpinių tikslų. Tai galėtų būti elektroninės parduotuvės vidutinė krepšelio vertė (pridėtų prekių kainų suma) arba apleistų krepšelių (angl. „abandoned cart“) dalies mažinimas.

Tikslų kombinacijos

Net ir mažos įmonės savo interneto svetainei dažnai kelia ne vieną ir ne du tikslus, tačiau reta kompanija gali sau leisti turėti kelias interneto svetaines tiems tikslams įgyvendinti.
Vartotojams, esantiems skirtinguose jūsų „rinkodaros piltuvėlio“ (angl. „marketing funnel“) lygiuose, pritraukti turbūt norėsite taikyti skirtingus tikslus. Iš pirmą kartą svetainėje apsilankančių vartotojų tikėsitės gero įsitraukimo ir ilgesnio praleisto laiko. O iš sugrįžtančių, „šiltų“ vartotojų jau tikėsitės realios naudos – užklausos, registracijos arba pirkimo.
Be to, kuo sudėtingesnė jūsų įmonės struktūra, tuo dažniau jums teks atsižvelgti į kitų šalių interesus ir viena svetaine siekti kelių skirtingų tikslų. Svarbu užtikrinti, kad skirtingus tikslus siekiančios priemonės netrukdytų viena kitai arba, kitaip tariant, nesikanibalizuotų. Pavyzdžiui, kad potencialaus pirkėjo dėmesio nenukreiptų įkyrūs iššokantys kvietimai kandidatuoti į atsilaisvinusią darbo poziciją (ir atvirkščiai). Tam, kad taip nenutiktų, dar svetainės planavimo etape su komanda ir partneriais aptarkite, kaip sieksite užsibrėžtų tikslų ir kokių trikdžių gali atsirasti.

Svarbu nepamiršti, kad interneto svetainė tėra įrankis (išskyrus tuos atvejus, kai pati svetainė yra produktas) arba netgi vienas iš daugybės įrankių, kurie susideda į jūsų verslo rinkodaros ekosistemą. Tam, kad ši ekosistema veiktų, turite tiksliai žinoti, kam skirtas kiekvienas jūsų įrankis ir kaip matuosite jo kuriamą vertę. Kita vertus, būkite lankstūs – pasikeitus aplinkybėms, aktualijoms, atsiradus naujiems poreikiams arba paprasčiausiai supratus, kad planavimo etape užsibrėžti tikslai buvo pasirinkti klaidingai, juos visada galima peržiūrėti ar pakeisti. Kartais tai netgi gali būti į naudą.

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.