Už kliento pergales išvien su blogeriais

„Įtraukite į komunikacijos strategiją blogerius“ – tokia frazė pastaruosius kelerius metus itin dažna integruotos komunikacijos srityje. Prekės ženklų ir blogerių bendradarbiavimas nuolat auga, o jų kuriamo turinio naudą jaučia vis daugiau prekės ženklų atstovų.

Ši tendencija išpopuliarėjo įvertinus blogerių įtakos galią. Juos seka didelė auditorija interneto vartotojų, kurie skaito jų įrašus, vertina patarimus, žavisi idėjomis, bet svarbiausia – pagal rekomendacijas renkasi produktus ir paslaugas. Būtent produktų apžvalgos daro įtaką būsimiems klientams renkantis paslaugą ar prekę. Šią nuomonę padeda formuoti blogerioįžvalgos, kurios nėra pateikiamos kaip tiesioginė reklama – atvirkščiai, integruojasi į jų kuriamą turinį. To priežastis yra paprasta – tai veiksminga. Vartotojai blogerių nuomone pasitiki labiau nei įprasta reklama. Juk kiekvienas iš mūsų labiau pasitikime draugų patarimu priimdami sprendimą dėl konkretaus pirkinio. Šiuo atveju blogeris daro labai panašią įtaką.
Kitas svarbus bendradarbiavimo su blogeriais argumentas yra susijęs su reklamos blokavimu internete. „Page Fair“ duomenimis, 21 proc. Lietuvos interneto vartotojų naudoja reklamos blokavimo programą „Adblock“. Todėl prekės ženklo integracija į blogerio kuriamą turinį gali padėti užtikrinti didesnį auditorijos pasiekiamumą nei tradicinė reklama interneto portaluose.
Prekės ženklo ir blogerio bendradarbiavimas skamba išties viliojamai. Tačiau norint pasiekti laukiamų rezultatų, kaip ir su bet kuriuo projektu, svarbu pasirinkti tinkamus komunikacijos kanalus, būti atviriems ir nepamiršti, kad bendri veiksmai pirmiausia reiškia verslą. Sėkmingam rezultatui pasiekti rekomenduojame atkreipti dėmesį į šiuos darbo su blogeriaisaspektus.

Rinkitės pagal auditoriją

Jūsų prekės ženklo auditorija (amžius, lytis, gyvenamoji vieta, interesai) turi sutapti arba būti labai panašūs ir blogerioauditoriją. Kuomet išsirenkate tinklaraštininką, su kuriuo norite bendradarbiauti, išsiaiškinkite kuo daugiau duomenų, net paprašykite pateikti statistiką pasinaudojant „Google Analytics“ įrankiu. Žinoma, lygiai taip pat svarbus auditorijos skaičius. Kuo ji platesnė, tuo išauga tikimybė pasiekti didesnį ratą žmonių ir jiems pristatyti savo prekės ženklą.

Palaikykite draugiškus santykius

Dirbant komunikacijos srityje ryšiai su žiniasklaida yra būtini siekiant kliento pergalių. Tačiau santykiai su blogeriais tampa ne ką mažiau svarbūs. Stenkitės su jais palaikyti draugiškus ryšius. Jei jau gerai sutariate, nedvejodami kreipkitės į juos, pasiteiraukite, kokia informacija juos domintų, stenkitės pateikti tik jiems išskirtinį turinį apie prekės ženklą. Drąsiai paprašykite jų rekomenduoti kitus blogerius, kuriems galėtų būti įdomus jūsų prekės ženklas, dalyvaukite bendruose renginiuose ir megzkite pažintis.

Išlaikykite profesionalumą ir asmeniškumą

Tyrinėkite blogerius, kad suprastumėte jų interesus, poreikius, ir įsigilinkite į temas, kuriomis jie rašo savo tinklaraštyje. Pradėdami bendrauti visada kreipkitės į juos vardu. Siųsdami pasiūlymą, kuris nėra skirtas konkrečiam asmeniui, rizikuojate nesulaukti jokio atsakymo. Jeigu visgi tokią klaidą padarėte, bandykite antrą kartą, tik šį kartą nesuklyskite. Būkite profesionalūs, bet kartu asmeniški. 

Prisistatykite ir turėkite aiškią viziją

Išsirinkę tinkamiausius blogerius, susiekite su jais ir pristatykite savo idėją. Paaiškinkite, kodėl susidomėjote jų tinklaraščiu, ir pateikite savo atstovaujamo prekės ženklo pasiūlymą bei idėjas, kaip įsivaizduojate tarpusavio integraciją. Siųsti pasiūlymą su per mažai detalių atskleidžiančia informacija – tik laiko švaistymas. Blogeriai nori aiškaus, glausto ir išsamaus pasiūlymo. Geriausi bendradarbiavimo pasiūlymai yra tie, kuriuose pristatoma kampanija, siekiami rezultatai ir siūlomas atlyginimas už šį darbą. Žinoma, galima paprašyti blogerio atsiųsti savo kainą. Tokios „žaidimo taisyklės“ leidžia iš karto nustatyti profesionalų ir produktyvų santykių toną.

Būkite pasiekiami

Prasidėjus jūsų partnerystei, turite būti lengvai pasiekiami, galėti atsakyti į kylančius klausimus, pateikti nuotraukų. Prekės ženklo atstovas visada turėtų informuoti tinklaraštininką apie visus pakeitimus ir laiku pateikti atnaujintą informaciją. 

Įsitikinkite, kad jūsų lūkesčiai sutampa

Bet kokie iš anksto neaptarti turinio pakeitimai bendradarbiavimo laikotarpiu kelia stresą abiem pusėms. Svarbu turėti aiškų komunikacijos planą ir jo laikytis. Jei prioritetai pasikeičia prasidėjus kampanijai, prekės ženklo atstovas turėtų laiku informuoti blogerį ir užtikrinti, kad nauji reikalavimai būtų tinkamai suprasti. 

Pasakykite, ko tikitės, bet neribokite kūrybinės laisvės

Nors visiškai normalu trumpai ir aiškiai aprašyti, kokio turinio tikitės, atminkite, kad kreipėtės į blogerį, nes jums patinka jo kuriamas turinys. Blogerio auditorija myli jį už tai, ką jis daro, o sėkmingiausios kampanijos įvyksta tuomet, kai yra abipusis pasitikėjimas.
Ir pabaigoje – teorija yra viena, tačiau praktika dažnai rodo, kad bendradarbiavimas su blogeriais yra kupinas iššūkių. Prie integruotos komunikacijos kampanijos sėkmės prisideda tarpusavio pasitikėjimas, profesionalumas ir pagarba vienas kito darbui.
Infografikas – iš Research Now 

Gauk naujienas pirmas!

Stebime komunikacijos pasaulio naujienas ir tendencijas. Visa tai pakuojame į mūsų naujienlaiškį. Nori jį gauti? Įrašyk savo el. pašto adresą. Kitkuo pasirūpins INK‘ai.

    Tai įvyko – INK naujienlaiškis jau žino kelią iki tavo pašto dėžutės. Ačiū! Geri darbai grįžta gerais laiškais.